škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start Stop Butonu (Marş Butonu) Sert Bastırma ONARIMI-ÇÖZÜMÜ

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Start stop butonunun işlev görmesi için butona illa sert mi basıyorsunuz? Çözüm burada, servise gidip boşuna 350TL para vermeye gerek yok!

Peki onarımı nasıl yapıyoruz? Aşama aşama anlatayım;

-Dreksiyonun arkasındaki start stop butonu kapağını sökmek için öncelikle üst kapağın çıkarılması gerek üst kapak sadece tırnaklar ile tutmakta bunu çıkarmak için ince tornavida yada kredi kartı gibi cisimleri aradan sokun ve tırnakları boşa çıkartın.



- Üst kapak çıkarıldıktan sonra alt kapağı tutan altta 1 adet vida ve çıkardığımız kapağın hemen altında sağda ve solda vidalar mevcut. Bunları sökün ve plastiği çekin direk çıkacaktır.









-Araç kontakta değilken ve çalışmazken start stop butonu elektrik kablolarının tırnaklarını gevşeterek soketlerini çıkartın.



-Start stop butonunu kapaktan çıkartmak için buton gövdesinin yanında bulunan kancalara 2 adet ince tornavida yada ince bir şiş sokun ve buton gövdesini çekin buton gövdesi ayrılacaktır.



-Aynı şekilde buton gövdesinin üzerinde bulunan kancaları çıkartın. Kancaların altında 2 adet, birisi etiket altında ve diğeri etiketin 180derece karşılığında olmak üzere 2 adet tırnak olacak. 4 adet tırnağı çıkartacak kalın iğne vb cisim ile tırnağı ayırın ve parçayı çekin. Butonun komple içi açılmış olacak.



-Butonun arka kısmında 4 adet ayak küçük silikona baskı yapıyor bu silikonda devre üzerinde baskı uygulayıp çalışmasını sağlıyor. Sorunumuz bu ayakların tam olarak basmaması yada ayakların zarar görmüş olmasıdır. Devre mantığı 4 ayağında birden baskı uygulaması şeklinde tasarlanmış eğer ayaklardan biri baskı uygulamazsa start stop butonu devreye tetik göndermez. Dolayısıyla biz daha fazla bastırarak bu 4 ayağında basmasını sağlıyorduk. Şimdi düzgün şekilde ayakları oturtalım ve işlemleri tam ters şekilde yaparak aracımızı toplayalım.

Göreceksiniz ki artık butona fazla bastırmaya gerek kalmayacak çok ufak şekilde bastığımızda çalışır hale gelecek. Özetle bu sorunun kaynağını sadece 4 ayağın basmaması şeklinde toparlayabiliriz.  Yİnede bir hatırlatma yapayım, ayaklar kırılmış ise,devreye baskı uygulayamıyorsa mecburen yeni parça almak zorunda kalacaksınız.


Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Eline sağlık usta :) yalnız ben bir yerleri kırarım sökerken sanırım 350 tl vermek daha mantıklı geliyor artık


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Elinize sağlık. Buton kontaklarin seri bağlandığına emin misiniz peki? Tespit ederek mi bu şekilde yazdınız?
Seri bağlı olması için bi mantık yok diye düşünüyorum.
Paralel bağlı olsa daha mantıklı olur. Dört kontaktan her hangi biri bozulursa diğerleri çalışmaya devam eder gibi düşündüm.



Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Uygulaması biraz cesaret istese de en azından yöntemi öğrenmek çok önemli. Elinize sağlık.

Start-stop buton devrelerinde benim bildiğim seri bağlantılı butonlar oluyor. Nem, pas vs gibi nedenlerle silikon butonların kısa devre yapma olasılığından dolayı böyle tasarlanıyor olabilirler. Butonun hiç çalışmaması olur olmaz zamanda kendi kendine çalışmasından daha iyidir. Sürüş sırasında buton kısa devre yapıp motor kapanabilir ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Dört tane seri buton bu riski oldukça azaltır. Örneğin; bir butonun teorik olarak kısa devre riski 1/100 olarak hesaplanmış ise 4 tane seri buton (birbirlerinden etkilenmediğini varsayarsak) bu riski (1/100)^4 = 1/100000000'e (yüz milyonda bire) düşürür. Tabi pratikte butonlar birbirlerinden izole değilse kısa devreye yol açan olumsuzluğun diğer butonları etkilemesi söz konusu olur ve risk oranı bir miktar artış gösterir ama yine de tek buton için olan riskin yanından bile geçemez.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dawn;647547
Uygulaması biraz cesaret istese de en azından yöntemi öğrenmek çok önemli. Elinize sağlık.
Start-stop buton devrelerinde benim bildiğim seri bağlantılı butonlar oluyor. Nem, pas vs gibi nedenlerle silikon butonların kısa devre yapma olasılığından dolayı böyle tasarlanıyor olabilirler. Butonun hiç çalışmaması olur olmaz zamanda kendi kendine çalışmasından daha iyidir. Sürüş sırasında buton kısa devre yapıp motor kapanabilir ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Dört tane seri buton bu riski oldukça azaltır. Örneğin; bir butonun teorik olarak kısa devre riski 1/100 olarak hesaplanmış ise 4 tane seri buton (birbirlerinden etkilenmediğini varsayarsak) bu riski (1/100)^4 = 1/100000000'e (yüz milyonda bire) düşürür. Tabi pratikte butonlar birbirlerinden izole değilse kısa devreye yol açan olumsuzluğun diğer butonları etkilemesi söz konusu olur ve risk oranı bir miktar artış gösterir ama yine de tek buton için olan riskin yanından bile geçemez.
Kesinlikel mantıklı. Hiç o yönden düşünmemiştim. :ok:


