škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Start-stoplu Otomatik Araç Park Etmek

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı KenanK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;648888
Yaptığınız olay öncelikle çok doğru bir uygulama değil. Önce N ye alıp sonrasında el freni çekerseniz araç yükü el frenine binecektir ve sonrasında P konumuna alarak park işlemi sona erdirebilirsiniz bu daha doğru bir uygulamadır.
A kabinde sorunuza gelecek olursak start-stop devrede iken park işleminiz bittiğinde (sizin yaptığınız ve ya benim bahsettiğim şekilde hiç fark etmez) araç otomatik stop ettiğinde

Frene basın,
P konumuna alın, (zaten P de stop ettiyse),
Ayağınızı frenden çekin
Sadece kontak düğmesine basarak kontağı kapatın. Araç motoru durduğu için sadece kontağı kapatmak yeterli olacak.

İşleminiz sona ermiş olacak.


Teşekkürler ilginiz için. Önce el freni son N ye almak ile Önce N ye alıp sonra El Freni çekmek arasında fark yok. İkisinde de el freni ne oturuyor bütün güç. Sizin dediğiniz sıra ile yaptığımda da aynı şekilde N konumundan kaldırınca yine start devreye giriyor. Boşta tekrar çalışmasının  bir zararı olmayacağı kanısına vardım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bir şekilde sorunun düşünülmesi ve giderilmesi ya da belki bir yolu vardır. Çünkü park etme esnasında stop edip çalışma durumu mantıklı değil. Dediğim gibi devreye girme süreli olabilir, belki el freninin çekilmesine kadar stop etmiyorsa o durumda diğer şartlar sağlanıyorsa da stop etmemeli. Belki bir ayarı vardır?
Yine de bir yanı ile belki aküyü bir marş tüketmiş olabilir.


Çevrimdışı KenanK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;648893
Bir şekilde sorunun düşünülmesi ve giderilmesi ya da belki bir yolu vardır. Çünkü park etme esnasında stop edip çalışma durumu mantıklı değil. Dediğim gibi devreye girme süreli olabilir, belki el freninin çekilmesine kadar stop etmiyorsa o durumda diğer şartlar sağlanıyorsa da stop etmemeli. Belki bir ayarı vardır?
Yine de bir yanı ile belki aküyü bir marş tüketmiş olabilir.


Detaylı olarak araştırma yaptım. Kapı açık, kemer bağlı değil ve direksiyon yarım tur dönük iken devreye girmiyor. Akü ye zararı olmadığı söyleniyor. Aynı zamanda marş olayı start stop ta farklı mekanizma ile devreye giriyormuş. Şuan için araca bir zararı yok gibi. Bunu devre dışı bırakan arkadaşlar takıntılı kişiler daha çok. En mantıklı olay park ederken kapatmak şuan için.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=4]lrfan[/MENTION] bey paylaşılan mesajı silme özelliği varmı forumda...


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Mehmet 2016;648896
[MENTION=4]lrfan[/MENTION] bey paylaşılan mesajı silme özelliği varmı forumda...


Linkini yollayınız, mümkünse ve uygunsa silinir talebinizle


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: KenanK;648891
Teşekkürler ilginiz için. Önce el freni son N ye almak ile Önce N ye alıp sonra El Freni çekmek arasında fark yok. İkisinde de el freni ne oturuyor bütün güç. Sizin dediğiniz sıra ile yaptığımda da aynı şekilde N konumundan kaldırınca yine start devreye giriyor. Boşta tekrar çalışmasının  bir zararı olmayacağı kanısına vardım.


El freni çekme olayını ayağınızı hiç frenden çekmeden yaparak yaparak N ye alıyorsanız evet bi farklılık arz etmez yük binmesi açısından ancak diğer hususda bir yanlışlık var. Boşta çalışması hususunda. Tekrar deneyip video atmaya çalışacağım.


Çevrimdışı KenanK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;648898
El freni çekme olayını ayağınızı hiç frenden çekmeden yaparak yaparak N ye alıyorsanız evet bi farklılık arz etmez yük binmesi açısından ancak diğer hususda bir yanlışlık var. Boşta çalışması hususunda. Tekrar deneyip video atmaya çalışacağım.


Aynen frene basıp el freni çekip ve ardından N ye alıp freni bırakma olayı. Zaten aracın el freni ne oturduğu her türlü hissediliyor. Motorun Devreye girme olayında ise s&s un genel yapısı itibari işte.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Aracın ağırlığı el frenine binsin de nasıl park ederseniz edin :D:D


Çevrimdışı KenanK

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smtcglr;648900
Aracın ağırlığı el frenine binsin de nasıl park ederseniz edin :D:D


Ondan yana problem yok zaten. Sadece 2. Kez çalışması değişik geliyor park sırasında. :)


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: KenanK;648901
Ondan yana problem yok zaten. Sadece 2. Kez çalışması değişik geliyor park sırasında. :)


O da sistemin salaklığı :D