škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi yeti'ye lpg montajı tamamlandı

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Herkese merhabalar,
Bu malum benzin fiyatları ardından ciddi bir lpg taktırma araştırmasına girmiş bulunmaktayım.
Aracım 1.2 tsi dsg 105 hp CBZB motor koduna sahip. Araştırmalarım sonucu lovato bütçeme uygun gibi gözüküyor. Prins elbet isterim fakat çok fahiş fiyatlara takıyorlar.
Lovato için 4000-4300 arası fiyat aldım birkaç yerden, hesaplarıma göre %30-35 arası tasarruf yapar ise 15 ile 20 bin km de lpg yi amorti ediyorum.
Şuan aracım şehir içinde ortalama 9 lt yakıyor
Benzin 7 lira ise 7*9/100=63 kuruş
Benzin lpg karışık olarak (0,63/100*35) tasarruf ettiğini varsayar isem 0,22 kuruş km de tasarrufum olacak. yani km de 0,41 kuruş.
Eğer masraf çıkartmadan sağlıklı bir şekilde bineceğimi var sayar isek 20 bin kmde 4400 tl tasarruf yapacağımı düşünüyorum. Büyük ihtimal ile lpg de taktırdığım için bir yıl içerisinde 20 bin yaparak amorti etmeyi planlıyorum.

Sizlerinde değerli yorumlarını bekler iyi forumlar dilerim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
TSI motora lpg değil de LPdi (Liquid Petrol direct injection) takılıyor. Farkı şu; LPdi sistemi LPG takından aldığı gazı bir kompresörle sıvı hale getirecek şekilde sıkıştırarak mevcut benzin sistemine veriyor. Dolaysıyla ayrı gaz enjektörü gerekmiyor, motor delinmiyor. Bu yakıt fiyatları ile düşünülmeyecek gibi değil. Uyum ve çekiş sorunu ve kullandıkça başka sorunlar çıkarmıyorsa, yaptığınız/yapacağınız km. yi çok uzun süre gerektirmeden telafi ediyorsa mantıklı. Çok uzun sürelerde amorti edecek ve neticede zaten garantisi de biteceğinden astarı bezini geçiyorsa mantıklı değil. Tecrübelerinizi paylaşırsanız faydalı olacaktır.


Çevrimdışı yilmazer_a

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Romano'nun da iyi bir kit olduğunu duydum. İtalyan menşeili. Lovato'dan biraz daha uygun fiyatı.


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;648730
TSI motora lpg değil de LPdi (Liquid Petrol direct injection) takılıyor. Farkı şu; LPdi sistemi LPG takından aldığı gazı bir kompresörle sıvı hale getirecek şekilde sıkıştırarak mevcut benzin sistemine veriyor. Dolaysıyla ayrı gaz enjektörü gerekmiyor, motor delinmiyor. Bu yakıt fiyatları ile düşünülmeyecek gibi değil. Uyum ve çekiş sorunu ve kullandıkça başka sorunlar çıkarmıyorsa, yaptığınız/yapacağınız km. yi çok uzun süre gerektirmeden telafi ediyorsa mantıklı. Çok uzun sürelerde amorti edecek ve neticede zaten garantisi de biteceğinden astarı bezini geçiyorsa mantıklı değil. Tecrübelerinizi paylaşırsanız faydalı olacaktır.



Recep bey TSİ Lpdi kullanıcılarının yorumlarını araştırdım. Hemen hemen hepsinde sabah geç çalışma gibi sorunlar olduğunu gözlemledim. Ayrıca montaj fiyatı da 7000 tl den başlıyor. Ülkemizde çok yaygın olmadığından ötürü de ARGE çalışmalarının LPG kadar fazla olmadığını düşünüyorum. Artı olarak garanti süresi bittiğinde yedek parçalarıda çok pahalı. TSi LPG montajlarını izledim motorda sadece emme manifoldunda enjektör yakınında bir delik işlemi var harici bir delme işlemi yok. Tabi regülatör su bağlantıları için su hortumlarından da ek alınıyor haliyle. LPG'nin yanma sıcaklığı benzine nazaran yanma odasında 25 derece daha fazla olarak gözlemlenmiş. Bunu en aza indirgemek için 0 dan kalkış esnasında, 3-4 bin devir üzerinde ve aralıklarla yanma odasına benzin gönderen bir sistem taktırıyorum. Böylece motor sıcaklığını daha stabil tutarak çıkış hava sıcaklığınında düzgün bir ayarla normale yakın hale gelmesi durumunda Turboda da aşırı ısınma meydana gelmeyeceğini umuyorum.  Zaten aracı uzun süre tam gaz kullanan biri değilim. 2-3 ayda bir depoya eklenen enjektör katkısı, uzun süreli stop edecek isem aracı benzine alıp 30 sn kadar bekleyip daha sonra stop etmek ve yüksek sürat yapacak isem benzinde seyir etmek gibi önlemlerle sorunu en aza indirgeyerek uzun süreli sağlıklı binmeyi hedefliyorum.   Ekstra maliyetler çıkarmaması durumunda 1 seneden biraz fazla sürede amorti edeceğini düşünüyorum. Yarın montaja gideceğim kısmetse. Sürekli olarak bu başlık altında yorum ve fotoğraflarımı paylaşırım. Yeti kullanıcılarına ve bana ders olur :)


