škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Herkese Merhabalar...

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
İyi günler.
Sahibinden. com da 1.4 tsi sayısı 1.6 tdi' A göre çok az heleki prestij paket 1.4 tsi da yok denecek kadar az 1.6 tdi dada en fazla prestij paket var satılık bu durum neden böyle? 1.4 tsi prestij resmen alamıyorsunuz mecburen 1.6 tdi A yönleniyorsunuz gibi bi sonuç çıkıyor.


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
@chem06 Ben ekonomik durumdan dolayı diye düşünüyorum yakıt olayı. Şahsen alırken öyle düşünmüştüm fakat Allah nasip eder zamanı geldiğinde değiştirecek olursam benzinliye dönerim diye düşünüyorum. Arada fark kalmadı resmen.


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fatihatilla;647771
@chem06 Ben ekonomik durumdan dolayı diye düşünüyorum yakıt olayı. Şahsen alırken öyle düşünmüştüm fakat Allah nasip eder zamanı geldiğinde değiştirecek olursam benzinliye dönerim diye düşünüyorum. Arada fark kalmadı resmen.


Aynen hocam çok az km yapıyorum onun için benzinli olsun diyoruz ama mevcut durum bizi dizelini almaya yönlendiriyor ne yazık ki :(


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Bu tamamen tercih meselesi ben yılda 6 bin km yol yapıyorum % 95'i de uzun yoldur ama bugün olsa yine TDI alırdım her ne kadar dizel fiyatı benzini geçse de dizel her zaman daha ekonomiktir ve gücünden dolayı benim ilk tercihim olur.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2420
    • Profili Görüntüle
Ben de az km yapan biri olarak benzinin konforunu değişmem. Dizeli amorti edecek yoğunlukta kullanmıyorum. Aslında tahmin edilen kadar da fark yok. Arada bir DPF tıkanmasın diye, yalandan yüksek devirde ya da fazladan 50/100 km boşa sürmeleri, mtv ve sıfır dizel farkını falan düşününce sanki biraz sürerken "nasılsa az yakıyor" inanışı az km yapanlar için psikolojik bir durum.;) Sonuçta tercih meselesi.
"Zayıflamadan önce kilo almak zorunda mıyız?" a benziyor.:p:gaz:


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;647773
Bu tamamen tercih meselesi ben yılda 6 bin km yol yapıyorum % 95'i de uzun yoldur ama bugün olsa yine TDI alırdım her ne kadar dizel fiyatı benzini geçse de dizel her zaman daha ekonomiktir ve gücünden dolayı benim ilk tercihim olur.


Valla öylede hocam dizelin parçaları çok pahalı ve özellikle şu DPF yüzünden istemiyorum arkadaşımın passattında sıkıntı çıktı servis 28000 tl istedi orjinal dpf için.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Ben alım gücüyle alakalı olduğunu düşünüyorum şimdi genelde herkes dizeli alırken su kadar fazla veriliyor aradaki farkı amorti etme durumundan bahsediyor ama çok doğru değil. Dizel araç almaya ekonomik durumu elveren birisi zaten bu aracı satarken de benzinli araçtan çok para ediyor yani arada ki fiyat farkını yakitla amorti etmeyi düşünmek bana çok mantıklı gelmiyor. Elbette sırf dizel diye basit bir araç almak yerine benzinli Superb almak daha mantıklı daha iyi arabaya binmek ancak dizel satarken de gene bı o kadar pahalı ve kullanırken de daha ekonomik. Bence alım gücüyle alakalı tamamen. Tabi dizel karakterini sevmeyen için durum başka.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;647787
Valla öylede hocam dizelin parçaları çok pahalı ve özellikle şu DPF yüzünden istemiyorum arkadaşımın passattında sıkıntı çıktı servis 28000 tl istedi orjinal dpf için.

DPF konusunda haklı olabilirsiniz ama bu biraz şans işi ve kullanım ile alakalı bir durum ben 5 yıldır bir kez DPF ışığının yandığını devreye girdiğini görmedim temiz yakıt ve bakımlı bir dizel motor benzinli bir motordan 2 kat daha fazla dayanıklı ve sağlamdır. Günümüzde tüm araçların parçaları pahalıdır ben 4 yıl bakımını 850 tl yaptırdım benzinli bir aracın bakım maliyetleri de hemen hemen aynıdır. Düşük hacim benzinli turbo charger motor benim tercihlerime uygun değil hele ki D sınıf bir araç da benim tercihim olmaz.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;647754
İyi günler.
Sahibinden. com da 1.4 tsi sayısı 1.6 tdi' A göre çok az heleki prestij paket 1.4 tsi da yok denecek kadar az 1.6 tdi dada en fazla prestij paket var satılık bu durum neden böyle? 1.4 tsi prestij resmen alamıyorsunuz mecburen 1.6 tdi A yönleniyorsunuz gibi bi sonuç çıkıyor.


