škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Opet yakıtı ve fan çalışması

Rache · 11 · 3669

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba aracım superb 2016 dsg tdi. 2 sefer Opet marka olan euro disel iyi olan yakıtı denedim.
İlk denememde depoyu sıfırken tamamen fulledim. 5-10 km yapınca hemen fan çalışıyor. devir saati binde duruyor haliyle motor sesli çalısıyor. Çok şaşırdım bu duurma bir baktım artık her çalısmada 10 km sonra sürekli fan çalısıyor. bazen 5 kmde hızlı gitsemde gitmesemde aynı calısmaya baslıyor. yakıt bitene kadar sürekli bunu yasadım.depoyu bu sefer shellden fulledim vpower kullandım. ama aracı 1 ay felan kullandım sadece 2 sefer fan açtı. ve bir hafta önce yine opetten depoyu fulledim. 5 km den sonra fan tekrar çalışmaya başladı. 1 hafta içinde hemen hemen her km yaptıgımda fan çalıştı. dizel partikül filtresi dolmus diyecek olan arkadaslar vardır. onuda yaptım bellirli km hızda devirde sürdüm 15 dk felan.
Shellde bunu yasamazken opette yaşadım.  


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Superb 2016 TDI DSG aracımı aldığımdan beri 2,5 senedir evimin yakınındaki opetten yakıt alıyorum. Şuana kadar dikkatimi çeken bir durum olmadı yada ben farketmedim. Traktör sesi gibi çalışan aynı dönemde kullandığım 2016 B8 passat a göre motor sesinden de memnunum. Passata sürekli Bpet ten yakıt alıyordum motor gürültülü çalışıyordu ancak tüketim sanki opete göre daha az gibiydi. Benim gözlemlerim bunlar.Yakıt aldığınız istasyon gözden ırak bir yerse ona dikkat edin. Özellikle gözden ırak veya işlek olmayan istasyonlar gerekli temizliği yaptırmadığından akaryakıt sonlarına doğru tortulu akaryakıtı deponuza basabilir. Ben bilindik yerlerden yakıt almaya çalışıyorum elimden geldiği kadar.
« Son Düzenleme: 04 Nisan 2019, 15:07:41 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı serhatsoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Ben 2010 yılı ocak ayında ilk sıfır aracımı aldım (ford focus 1.6 tdci). o zaman yanında bir de kart verdiler, yakıtı opetten alın diye. haliyle hep opetten alırdım yakıtı. aracı 2016 kasımda sattım, 180bin km olmuştu. bir kere dpf temizliği yaptırdım, sanırım 160bin km idi. öyle çok sık fan açtığını, devir yükseldiğini de bilmem.
sonra 2016 yılında sıfır opel insignia 1.6 cdti aldım. ona mazot almak için kredi kartı kampanyalarını takip ediyordum. o yüzden bp, opet, total, petrol ofisi ve shell (diğerlerinden hiç almadım) istasyonlarından yakıt aldım. onu da 50bin km'de sattım ve 2018 kasımda sıfır superb 1.6 tdi aldım.
kullandığım yakıtlar arasında bana en çok dpf sıkıntısı çıkaran petrol ofisi oldu. sonra bp.
shell, total ve opet neredeyse dpf yaptırmıyor desem yeridir.
Superbi aldım alalı sadece opetten alıyorum. Çünkü insigniada o kadar yakıt alıp (ki yakıtı genelde çeyrek deponun altına düşmeye başlayınca fullemek şeklinde alırım) denemeler yaptım, hem yakıt tüketimi, hem performans hem de motor sesi olarak gerçekten iyi. mesela shell çok güzel, motor sesi resmen değişiyor (azalıyor), ama yakıt tüketimi artıyor arabanın.
total yakıt tüketimi olarak opetten bile daha iyi, azalıyor, performans olarak da aynı sanki, ama opette aldığım yakıttan sonra dpf çalışma sıklığına göre belki 2-3 fazla çalıştırıyor dpf'yi.
Netice olarak opet gerçekten iyi yakıt sağlıyor bence (dizelde). AMA!!! İSTASYON ÇOK ÖNEMLİ. Evet, opet denetlemeleri iyi bir firma ama ne olursa olsun, pompa filtreleri, depo temizlikleri, yakıt devirdaim sıklığı... Bunlar eminim etkilidir.
Farklı bir opet istasyonuyla tekrar opet yakıtını denemenizi tavsiye ederim.
Saygılar.


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar aldığım yakıt opetten daha 3 ay önce temelden sıfır açıldı. ve herşeyi tertemiz.. tabi denetimleri sürekli yapılmakta ve merkezde yer alan bir şirket. dpf yi açması bana göre güzel o yakıt belkide motora daha iyi gelecektir ilerleyen zamanda dpf yi temizlerken. ileri zamanda görecem. ama fark ettiğim şey araç daha atik oldu.

Shellden yakıt aldığımda daha fazla yaktığını hissediyorm. yakıt hemen yanıyor. 2 ay daha opeti denicem bakalım sonuc ne olacak.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Katkı maddesi olan yakıt dpf yi daha fazla dolduruyor ben öyle düşünüyorum bazıları da temizliyor diyor bence önemli olan doğru istasyon ve kaliteli şirketten almak sorun çıkaracağını düşünmüyorum böyle olursa.
 [MENTION=11686]serhatsoylu[/MENTION]

Hocam İnsignia dan Superb e geçtiyseniz merak ediyorum yalıtım konfor motor şanzıman uyumu performans kalite  yani kıyaslarsak Superb e göre nasıl sizce ?

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı serhatsoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
https://mobile.donanimhaber.com/opel-insignia-1-6-dizel-otomatik-turkiye-de--101818959-209

İnsignia formunda yazmıştım başka bir sitede. Buraya kopyalayım...
Burda yazmayan bişey varsa, yine cevaplamaya çalışayım...




Merhabalar.

Hatırlayanlar olacaktır, 2 yıllık insignia serüvenim kasım ayında son bulmuştu. Ama bu sayfayla olan gönül bağım devam ediyor  
İnsigniamı sattıktan sonra Superb almıştım, daha doğrusu Superb almak için insigniamı satmıştım demek daha doğru olacak. Bunu yaparken de birçok neden söylemiştim (daha geniş iç hacim ve bagaj ihtiyacı, yakıt tüketimi ve iki yaşından sonra iyiden yavaşlayan ikinci el piyasası - ki 2 yaşında bile satmakta güçlük çektim, biraz da bozulan piyasanın etkisi vardı tabi).
Bu dezavantajların hepsi gitti şimdi, Superbten çok çok memnunum ama vazgeçtiklerim de bazen canımı sıkmıyor değil (anahtarsız giriş ve çalıştırma, çarpışma önleyici sistem - aracımda çgp2 vardı, adaptif hız sabitleyici ve şerit takip uyarı sistemi bence çok çok kullanışlı değildi, çok da uzun yol yapıyorum aslında ama normal hız sabitleyici de fazlasıyla işimi görüyor... Ama çarpışma önleyici sistemi çoooook arıyorum!).
Neyse avantaj-dezavantaj derken iki arabayı da kullanan birisi olarak benim fikirlerim bunlar...

Asıl şunun için yazmaya geldim sayfaya, biraz esprili bir eleştiri:
Superbi aldığımdan beri pompa ölçümü yapamamıştım, imkanım olmamıştı. Son depoda akıl ettim, sıfırladım tüm bilgileri, doldurdum depoyu. Bugün de aynı pompadan tekrar doldurdum ve ŞOK ŞOK ŞOK!
Yol bilgisayarı 1155.5km... 5.2 lt/100km...
Gerçek pompa değeri....... 4.99 lt/100km...

