Şıp şıp damlayan yağ kalın veya inceye bakmaz . Karterde veya tapada kaçırma var. Yağ yakma öyle damlamaya denmiyor. Pistonların etrafında sekmanlardan kaçan sıyırılmamış yağ yanma odasında kaldığı için piston içindeki patlamayla beraber yanıyor ve buna yağı yakma denir . Sizin durumunuzun bununla uzaktan yakından alakası yok . Sizde yağ kaçağı var. 5W-30 sizin için ideal yağ vizkozitedidir.Dedikleri gibi altı temizlenecek biraz gezilip yağın nereddn kaçırdığı tespit edilip önüne geçilecek . Sizde 5-30 kullanmaya devam edeceksiniz .
Şu nokta iyi anlaşılamamış sanırım, aracım şıp şıp diye yağ damlatmıyor, altta motor koruma parçası var plastik, -terleme biçiminde dahi olsa- yağ kaçağından tahliye olan yağ bir şekilde buna yığılıyor ve araç durunca da buna dolmuş yağ yere damlatıyor. Yoksa direkt motordan ya da yağ haznesinden damlatma yok, en azından benim gözlemim bu. Yine de geçen aracı kaldırdık ve altını temizledik, ilk anda karter tıpasından damlattığını düşünüp tıpayı sıktık. Fakat görece azalsa da yağ eksiltmeye devam etti. Geçen yağ değişiminde tıpayı ve contasını değiştirmemiştim, sipariş ettiğim yağ geldi, bu sefer yeni filtre ile beraber tıpa ve conta da sipariş ettim. 1-2 güne yağı yenileyeceğim. Sonucu yazarım, ama düzelme olursa yağ kalınlığından mı, yoksa tıpadan mı kaynaklandığını yine anlayamayacağım sanırım. Çünkü ikisini de değiştirmiş olacağım.
Yağ değiştirirken filtreyi de değiştireceğim. Yalnız dediğim gibi filtre üstten temiz gözüküyor, biri bana filtrenin alttan, yani üstten bakıldığında görülemeyecek bir noktasından yağ kaçırma ihtimali olup olmadığını söyleyebilir mi?