dsg vites sistemi, vites mekanizması, mekatronik, çift kavrama, volan, ve şanzıman olarak birden farklı siatemin oluşturduğu bir bütündür. vites mekanizması ve mekatronik birlikte çalışan elektronik devrelere sahiptir. vites mekanizması elle manuel olarak sağladığımız komutları mekatroniğe iletir. mekatronik ise araçta bulunan abs senaör ve motor beyni ile birlikte birçok senaörden gelen sinyalleri vites mekanşzması ile bütünleşik olarak kavramaya iletir. bu noktadan sonraki bütğn hareketler manuel vites gibi mekanik işlemlerdir. şanzıman içinde 1 3 5 7 vites mili ve 2 4 6 R vites mili olmak üzere 2 birleşik şanzıman vardır. her bşr mil grubu içinse 1 adet kavrama balatası mevcuttur. yani kavramamız 2 li kavramadır. mektronikten 2 piston çıkar 1 piston 1 3 5 7 vites milini değiştiren kavrama 1 i 2. piston 2 4 6 R hareket ettiren 2. kavramayı hareket ettirerek vites geçişi yapar 2 kavrama önlü arkalı bütünleşik tek parça halinde ön de ve arkada klanç yuvaları ile bağlıdır. bu parça ise volana bağlıdır. volanın içinden dönen mil şanzımanında ortasında sürekli döner kavrama vitese attıkça şanzımanın milini ortada dönen ana mile yerleştirerek vitese geçirir. dsg nin bu kadar hızlı ılmasındaki temel mantık budur yani her iki vites mili de aynı anda vitese gecmeye uygun durumdadır ve bu geçiş saniyenin 8 de 1 kadar sürede olur. kısaca şanzıman çalışma prensibi budur.
bizdeki vites geçişlerindeki yuklenmeye neden olan ise 2 sebepten kaynaklanır.
1. vites mekanizması içinde fuzzlogic denilen pc lerdeki ram rom benzeri hafıza birimidir. bu aracın son 3 aydaki kullanım karakterine uygun biçimde vites değişimini yukaek devir düşük devir yada aynı gaz yuklenmesine enjektörün farklı tepki vermesini sağlıyor. sakin kullanımlarda daha düşük devir ve gaz aralığı ile enjektörlere daha az yakıt gönderirken, agresif kullanımda daha yuksek devir geçişi ve gaz pedalı tepkimesi oluşmasına neden olur. bu bilgiler araç kullanıldıkça buraya kayıt edilir ve kullanıcı profili oluşturur. en temel örnek olarak uzun yol kullanımından sonra aracınızda 1 2 3 vites geçişlerinde özellikşe yokuşlarda yuklenme olmasının nedeni budur.
aynı bilgisayardaki ccleaner programı nasıl temp ve kullanıcı profillerini siliyorsanız bunu dsg de de yapabilirsiniz ama az bir oranda nasıl bozulmuş siatemin bazen tek çözümü format atmaksa dsg de de bu şekilde. dsg resetleme denilen işlem şu şekilde yapılır.
araç kapalı
aracı kilit aç
araç kontak tak
yarım kontak çevir ama çalıştırma
tüm lambaların sönmesini ve airbag ışığının yanmasını bekle
gaz pedalına sonuna kadar basıp kickoff denilen son sibine kadar basın
takribi 30 sn basılı tutun
ve kontakt kapatın.
araçtan çıkıp aracı kilitleyin
dsg resetleme dediğimiz işlemi yapmış oldunuz.
ANCAK
bu işlem sadece temp doayalarını siler kullanıcı profilinim tamamen silinebilmesi için VAS cihazı ile bağlabıp kullanıcı profilini silmeniz gerekir ki bu da bu işlemi her yaptığınızda fayda görmenizin tam olarak oluşmayacağıdır ama kısa süreli de aracınızın vites geçişleri rahatlayacaktır. kavrama sorunu yoksa yazılımın yenilenmesi genelde sorunu fazlasıyla çözer ki aslında swrvislerde bu sorunla gelenlere yapılan işlem budur.
umarım yeterince açıklayıcı olabilmişimdir