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] evet seri bağlı olduğundan eminim mantığı Şafak beyin dediğine geliyor sanırım

1 haftadan fazla oldu ve epey denedim, şimdiye kadar epey zorlandığımı farkettim, tuş eskiden resmen basmıyormuş. Şimdi serçe parmağımla bile çalışıyor. Bakalım tekrar ne zaman bozulacak :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tazmanic;647614
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] evet seri bağlı olduğundan eminim mantığı Şafak beyin dediğine geliyor sanırım

1 haftadan fazla oldu ve epey denedim, şimdiye kadar epey zorlandığımı farkettim, tuş eskiden resmen basmıyormuş. Şimdi serçe parmağımla bile çalışıyor. Bakalım tekrar ne zaman bozulacak :)


Sökme  işleminden sonra ne yaptığınızı tam anlayamadım? Yani ayakların rahatça kontak noktalarına eşit şekilde basmamasını düğmeyi temizleyerek mi sağladınız?


Çevrimdışı Tazmanic

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;647616
Sökme  işleminden sonra ne yaptığınızı tam anlayamadım? Yani ayakların rahatça kontak noktalarına eşit şekilde basmamasını düğmeyi temizleyerek mi sağladınız?

Buton etrafında ve silikonda çok pislik çıkmadı temizliği kabaca yaptım sizde çıkarsa yapın tabiki.

Sorun yukardada belirttiğim gibi; marş butonu ayakları ve silikon ayakları'nın devreye tam olarak baskı yapmamasından kaynaklanıyor. Ayaklar bir şekilde kayıyor ve devre ile teması kesiyor 2 ayak birbirine geçme olduğu için belkide çok sert bastığımızda ayaklar yamuk kalıyor. Bunun nedeni şu şu deme şansım yok çünkü ufacık butonu sökmeden içindeki ayakları göremiyorum. Söktükten sonrada zaten 3 parça birbirinden tamamen ayrılıyor.

Bu onarımı nasıl garantiye alabilirim dersenizde butonun içini açmadan ölçü aleti ile ölçün. Onarım yapmadan önce sadece çok sert bastırdığınızda 2ohm direnç gözükecek yumuşak bastırdığınızda algılamayacak. İçini açıp tekrar topladığınızdada yumuşak şekilde bastırdığınızda 2ohm ölçmeniz gerekli.

Ben sadece içini açtım tekrar topladım ve düzeldi. Aynı işlemi bir arkadaşımız daha yaptı onunkide düzeldi. Herkesde düzelir mi? Onu bilemiyorum fakat ayaklar düzgünse hasar yoksa düzelmesi gerekir. Eliniz yatkınsa ve boş zaman bulabilirseniz kesinlikle uğraşmanızı tavsiye ederim. Çünkü belirgin fark var.


Çevrimdışı ukalabukalemun

  • Beyaz İnci
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 366
    • Profili Görüntüle
Bende de aynı problem olamaya başladı. Bir haftadır düğme marşı zor alıyor. Servisi aradım sadece arıza tespitine 250tl+KDV istedi. Bende kendim yapmaya çekiniyorum açıkcası. Özelde bunu yapabilecek bi usta var mıdır ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Gereksiz konfor arttıkça insanın başına hem teknik hem ekonomik olarak problem oluyor. :)) gözünü seveyim anahtarla yol vermenin. :D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650845
Gereksiz konfor arttıkça insanın başına hem teknik hem ekonomik olarak problem oluyor. :)) gözünü seveyim anahtarla yol vermenin. :D
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION],
Geçen hafta tartıştığımız konuyu hatırladım. :gaz:

Bu butonların kontakları da aynı şekilde, uzaktan kumanda butonları gibi. Zamanla buton basma alanındaki iletkenlik bozuluyor ve kontak olmuyor.




Çevrimdışı ukalabukalemun

  • Beyaz İnci
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 366
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650847
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION],
Geçen hafta tartıştığımız konuyu hatırladım. :gaz:

Bu butonların kontakları da aynı şekilde, uzaktan kumanda butonları gibi. Zamanla buton basma alanındaki iletkenlik bozuluyor ve kontak olmuyor.





Çözüm nedir ? Tamir mi yoksa yeni parça mı almak lazım?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ukalabukalemun;650848
Çözüm nedir ? Tamir mi yoksa yeni parça mı almak lazım?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
İletken pim değişimi ile sorun çözülüyormuş. Tabii el becerisi gerekli.
Aşağıdaki sitede detaylı anlatım mevcut.


https://stroysystems.ru/tr/electrical-equipment/remote-control-for-tv-does-not-work.html


Çevrimdışı ukalabukalemun

  • Beyaz İnci
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 366
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650850
İletken pim değişimi ile sorun çözülüyormuş. Tabii el becerisi gerekli.
Aşağıdaki sitede detaylı anlatım mevcut.


https://stroysystems.ru/tr/electrical-equipment/remote-control-for-tv-does-not-work.html



Offff bu ne oku oku bitmez. Ben sağlam olanı da bozarım [emoji16]
Sanayi yolu yada yetkili servis yolu gözüktü bana
Okurken yoruldum yahu [emoji2957]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi