škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağ kaçağı sorunu ve yeni yağ tavsiyesi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Octavia II 2008 2.0 diesel aracım var. Bir önceki yağ değişiminde usta 10-40 yağ koymuştu. Ondan öncekileri bilmiyorum. Son yağ değişimini ben yaptım ve araç için önerilen yağın 5-30 olduğunu görüp 5-30 koydum. Sonrasında araç yağ eksiltmeye ve alttan sürekli yağ akıtmaya başladı. Aracı bir ara kaldırdığımda altının komple yağ olduğunu gördüm. Nereye park etsem, aracın alr koruma kapağında biriken yağ oraya akıyor ve altta yağ bırakıyor.

Aracım 200 bin km de. Şimdi tekrar yağı boşaltıp 10-40 yağ koymayı düşünüyorum, zira nette birçok kişi ince yağın yağ kaçağına neden olabileceğini yazmış. Bu konu hakkında bilgisi olan var mı?

Bir de bu araç için tavsiye edebileceğiniz 10 40 bir yağ önerisi var mı?


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17580]skoda bw[/MENTION]

Normalde 5-30 olması gerekiyor, yağ kaçağı wiskozite ile alakası yok, yağ filtresi düzgün sıkılmamış olabilir.


Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Senin yağ kaçağın normal kaçak değil . Ya tapayı iyi sıkmamışlar yada karterde çatlak veya kaçırma var . Bu sorun yağın 5w-30 olmasından değil . Aracın altını bir yere gösterin


Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: salcek;649049
Senin yağ kaçağın normal kaçak değil . Ya tapayı iyi sıkmamışlar yada karterde çatlak veya kaçırma var . Bu sorun yağın 5w-30 olmasından değil . Aracın altını bir yere gösterin


İnternette bir çok sitede 5w-30 gibi yağların özellikle yüksek kilometreli araçlarda yağ kaçağına neden olduğu yazıyor, siz ise farklı bir şey söylüyorsunuz. Yeni yağı sipariş verdim, bu nedenle mecbur 10-40 koyacağım. Aracın altının komple yağ içinde olmasını aracın hareket halindeyken altta biriken ve akmakta olan yağın rüzgar nedeniyle etrafa dağıldığına yormuştum doğrusu, ki bu da olabilen bir şeymiş. Yine de karter kapağını da değiştireceğim, önceki yağ değişiminde değiştirmemiştim, contayı da yenilememiştim.

Alıntı yapılan: mşah;649047
[MENTION=17580]skoda bw[/MENTION]

Normalde 5-30 olması gerekiyor, yağ kaçağı wiskozite ile alakası yok, yağ filtresi düzgün sıkılmamış olabilir.


yağ filtresinin kapağına üstten baktığımda tertemiz gözüküyor, alt kısmından kaçırma ihtimali olabilir mi?

Bir de önceki yarı sentetik yağdan sonra tam sentetik yağa geçildiğinde keçelerdeki tortuların çözüldüğü ve bunun da yağ kaçağına neden olabileceğini okudum. O nedenle tekrar 10-40 a dönüş yapmak istiyorum.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Karter tapası, yağ filtresi iyi sıkılmamış olabilir, aracın km si nedeniyle karter contası yıpranmış olabilir vs.
Kaçağın neden olduğunu tespit etmeden, daha kalın yağ veya katkı maddeleri ile çözüm aramak bana mantıksız geliyor.


Çevrimiçi rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle alt kapağın sökülüp motorun iyice temizlendikten sonra kaçağın nereden olduğuna bakmak lazım. Ona göre gerekiyorsa kalın yağ ya da gereken müdahale yapılmalı.


Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Şıp şıp damlayan yağ kalın veya inceye bakmaz . Karterde veya tapada kaçırma var. Yağ yakma öyle damlamaya denmiyor. Pistonların etrafında sekmanlardan kaçan sıyırılmamış yağ  yanma odasında kaldığı için piston içindeki patlamayla beraber yanıyor ve buna yağı yakma denir . Sizin durumunuzun bununla uzaktan yakından alakası yok . Sizde yağ kaçağı var. 5W-30 sizin için ideal yağ vizkozitedidir.Dedikleri gibi altı temizlenecek biraz gezilip yağın nereddn kaçırdığı tespit edilip önüne geçilecek . Sizde 5-30 kullanmaya devam edeceksiniz .
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2019, 11:49:40 Gönderen: salcek »


