škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Herkese Merhabalar...

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
[MENTION=9325]rocky62[/MENTION] [MENTION=14601]Cagri33[/MENTION]
bildiğim kadarıyla corolla hibrit 122 hp, 305Nm tork(bileşik). bindiğiniz araçlar da zaten 120 hp,250nm tork(yanılıyorsam düzeltebilirsiniz). buna karşın yakıt tüketimi çok düşük ve şarj gerektirmiyor. ama mesele bu değil,amacım toyotayı övmek değildi. benim dikkat çekmek istediğim nokta ise; dünyada c segmentinin en çok satan otomobilinin artık elektrik enerjisine geçmiş olması. bu durum diğer firmalara ister istemez yön verecektir. yukarıda da somut örnekle değindiğim üzere dizel araçlar, benzinliye göre; benzinli araçlar,hibrite göre;hibrit araçlar da %100 elektriklilere göre değer kaybedecek. bu durumu böyle okumak gerek. 3-5 sene sonra kırmızı ışıkta dururken yanınızdan fırlayıp giden aracın ferrari değil de küçücük elektrikli araç olduğunu görünce anlayacaksınız turbonun devrinin bittiğini..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Elektrik, ister saf halde olsun ister hibrit halde birim kilowatt olarak pazarlandığı için ucuz olarak sunuluyor. Halbuki böyle değil. Şu an sadece posil yakıtlarda kaçınılmaz olan atıl enerjiyi bir miktar daha verimli kullanmak için geri kazanıp depolayabilen hibrit dahi sıfır alış olarak bakınca çok uçuk rakamlardadır. Toyota'nın normal ve hibrit model fiyatlarına bakılırsa, aradaki fark 30-40 bin tl. lerden başlıyor. Vaad ettiği de 1,5-2 lt yakıt tasarrufu. Yani 2 lt den hesaplarsak, 1000 km de 20 lt, 50 bin km. de 1000 lt o da x 6,5= 6500 TL eder. Evet, elektrik enerjisi, hidrolik, rüzgar, güneş ve nükleer enerji olarak birim kilowatt'ı günden güne ucuzlasa da halen depolama maliyeti çok yüksek! O yüzden fosil yakıtlara ulaşım ve maliyet mecbur etmedikçe daha çok yıllarca bu sistem devam eder. Üreticiler belki bu teknolojiye çoktan beri yatırım yapıp geliştiriyor, hatta bir çok model tüketiciye sunuyorlar ama bu aynı zamanda rakiplerden geri kalmamak, rekabete dahil olmak ve daha çok kâr amacı gütmektedir. Tabi ki rekabet tüketiciye yarayacaktır. Tüketiciye ulaşabilir olması için üretim sayısının artması, fiyatların makul seviyelere gelmesi birbirleriyle doğrudan ilişkilidir. Ya da sonuçta elektrikli arabalar zengin arabası olarak kalacaktır. Otonom (kendi kendine giden) arabalar da elektrikli arabalar üzerinden gelişim sürdürmektedir.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11879]kolgezer[/MENTION] Yanlış biliyorsunuz yeni Corolla 1.8 Hybrid 121 hp ve 142 nm tork var atmosferik benzinli ve hybrid motor var evet yakıt vs çok ekonomik ama o tork ile o araç gitmez yeterli mi evet sakin bir kullanıcı için yeterlidir ama performans beklemeyin.

1.8 Hybrid
Elektronik Kontrollü Sürekli Değişken Şanzıman
CO2 salımı (g/km): 80 g/km
Birleşik: 3.5 lt/100km

Yakıt türü   Benzin
CO2 salımı (g/km)   80 - 87
Birleşik   3.5 - 3.8
Şehir dışı   3.6 - 3.9
Yakıt deposu   43
Şehir içi   3.3 - 3.6
Silindir adedi ve tipi   4 silindir, sıralı
Yakıt Sistemi   EFI, Elektronik Yakıt Püskürtme
Subap mekanizması   16 Subap, DOHC, VVT-i
Motor hacmi   1798
Maksimum Güç (PS)   121
Maksimum tork   142/-3600

Toyotanın kendi sitesindeki verilerdir 305 nm tork'u nerede gördünüz merak ettim bırakın 1.8 atmosferik bir motoru daha yüksek hacimli bir benzinli motordan bu tork'u alamazsınız. 1.4 TSI motor turbocharger olmadan 50 hp civarlarındadır.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2019, 15:49:06 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
https://www.log.com.tr/yeni-toyota-corolla-hybrid-modelinin-one-cikan-ozellikleri-ve-turkiye-fiyati/
bu siteden okumuştum. ama site ne derecede güvenilir bilmiyorum. verinin fotosunu da ekledim aşağıya. sanırım toyotanın da resmi sitesinde mevcuttur bu veriler. bataryaların torkunu da ekleyince 305 oluyor.  belki direk toplamak doğru değil. aynı anda ikisinin torkunu kullanabiliyor mu bilemiyorum. o kadar detaylı bir araştırma yapmadım. ama dediğim gibi bunlara takılmıyorum ben. 150 de olsa 300 de olsa mesele bu değil. asıl mesele toyotanın en çok satan otomobilinin artık hibrit olması.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
İki motoru aynı anda kullanmıyor öyle olsaydı iki motorun beygir gücü ve torku bu aracı uçururdu yeni Corolla boş ağırlığı 1385 kg ve 0/100 hızlanması 11 saniye iki motorun gücünü toplarsak 211 hp ve 305 nm tork oluyor ki böyle olsaydı muhteşem olurdu :):):)