Çok uzun süreden sonra ölçüm yapıp da yol bilgisayarından daha az sonuç alınca şaşırdım. İnanmazsınız ama değerleri tekrar bir kontrol ettim. Ama doğru, herşey doğru  
Arabayı yine aynı yolda, yine aynı yükte, yine aynı hızda... yani kısaca aynı şartlarda kullanıyorum.
İnsignianın yol bilgisayarında da çoğu zaman 5.0-5.5 arası değerler okudum, defalarca ölçüm yaptım. Ama gerçek her zaman 6.0 ve üstü çıkmıştı  

Sonuç olarak, çok kıyaslandığı için söylüyorum (hiç bir şekilde bir arabayı yüceltmek ya da diğerini düşürmek gibi bir niyetim yok, lütfen yanlış anlamayın, sadece gerçek kullanıcı olarak net bilgilendirme yapmak amaçlı yazıyorum, çünkü çok fazla konuşulan ama her iki aracı da aynı şartlarda aynı kişi olarak uzun süreli deneme sonucu yazan olmadığından kesin bilgi edinilememiş bir soru işareti idi), evet, İnsignia biraz fazla yakan bir araç...

Geriye kalan karşılaştırmalar için de kısaca şöyle şeyler söyleyebilirim...
Performans olarak kağıt üzerindeki farklılıkları hiç hissetmedim, gerçekten (İnsignia 136hp/320Nm, Superb 120hp/250Nm)... Burada zannediyorum DSG'nin payı çok büyük...
Konfor olarak Superb açık ara önde, ferah, kaliteli, daha sessiz...
Elektronik teknolojiler İnsigniada daha iyi (Superbin sadece orta ekran çözünürlüğü daha iyi)...
Tip olarak bence İnsignia  
Veeee, malum konular... Evet DSG bir bomba, evet insignia daha uygun fiyatlı ama, her ikisinin de parasına göre avantaj ve dezavantajları var... İkisinin de hakkını yememek lazım  

Saygılarımla...


Şu çok net hissedilen bir durum oldu benim için ve açıkçası ben de yuh demiştim:

İnsigniamı yazın 245/45/18 yazlık üzerinde gelen pirelli lastiklerle, kışın da 225/55/17 jant-lastik takımıyla petlas lastiklerle kullandım.
18 jantlarla daha fazla hissedilmekle birlikte, 17 jantlarla bile yollarda bulunan tırtıkları (hani bu çizgi çizgi yapıyorlar beyaz beyaz, ya da iki yol arasında pütür pütür kare kare beyaz çizgiler oluyor ya, onlar işte... ya da bazen yaya geçitlerinde de öyle kabartmalı denk geliyor) müthiş hissettiriyor ve asıl sorun tırrrr tırrrr ses yapıyormuş. Bunu Superb alınca farkettim. Superbde şehir içindeki bu kabartmalarda duyduğunuz ses ve hissi insignia ile karşılaştıramam bile... Uzun yolda ise (benim her gün gittiğim ilçe yolu zift üzerine mıcır dökülerek yapılan asfalttan, tırtıklı gibi olan yani, kaymak gibi olan değil) ses bariz daha az! Bunu konfora artı olarak yazıyorum...
AMA eksi yok mu? var... O da salınım... Superb süspansiyonları biraz fazla yumuşak kalıyor bence ve bu nedenle de yoldaki kasis ya da biraz fazla dalgalı bölgelerde tekne gibi salınım yapıyor... Bu da şoförü rahatsız ediyor.
Yol tutuş???
Konuşma gereği dahi duymam, İNSİGNİA  
Hatta şöyle bir şey oldu, Superbi aldım, biniyorum, okula gidip geliyorum ilçeye... Konya'da kocaman kocaman göbekler var, şehre girerken onun ortasından geçemiyor, etrafından dolanıyorsunuz  
Ben insignia ile yüzlerce kez aynı hızla geçmişimdir oradan, belki daha kötü koşullarda... Superb ile bir gün girdim kavşağa (yağış yok, buz yok, soğuk yok, yola dökülmüş yağ yok, muz kabuğu yok), arka taraf saldı kendini dans ediyor... Ah dedim, nerde benim insigniam


Çevrimdışı HasanK

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Aldığınız yakıt kirli başka açıklaması yok, arabanın amacı fan açmak değil, partikül filtresinin dolduğunu düşünüyor ve temizlemek için kendini aşırı ısıtıyor.

Ben olsam o istasyondan bir daha yakıt almam.

Genel tavsiyem de Aytemiz, Total olur, 400-500km de bir rejenerasyon yapıyorum arada kaçırdığım olmuyorsa.

XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
[MENTION=11686]serhatsoylu[/MENTION] Karşılaştırmamızın hepsini okudum çok faydalı bilgiler olmuş elinize sağlık. Yol tutuş konusu şahsen deneyimlerim neticesi ben aracımla bizzat 200-230 hızları arasında bile otobanda ne virajlara girdim gram sekme, kayma , güvensizlik vermedi.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fatihatilla;648590
[MENTION=11686]serhatsoylu[/MENTION] Karşılaştırmamızın hepsini okudum çok faydalı bilgiler olmuş elinize sağlık. Yol tutuş konusu şahsen deneyimlerim neticesi ben aracımla bizzat 200-230 hızları arasında bile otobanda ne virajlara girdim gram sekme, kayma , güvensizlik vermedi.

Bende 50-60 km ile girdiğim göbek benzeri virajda 2 kere arka tarafın kendisini saldığını ve tabiri caizse dans ettiğini yaşadım (18 jant Superb). Şehirler arası yollarda virajlarda superb ile herhangi bir kayma yaşamadım.
Ancak şehirler arası yollarda da superb, uzun süre kullandığım 17 jant b8 passata göre kafasını virajın içine sokup kendini yol şeridinde tutma konusunda başarılıdır diyemem. Passat virajda sıkıştırınca önden kayma yapıyordu ama arkada bir kendini salma söz konusu olmuyordu. Bunda superb in süspansiyon yumuşaklığının verdiği salınımın ve arka kısmın uzunluğunun olumsuz etkili olduğunu düşünüyorum. Super b ten spor bir araç performansı beklemek haksızlık olur. Superb sonuçta konfor odaklıdır bunu da belirtmek isterim.
Bu arada superbi görevli olarak kullanan bir arkadaşımda daha önceleri araç arka tarafını salıyor ancak emin olamadım senin başına hiç geldi mi diye sormuştu. [MENTION=11686]serhatsoylu[/MENTION] arkadaşımıza bu konuda katılıyorum.
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2019, 10:50:23 Gönderen: Rifle44 »


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11686]serhatsoylu[/MENTION]

Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Teknolojik olma kısmına pek katılmıyorum sanırım çünkü Adaptif hız sabitleme çarpışma önleme ve uyarı şerit takip elektrikli bagaj 4 koltuk ısıtma vs vs birçok donanım Superb te de donanıma göre mevcut ancak konfor konusunda dediklerinize ben tamamen katılıyorum. Çevremde ki Opel severler veya sosyal medyada Opel in çok sert ve yalıtım olarak zayıf araçlar olduğunu düşünüyorum dediğimde karşı duruyorlar ancak çok net söyleyebilirim ki birçok C segmenti sedan araç İnsignia dan yumuşak konforlu ve daha az ses alıyor durumda olabiliyor bu konularda ben yalıtım ve konforun D segmenti standartlarında olmadığını düşünüyorum. Yol tutuş konusunda da olay benim için şöyle D segmenti orta sınıf sedan bir araba amacına hizmet etmeli. Bu konuda yol tutuş konfor eğrisi Superb te daha doğru bir noktada. Superb kesinlikle güvensiz değil uzun yolda yüksek hızlarda yola oturması da gayet güzel ancak düşük hız ve ani hareketler de tabii ki de daha büyük bir kasa ve daha yumuşak süspansiyonlar salınımı arttırır bu çok eksi sayılmaz çünkü bir E serisi C serisi kadar kıvrak olmaz ama yola daha iyi oturur. Bakalım ben de merak ediyorum şu YouTube de K77 diye geyik testi yapan bir kanal var Superb i test ederler inşallah bakalım ani manevralarda bu kocaman araba ne gibi tepkiler veriyor :) Ancak Superb kesinlikle yol tutuş olarak kötü değil. Sadece en iyisi değil o da konforlu olmasından sebep ki bence doğru bir seçim kimse orta sınıf sedanı uçup kaçmak için almıyor :) çok teşekkürler kıyaslamanız için. Son merak ettiğim durum malzeme kalitesi nasıldı Insignia da tirim sesi konusunda vs

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
yakıt kötü olsaydı eğer servis yakıt filtresinden anlardı. ki bende anlardım. öğle oldugunu düşnmüorum hocam