Çevrimdışı skoda bw

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 37
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: salcek;649059
Şıp şıp damlayan yağ kalın veya inceye bakmaz . Karterde veya tapada kaçırma var. Yağ yakma öyle damlamaya denmiyor. Pistonların etrafında sekmanlardan kaçan sıyırılmamış yağ  yanma odasında kaldığı için piston içindeki patlamayla beraber yanıyor ve buna yağı yakma denir . Sizin durumunuzun bununla uzaktan yakından alakası yok . Sizde yağ kaçağı var. 5W-30 sizin için ideal yağ vizkozitedidir.Dedikleri gibi altı temizlenecek biraz gezilip yağın nereddn kaçırdığı tespit edilip önüne geçilecek . Sizde 5-30 kullanmaya devam edeceksiniz .


Şu nokta iyi anlaşılamamış sanırım, aracım şıp şıp diye yağ damlatmıyor, altta motor koruma parçası var plastik, -terleme biçiminde dahi olsa- yağ kaçağından tahliye olan yağ bir şekilde buna yığılıyor ve araç durunca da buna dolmuş yağ yere damlatıyor. Yoksa direkt motordan ya da yağ haznesinden damlatma yok, en azından benim gözlemim bu. Yine de geçen aracı kaldırdık ve altını temizledik, ilk anda karter tıpasından damlattığını düşünüp tıpayı sıktık. Fakat görece azalsa da yağ eksiltmeye devam etti. Geçen yağ değişiminde tıpayı ve contasını değiştirmemiştim, sipariş ettiğim yağ geldi, bu sefer yeni filtre ile beraber tıpa ve conta da sipariş ettim. 1-2 güne yağı yenileyeceğim. Sonucu yazarım, ama düzelme olursa yağ kalınlığından mı, yoksa tıpadan mı kaynaklandığını yine anlayamayacağım sanırım. Çünkü ikisini de değiştirmiş olacağım.

Yağ değiştirirken filtreyi de değiştireceğim. Yalnız dediğim gibi filtre üstten temiz gözüküyor, biri bana filtrenin alttan, yani üstten bakıldığında görülemeyecek bir noktasından yağ kaçırma ihtimali olup olmadığını söyleyebilir mi?


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
evet alttan kaçırabilir. Yer çekimi kuvveti serbest haldeki sıvıların yukarı doğru çıkmasına engel olur.


Çevrimdışı kirtil2

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Dostlarim aracim 150bin km'de. Suan icin hangi yagi almaliyim bilemedim. Kaputta EDGE PROFESSIONAL LONGLIFE III 5W-30 yaziyor, bundan mi siparis etmeliyim? Birde nette aradigimda hicbir yagda professionel yazmiyor. Tavsiye ve link rica edebilir miyim? 5 litre olmasi yeterli. Simdiden cok tesekkur ederim.
« Son Düzenleme: 30 Haziran 2019, 21:26:53 Gönderen: kirtil2 »


LindaErafe

  • Ziyaretçi
cumhurbaskanimiz sayin abdullah gul basin gorevlileriyle ucakta  yaptigi konusmada. kurd sorunu ulkenin birinci ve cozulmesi gereken bir sorunu oldugunu soylemis, ve herkesin bu soruna cozum icin katki sunmasi gerektigini aciklamis, nasil yorumlamali bu yeni soylemi, hepimizin bildigi gibi daha once ve yillarca  konusulan ve bircok siyasi yetkilinin ustunde konustugu bir cogunun riyalitesini tanidigi kurd sorunu gunumuze kadar bir cozume kavusmamistir, yine bildigimiz gibi basbakan erdoganda diyarbakirda kurd sorunu benim ve ulkenin sorunu oldugunu soylemisti cozulmesi gerektigini soylemisti ve arkasi malum, simdi hem surec deyisim gostermis hemde simdi yine bir soylem ortaya atildi,  halkin  daha samimi buldugu sayin abdullah gul  devletin en ust duzeyindeki sahis olarak ve cumhurbaskanimizin deyerlendirmelerini nasil gordunuz bunu sormak istedim gorusunuz nedir bu konusma ne getirir nasil olabilir bunu irdelemek istedim soz sizlerde saygilar..

;-)


Çevrimdışı mfeker89

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 50
    • Profili Görüntüle
Yagin kalin yada ince olmasi motorda sizmaya engel olacagi anlamina gelmez. Biryerde kacak varsa kalin da olsa ince yagda olsa farketmez sivi bu kacirir ordan