škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start-stoplu Otomatik Araç Park Etmek

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı KenanK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Merhaba. Yakın zaman içerisinde 2016 model Skoda Fabia Style otomatik DSG araç aldık.

Park ederken sırası ile. Önce el freni sonrasında N konumuna getirip frenden çekip yeniden P konumuna alıp kontağı kapatıyorum. Burada sıkıntı start-stop. İlk frende stop devreye girip N konumuna alıp ve freni ayağımdan kaldırdığımda yeniden Start devreye giriyor. Buradaki olay saçma gibi geldi bana. Ardından yeniden Frene basıp P konumuna alıp kontağı kapatıyorum.

Kullanan arkadaşlardan tavsiyeler bekliyorum.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Star stop u düğmeden kapatıyorum, ilk hareketten önce, akünün şarj etmesinin sağlıklı olması için, star stopu kullanmıyorum.  [MENTION=18150]KenanK[/MENTION] Siz park edeceğiniz yere geldiğinizde önce düğmeden star stopu kapatacaksınız başka seçeneğiniz yok.
Bahsettiğiniz sorunu yaşamamak için.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
DSG'de ayak frendeyken vitesi boşa alıp el freni çekilmeli, sonrasında ayak freni bırakılıp yükün el frenine binmesinden sonra frene basıp parka alınmalı. S&S konusunda arkadaşın önerisi haricinde bir bilgim yok.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=18150]KenanK[/MENTION]

Vitesi N ye alınca ayağınızı frenden çekmeden aracı stop edin ondan sonra istediğinizi yapın :).


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=18150]KenanK[/MENTION]
Park manevrasından önce, Start/Stop u devreden çıkartmak gerekiyor.
Düğmesine basarak, veya, (zaten çözeceğiniz) emniyet kemerini çıkartarak, bunu yapabilirsiniz.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Park ederken start&stop un devreye girmeyi olayı bende de oluyor


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Start Stop her zaman kapali kullaniyorum. Acikcasi cok faydali bir ozellik degil. onun yerine koltuk isitmayi yeglerim :)


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: irfun4ever;648840
Start Stop her zaman kapali kullaniyorum. Acikcasi cok faydali bir ozellik degil. onun yerine koltuk isitmayi yeglerim :)


Hız sabitleyici yeglerim :D


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Daha önce de belirttiğim gibi bunca maliyetli bir donanımın daha etkin kullanılabilmesi için, amerikan park vesair ayarlarda olduğu gibi açma kapama arasında şu kadar saniye sonra hareket yoksa kapat şeklinde ayarlanabilmesi çok faydalı olacaktır.

    Açık
    3 saniye sonra devreye girsin
    5 saniye sonra devreye girsin
    10 saniye sonra devreye girsin
    30 saniye sonra devreye girsin
    vb
    Kapalı

Medya ekranından ya da VAG-COM ile ayarlanabilse çok daha faydalı olur kanaatindeyim.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Tümden kapattım rahat ettim. Tüketime faydası yok, emisyon düşsün diye akünün canına okuyorum, benden paso  :)


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8805]irfan[/MENTION]

Start / Stop un tüketim ve emisyon etkisini, yol bilgisayarında göremiyoruz. Ancak, bunun sebebi, aracın o esnada, stop etmiş olmasından kaynaklanıyor :)

Etki konusunda, kullanım şartlarına göre genelleme yapmak daha yerinde olacaktır diye düşünüyorum.

Kendim, senede 8k km kadar yol yapıyorum. Bunun yarısından çoğu, ev-iş arasında geçiyor. Muhtelif ev-iş güzergahları üzerinde bolca trafik ışığı ve yoğunluk mevcut.

Bu şartlar altında, SS kapalı iken, araç menzilinde en az %10 düşüş olduğunu ölçüyorum. Bu mesafenin yekünü, senelik olarak, en az bir depo benzine karşılık geliyor.

Kendi kullanım koşullarımda, start stop un iyi bir tasarruf olabileceğini düşündüğüm için, aracı aldığımdan beri kullanıyorum. Üçüncü yıl dolmak üzere. Akü, ilk günkü gibi değil, ancak, şarj yönünden hiçbir sıkıntısı yok. İki sene daha dayanırsa, değişim periyoduna ulaşmış olacak :)


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;648863
[MENTION=8805]irfan[/MENTION]

Start / Stop un tüketim ve emisyon etkisini, yol bilgisayarında göremiyoruz. Ancak, bunun sebebi, aracın o esnada, stop etmiş olmasından kaynaklanıyor :)

Etki konusunda, kullanım şartlarına göre genelleme yapmak daha yerinde olacaktır diye düşünüyorum.

Kendim, senede 8k km kadar yol yapıyorum. Bunun yarısından çoğu, ev-iş arasında geçiyor. Muhtelif ev-iş güzergahları üzerinde bolca trafik ışığı ve yoğunluk mevcut.

Bu şartlar altında, SS kapalı iken, araç menzilinde en az %10 düşüş olduğunu ölçüyorum. Bu mesafenin yekünü, senelik olarak, en az bir depo benzine karşılık geliyor.

Kendi kullanım koşullarımda, start stop un iyi bir tasarruf olabileceğini düşündüğüm için, aracı aldığımdan beri kullanıyorum. Üçüncü yıl dolmak üzere. Akü, ilk günkü gibi değil, ancak, şarj yönünden hiçbir sıkıntısı yok. İki sene daha dayanırsa, değişim periyoduna ulaşmış olacak :)


Sanirim Top Gear programinda bunun testini yaptilar . %10 kadar fayda gormuslerdi. ayni guzergah ayni arac , fark sadece start stop acik kapali


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
S/S özellikle akü fiyatını öğrenince, yıllık yakıt ekonomisini görmezden geldim  :D Bir de bir kaç yerde tam fırlamam gerekirken motor stop edince riskini görmüş oldum  :(


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Sistemin maliyeti, kullanılsın yada kullanılmasın her halükarda, kullanıcının üzerine bırakılıyor maalesef.

Akü değişim zamanı geldiğinde, SS desteklemeyen akü modelleri ile değişim seçeneği  sunuyorlar mı, emin değilim.

Bütün araç sistemleri elektronikleşmiş ve düzgün çalışmaları da akü gerilimine  endekslenmişken, SS kullanmayarak üreticinin belirttiği 6 senelik değişim periyodunu zorlamak ne kadar sağlıklı, bundan da emin değilim :)


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: KenanK;648811
Merhaba. Yakın zaman içerisinde 2016 model Skoda Fabia Style otomatik DSG araç aldık.

Park ederken sırası ile. Önce el freni sonrasında N konumuna getirip frenden çekip yeniden P konumuna alıp kontağı kapatıyorum. Burada sıkıntı start-stop. İlk frende stop devreye girip N konumuna alıp ve freni ayağımdan kaldırdığımda yeniden Start devreye giriyor. Buradaki olay saçma gibi geldi bana. Ardından yeniden Frene basıp P konumuna alıp kontağı kapatıyorum.

Kullanan arkadaşlardan tavsiyeler bekliyorum.

Yaptığınız olay öncelikle çok doğru bir uygulama değil. Önce N ye alıp sonrasında el freni çekerseniz araç yükü el frenine binecektir ve sonrasında P konumuna alarak park işlemi sona erdirebilirsiniz bu daha doğru bir uygulamadır.
A kabinde sorunuza gelecek olursak start-stop devrede iken park işleminiz bittiğinde (sizin yaptığınız ve ya benim bahsettiğim şekilde hiç fark etmez) araç otomatik stop ettiğinde

Frene basın,
P konumuna alın, (zaten P de stop ettiyse),
Ayağınızı frenden çekin
Sadece kontak düğmesine basarak kontağı kapatın. Araç motoru durduğu için sadece kontağı kapatmak yeterli olacak.

İşleminiz sona ermiş olacak.