Elektrik, ister saf halde olsun ister hibrit halde birim kilowatt olarak pazarlandığı için ucuz olarak sunuluyor. Halbuki böyle değil. Şu an sadece posil yakıtlarda kaçınılmaz olan atıl enerjiyi bir miktar daha verimli kullanmak için geri kazanıp depolayabilen hibrit dahi sıfır alış olarak bakınca çok uçuk rakamlardadır. Toyota'nın normal ve hibrit model fiyatlarına bakılırsa, aradaki fark 30-40 bin tl. lerden başlıyor. Vaad ettiği de 1,5-2 lt yakıt tasarrufu. Yani 2 lt den hesaplarsak, 1000 km de 20 lt, 50 bin km. de 1000 lt o da x 6,5= 6500 TL eder. Evet, elektrik enerjisi, hidrolik, rüzgar, güneş ve nükleer enerji olarak birim kilowatt'ı günden güne ucuzlasa da halen depolama maliyeti çok yüksek! O yüzden fosil yakıtlara ulaşım ve maliyet mecbur etmedikçe daha çok yıllarca bu sistem devam eder. Üreticiler belki bu teknolojiye çoktan beri yatırım yapıp geliştiriyor, hatta bir çok model tüketiciye sunuyorlar ama bu aynı zamanda rakiplerden geri kalmamak, rekabete dahil olmak ve daha çok kâr amacı gütmektedir. Tabi ki rekabet tüketiciye yarayacaktır. Tüketiciye ulaşabilir olması için üretim sayısının artması, fiyatların makul seviyelere gelmesi birbirleriyle doğrudan ilişkilidir. Ya da sonuçta elektrikli arabalar zengin arabası olarak kalacaktır. Otonom (kendi kendine giden) arabalar da elektrikli arabalar üzerinden gelişim sürdürmektedir.