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Toyota hybrid özellikle amerikada yakıt krizinin olduğu 90'lı yıllarda üretildi ve amerikanın en çok satan araçları arasına girdi yakıt krizi sona ermesine rağmen yine çok satılıyor.
Normal benzinli motorlar OTTO çevrimi ile çalışırken hybrid motor ATKINSON çevrimi ile çalışıyor. Sıkıştırma sırasında emme subabı geç kapanıyor, bu sayede motor güç yerine yakıt ekonomisi temelinde işliyor.
Durum böyle olunca 1.8 motor ancak 90hp güç veriyor. Elektirk motoruda tek başına 63 hp ancak ikisi birlikte tam kapasite çalışmıyor toplam 122 hp güç elde ediliyor. Tork içinde aynı şey geçerli elektirk motoru 163Nm, benzinli motor 142 Nm torka sahip fakat toplamı 305 yapmıyor. Aracı ancak 11.0 saniyede 100km hıza ulaştırıyor. 1.6 tdi motor ile neredeyse aynı verilere sahip olduğu düşünülürse gayet yeterli bir değer.
Hybrid teknolojisindeki olay şehiriçi dur kalk trafikte ortaya çıkıyor. Kalkışlarda aracın büyük çoğunlukla elektrik motorunu kullanması, benzinli motoru kalkışta açmak yerine güç ihtiyacının az olduğu normal seyir sırasında çalıştırıp aküleri şarj etmesi ve bir sonraki kalkış için enerji depolaması yakıt sarfiyatını düşürüyor. Kendi araçlarınızda dikkat ederseniz ilk kalkışta anlık tüketim 30-40 lt'yi buluyor, hybrid araçta bu değerleri elektrik motoru karşılıyor.
Ayrıca gaza çok basarsanız her iki motorda devreye giriyor. Şehir dışında aküleri şarj edecek dur kalk olmadığı için araç daha çok yakıyor. Trafik sıkıştıkça yakıt 3.5-4.0lt/100km değerlerine düşüyor.
Toyota corollanın dış tasarımı güzel olmuş ancak içi duvar gibi. Beğenen için fiyatlarda çok yüksek değil, diğer markaların dizel otomatikleri kadar.

Edit: Bu arada dizel motorun dünyada tek tercih nedeni yakıt ekonomisidir. O yüzden yakıtın ucuz olduğu ülkelerde dizel araç satışı yok denecek kadar azdır. Çünkü dizeller tüm turbo araçlar gibi düzgün bir tork eğrisi vermez, yüksek hacimli atmosferik motor kadar konforlu sürüş sağlamaz. Turbo boşluğu nedeniyle ya ölüdür yada altınızdan kaçar durur, ayrıca devir bandı da dardır. Sürekli vites değiştirmek gerekir. Bakımlarını aksatmak ciddi sorun oluşturur. VW düşük devirde açılan turbo, hızlı ve çok oranlı DSG ile bu sorunu kısmen çözdüğü için TDI yakıtın değerli olduğu Avrupa ülkelerinde satışlarını artırdı. Diğer birçok marka halen 2000 devirde max torkunu veren dizellerde ısrar ediyor.
Dünya çapında dizel güç yerine torkun ön planda olduğu ağır vasıtaların vazgeçilmez motorudur.
« Son Düzenleme: 12 Mart 2019, 12:40:06 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Teknolojiyle ilgili olan biri olarak bu aşamada elektriklideki (hybrid veya tam elektrikli) akü ve enerji depolamadaki durum sebebiyle ekonomikliği bir yana çok daha pahalı seyahat sağladığını düşünüyorum. Akülerin kirası, belli süre sonunda değişimi, bugünkü teknoloji ve üretim maliyetlerine göre fosil yakıta göre pahalıdır. Pazarlarken İstanbul Ankara arası şu kadar kuruş elektrik harcıyor diye sunuluyor! Bakımı yok deniyor, doğru patlamalıya göre yok denebilir. Hareketli olan veya olmayan (metal yorgunluğu) her parça bakıma muhtaçtır. Bakım diye doğrudan motor değiştirilirse, al sana bakımsız motor! Ben de 150 bin TL ye dizel/benzinli/LPG'li/CNG'li araba almaktansa 100 bin TL.ye elektrikli araba almak isterim. Böyle bir araba olsa bile ekonomik ömrü teorik olarak 10 sene denen lityum iyon batarya pack (aküler)'in değişimi aradaki farkı fazla fazla kapayacaktır. Yaygın kullanılan ve bilinen lityum iyon bataryalar yerine farklı yapıdaki batarya AR-GE çalışmaları sonuç verir de makul ulaşılabilir maliyetlerde, fosil yakıtlar gibi bir depo ile 1000-1300 km daha uzun menzil sağlayan, hızlı şarj olan bir batarya geliştirilirse o gün fosil yakıt fabrikaları kepenkleri indirir. Üretim sayısı arttıkça maliyet bir miktar düşecek olsa da, elektrikli ve hibritte şu an için dar boğaz kesinlikle enerjinin depolanma sorunudur!:gaz:


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Bu bizim ülkemize has bir durum. Araç alım ve işletme maliyetlerinin alım gücüne göre yüksek olmasından kaynaklı herşeyi düşünmek zorunda kalıyoruz. Almanyada 22 aylık asgari ücretle 1.5 TSI passat confortline, 23 ay çalışma ile aynı aracın DSG'si alınıyor. Türkiyede ise bu değerler 90 ve 126 ay. Sonuç olarak bizde çevre kirliliği vs hiç önemli değil, yeterki ucuz olsun az yaksın.
Hybridin pili pahalı ama aynı yakıta sahip dizellerinde 10 yıl içinde enjektör, turbo, partikül filtresi derken maliyeti çok ucuz değil.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]

Abi 0-100 ü 11 saniye olsa bile hatta sadece atmosferik olan manuel modeli 10 saniyenin bile altında ama tork yok. Turbo olmadığı için rampalarda veya yüklüyken işkenceye dönüşüyor. Kağıt üstünde hızlanma olarak dizele yakın olsada ara hızlanmalar uzun yol ve yüklü şekilde asla bir dizel keyfi vermeyecek. Vag grupta ki turbo beslemesi hibrit motor 8 saniyenin bile altında 100 e ulaşıyor ve tek kelimeyle uçak gibi ama o da toyota gibi yakıyor. Özetle performans ihtiyacı herkesin farklıdır ancak cvt şanzıman ile birlikte turbosuz bir motor beni hayattan soğutur :)

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Aslında talep ve beklentiler kişiden kişiye, kullanıma göre farklı olacaktır. Şahsen aşırı bir güç kaybı düşüklüğü şimdiye kadar aldığım hiç bir arabada yaşamadım. 94 Skoda formende bile;) Muhtemelen tüm güçlerdeki motorlar arabanın yük ve yokuş durumuna ve hız limitlerine göre ihtiyacı karşılayacaktır. Sorun olan dik yokuşlarda durup kalmalarda olabiliyor. Önemli olan hep alışılan normal sürüş ve beklenti yerine, arabanın ve motorun karakteristiğini bilmek, hangi devirlerde maksimum güç ve torku sağladığına göre davranmak gerekiyor. Tabi ki normal kullanıcılardan (abi ben sadece sürerim) beklemek doğru değil!

Fiyatı uygun olsa plug-in hibrit (prize takılabilen hibrit) sahibi olmak isterim. Tam elektrikli alamasak da, acil durumlara şarj bittti sorunu yaşamamak için bu tip akşamdan ya da çektiğin oto parkta şarj olabilen bir araba, eğer dendiği gibi menzili 70-80 km ise şehir içi için ideal bir seçim olabilir. Neredeyse sıfır tüketim. Ama gel gör ki sıfır yakıt tüketimini bile ilk sahip olma farkını yıllarca karşılamıyor.:(


Çevrimdışı icarus

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 238
    • Profili Görüntüle
Atladığınız bir nokta  : Corolla elektrik motoru kalkıştan itibaren sürekli tork veriyor , TSI motor ise 200 nm maksimum torkuna çok kısıtlı bir devir aralığında ulaşıyor. Bu da demek oluyor ki Corolla kalkışta turbo motorlu araçların birçoğunu  tokatlayabilme kapasitesine sahip. Dip not Corolla performans için üretilmiş bir araç değil , ekonomik olmak için üretilmiş bir araçtır.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
VAG grup 2021 yılında dizel motor üretimini durduracağını açıklamış.
Avrupa pazarında Mercedes BMW ve VW'in verimli ve performanslı hybrid ve tam şarjlı veya yakıt hücreli araçları var ama yakın gelecekte Türkiye pazarına sunulmayacaklar. Sunulduklarında da yine ilk alım ve işletim maliyeti devreye girecek bir çok kişi bunlar yerine toyota, hyundai, kia gibi modelleri tercih edecek. Çünkü bu modellerin hiç birisi mevcutta kullandığımız araçlardan çok kötü performansa sahip değil.
72 model westinghouse olmadığı için pompalamadan freni tutmayan renoda araç kullanmayı öğrenmiş biri olarak bana çok koymaz. Altımızdaki araçlarda performans abidesi değiller, 3.0 dizel kullananlar düşünsün.