Çevrimdışı yilmazer_a

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Sadece kendiniz kullanıyorsanız dikkat etmeniz gerekecek. Ayrıca bir aksaklık olmaması için arabayı kimseye vermemek gerekiyor. Yorucu bir durum, unutulması halinde kardan çok zarara sebep olabilir. Sanki enjektörler yerine bir adet gaz sıkıştırma-sıvılaştırma kompresörü ile fiyatının o kadar fark etmiyeceğini düşünsem de, talep ve üretiminin muhtemelen daha az olması fiyatların daha yüksek olmasına sebep oluyor diye düşünüyorum.


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: yilmazer_a;648768
Asil bey hangi marka modele karar verdiniz?



Yılmaz bey atiker atikfast-di ile lovato exr arasında kararsız kaldım aralarında yazılım farkları varmış, atiker, atikfast -di kiti için romano nun yazılımını kullanıyormuş, yazılım romano parçalar atiker biraz toplama iş gibi geldi bana lovato 1000 lira daha fazla ama tüm parçaları ile italyan buyüzden lovatoda karar kıldım, pazartesi günü kısmetse montajı gerçekleşicek.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Tekrardan merhabalar,
Öncelikle konu başlığını (1.2 tsi lpg montajı yaptırdım) olarak değiştirsek belki daha fazla forumdaşı bilgi sahibi yaparız. Fakat nasıl yapıldığını bilmediğimden yapamadım.

Bugün İZMİR aktif otogaz aracıma Lovato Dİ kit lpg taktırmış bulunmaktayım. Öncelikle aracını çok kurcalatmak istemeyenler böyle bir işe girmesinler:) çünki bu iş tamamiyle ustanın ellerinde. Daracık yerlerde aracın yakıt enjektorlerine giden kabloları önce lpg ecusuna oradanda tekrar enjektöre gidecek şekilde montaj şemasındaki renklere göre kesip biçip ekliyor ve daha birsürü detay. Baya meşakatli ve sabır gerektiren bir iş. Sağolsun ustalar cok titiz birşekilde çalıştı.
Araç ne benzin ile ilk çalışmasında nede lpg ile ilk çalışmasında hiç saçmalamadı hiçbir arıza ışığı vs yakmadı. Sadece küçük ayarlamalar yapıldı. Sürüş testi yaptık. 150-160 km sürate de çıktım. Trafikte dur kalk da yaptım, Araştırdığım kadarıyla çekişten düşme rölentide dalgalanma düşük süratlerde stop etme gibi şeyleri gözlemledim. Çok şükür hiçbirini yaşamadım. 100 km kadar yol yaptım gün içerisinde. birkaç bin km yaptıktan sonra elbet herşey daha net belli olur.  Ama bilgi almak  yada montaj fotoğraflarını merak eden arkadaşlar varsa whatsappdan atabilirim. özelden numara yazabilirler. Buraya küçük olarak yüklemeyi bilmediğimden uğraşmadım. Saygılar


Çevrimdışı Batistuta

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 381
    • Profili Görüntüle
hayırlısı olsun güle güle gezin. İnşallah uzun vadede sorun yaşamadan kullanırsınız.


Çevrimdışı dejavu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Oncelikle Kitiniz hayırlı olsun tüketimlerinizi  benzin+LPG paylaşabilirmisiniz


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dejavu;651572
Oncelikle Kitiniz hayırlı olsun tüketimlerinizi  benzin+LPG paylaşabilirmisiniz


Merhabalar, açmış olduğunuz ''Skoda yeti 1.4 TSI DSG LPG montajı yapildi'' konu başlığına tüketimim ile ilgili yorum yazdım oradan bakabilirsiniz.