Bunlar şu anki Sahibinden de manuel Tiguan güncel ilanları burada da tam tersi 1.6 TDI çok az satılık var TSI çok daha fazla satılık var bu durum bir kıstas değildir.

Vasıta
Arazi, SUV & Pickup
Volkswagen
Tiguan
1.4 TSi (718) Ad
1.6 TDi (128) Ad


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION]

Attığınız Tiguan da dizel de DSG yoktu zaten alt kasa da 1.6 dizel yoktu kıstas olmayan bu durum bence. Yoksa hem dizel otomatik hem TSI otomatik olan her araçta dizel benzin den çok satmıştır :) ki Tiguan da dediğim gibi 1.6 dizel alt kasa da yoktu ve yeni kasada otomatik yok olsa idi dizel benzinliyi 5 e katlardi zaten :)

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Chem 06

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 73
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rocky62;647794
DPF konusunda haklı olabilirsiniz ama bu biraz şans işi ve kullanım ile alakalı bir durum ben 5 yıldır bir kez DPF ışığının yandığını devreye girdiğini görmedim temiz yakıt ve bakımlı bir dizel motor benzinli bir motordan 2 kat daha fazla dayanıklı ve sağlamdır. Günümüzde tüm araçların parçaları pahalıdır ben 4 yıl bakımını 850 tl yaptırdım benzinli bir aracın bakım maliyetleri de hemen hemen aynıdır. Düşük hacim benzinli turbo charger motor benim tercihlerime uygun değil hele ki D sınıf bir araç da benim tercihim olmaz.


Siz aracı 0 km mi almıştınız? Şuanda araç kaç binde? Genelde ş.içi ve kısa mesafemi kullanıyorsunuz?


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Evet aracımı 2014 de sıfır aldım şu an 31 bin km %95 uzun yolda kullanırım istanbul ve izmir şehir içi kullanımım da oluyor.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Chem 06;647754
İyi günler.
Sahibinden. com da 1.4 tsi sayısı 1.6 tdi' A göre çok az heleki prestij paket 1.4 tsi da yok denecek kadar az 1.6 tdi dada en fazla prestij paket var satılık bu durum neden böyle? 1.4 tsi prestij resmen alamıyorsunuz mecburen 1.6 tdi A yönleniyorsunuz gibi bi sonuç çıkıyor.


sakın benzinli araç sahipleri araçlarından fazlaca memnun durumda olmasın:)2015 yılında Ben aracı alırken prestij dizel ile benzinli arasındaki fark benzinli aracın yaklaşık yüzde 8 i kadardı. şimdi ise bu fark benzinli prestijin yüzde 4 ü kadar(2019 model). yorumu sizlere bırakıyorum. bir de corolla hibrid e dikkat. bu ülkemizdeki yakıt teknolojisinin hızlı değişiminin başlangıcı. %100 elektrikli golfün satışına başlarlar yakında.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION]

Abi dizel 10 satıyorsa benzin 1 satıyor özellikle avrupa markalarında dizeller çok dsha fazla satıyor. Corolla hibrit ama çok güçsüz. Keşke vw gibi turbo beslemeli hibrit yapabilseler ya da vw getirse de satılsa :) Superb tsi de olsa tdi de olsa elde kalacak araba değil piyasası güzel.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Yeni Corolla dış kasa güzel içi de öyle ama motor felaket tamam 1.8 hybrid ama 160 nm tork var ve gereksiz aşırı pahalı ben tercih etmezdim. Toyota uzun yıllardır Hybrid üzerine çalışıyor turbo beslemeli benzinli bir motor yapmadı dizelini de geliştirmedi 10 yıldan fazla 3 ad. Corolla kullandım (Sıfır) son aracım E15 kasa 2011 1.6 benzinli Orijinal Japon üretimi sedandı onda da 157 tork vardı atmosferik motorların revaçta olduğu zamanlar da Toyota motoru ile ön plandaydı ama hala atmosferik ile devam etmesi kan kaybettirdi 2014 de Corolla Yetiden ucuzdu tercihimi dizel Yeti için kullandım. Ülkemiz vergi dezavantajı dolayısı ile düşük hacimli benzin ve dizel motorlu araç cenneti İngiltere dışında ki bir çok ülkede bu motorların yüzüne dahi bakmazlar. D sınıfı bir Passat araca ben 1.4 TSI 125 hp bir motoru yakıştıramıyorum. D sınıfı denilince benim aklıma güç konfor donanım geliyor sizlerde nasıldır bilemem dizel benzin konusunda ise düşüncem dizel bir motor her açıdan benzinli bir motordan daha gelişmiştir dizelin dezavantajı yok denecek kadar azdır. (Emisyon değeri ve çevre zararları hariç)