škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG 1 den 2 ye vuruntu

Agronom · 25 · 17105

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Turbodan boğaz kelebeğine giden borunun hava kaçırmadığını kesinlikle emin olun . Yerine iyi oturmuş olduğuna ve vidaların iyi sıkılmış olduğuna kesinlikle emin olun .Bunu şiddetle tavsiye ederim. Muhtemelen turbodan sonra hava kaçağınız var .


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;649684
@Agronom

Sorunun kavrama ile ilgili olduğunu sanmıyorum, eğer dönüşlerde titreme varsa o zaman kavrama olabilir ama daha çok yazılımsal gibi. DSG yi resetleyin yada akü kutup başını söküp takın kendini sıfırlasın.

Eski forumlarda okurken gördüm siz denemişsiniz sanırım. Gözle görülür bi fark oluştumu sizin resetleme işleminde? Başıma daa büyük sorun almak istemiyorum esasında ama son çare deneyeceğim gibi resetleme işini...

Alıntı yapılan: salcek;649685
Turbodan boğaz kelebeğine giden borunun hava kaçırmadığını kesinlikle emin olun . Yerine iyi oturmuş olduğuna ve vidaların iyi sıkılmış olduğuna kesinlikle emin olun .Bunu şiddetle tavsiye ederim. Muhtemelen turbodan sonra hava kaçağınız var .

Dostum diğer viteslerde herhangi bir sıkıntım yok. Gazı köklediğimde araç devir düşürüp uzuyor turbo olamaz yani.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;649890
Eski forumlarda okurken gördüm siz denemişsiniz sanırım. Gözle görülür bi fark oluştumu sizin resetleme işleminde? Başıma daa büyük sorun almak istemiyorum esasında ama son çare deneyeceğim gibi resetleme işini...
Ben ara sıra yapıyorum ve DSG daha farklı davranıyor:
http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=648739&postcount=8
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı irfun4ever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 542
    • Profili Görüntüle
Benim fikrim bunun pek bir problem olmadigi yonunde. Bunun sebebi de bizim araclarda neredeyse 1 vitesin hic olmadigi. hemen 2. vitese geciriyor kendini ve boyle olunca cok yavas durumlarda DSG aptallasiyor. Misal hic uzun yolda akan trafikte bir problem yasamadim. Sadece cok yavas yerlerde ayagimi gazdan kesmeme gerektigi durumlarda bununla karsilasiyorum.  

Ornegin istanbulda aksam saati tem veya e5 de dur kalk trafiginde hic bu problem olmuyor. cok rahat 1-2-1 yapiyor DSG. ama ne zamanki ara sokaklara belli bir hizla giriyorum o zaman bu olay oluyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben de şehir içi, yokuş vesair ikinci vitesin düşük devirde kalacağı durumlarda, DSG nin keyfine bırakmadan vites kolunu sağa kaydırıp manuele alıyorum, otomatikmen birinci vitese geçiyor. Hızlanma durumunda kolu tekrar sağa, D konumuna çekiyorum.


Çevrimdışı Agronom

  • Kıdemli Fabialog
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 347
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: irfun4ever;649925
Benim fikrim bunun pek bir problem olmadigi yonunde. Bunun sebebi de bizim araclarda neredeyse 1 vitesin hic olmadigi. hemen 2. vitese geciriyor kendini ve boyle olunca cok yavas durumlarda DSG aptallasiyor. Misal hic uzun yolda akan trafikte bir problem yasamadim. Sadece cok yavas yerlerde ayagimi gazdan kesmeme gerektigi durumlarda bununla karsilasiyorum.

Ornegin istanbulda aksam saati tem veya e5 de dur kalk trafiginde hic bu problem olmuyor. cok rahat 1-2-1 yapiyor DSG. ama ne zamanki ara sokaklara belli bir hizla giriyorum o zaman bu olay oluyor.

Çok güzel anlatmışsınız durumu lakin benim canımı sıkan şimdiye kadar hiç vuruntulu vites geçişi anlamında böyle yapmıyor olması idi. Bunun bir problem başlangıcı olduğu kanısındayım. Lakin şanzıman ustası maalesef endemik durumda. Hele ki benim gibi küçük şehirde yaşayan kişiler için. İnanın serviste araca binen çocuk 18 yaşında ya vardı ya yoktu. Hiçbir şekilde güven vermedi zaten. Direkt kavrama dedi. Enteresan yani.

Alıntı yapılan: Uğur Akar;649922
Ben ara sıra yapıyorum ve DSG daha farklı davranıyor:
http://www.skodaturkey.com/showpost.php?p=648739&postcount=8

Daha farklı davranmaktan kasıt vites geçişlerindeki devir gibi mi mesela? Ya da benim sorunuma benzer sadece 1-2 arası ve nadir olarak gerçekleşen vuruntu şeklindeki bir problemi bu resetleme işlemi sonrası çözme durumunuz oldu mu?


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4893
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;649957
Daha farklı davranmaktan kasıt vites geçişlerindeki devir gibi mi mesela? Ya da benim sorunuma benzer sadece 1-2 arası ve nadir olarak gerçekleşen vuruntu şeklindeki bir problemi bu resetleme işlemi sonrası çözme durumunuz oldu mu?
Sizdeki gibi bir problem yoktu ancak vitesleri D konumunda daha yüksek devirlerde yükseltme, vites düşürmede kararsızlık gibi durumları bertaraf etti resetleme işi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!



Çevrimdışı salcek

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Agronom;649890
Eski forumlarda okurken gördüm siz denemişsiniz sanırım. Gözle görülür bi fark oluştumu sizin resetleme işleminde? Başıma daa büyük sorun almak istemiyorum esasında ama son çare deneyeceğim gibi resetleme işini...



Dostum diğer viteslerde herhangi bir sıkıntım yok. Gazı köklediğimde araç devir düşürüp uzuyor turbo olamaz yani.



Bakın tekrar söylüyorum turbodan boğaz kelebeğine giden boruları konyrol edin bu biiirr.
Birde Turbo kesme valfi denen dumpp valf i nizi yenileyin bu ikiii

Diğer viteslerde neden yapmayacağını ben size açıklayayım .
Turboda hafif bir hava kaçağı özellikle düşük devirlerde kendini hissettirir . Çünki turbonun dönme hızı yavaştır ve en ufak hava kaçağında basınç kaybı çok olur ve sensörler bu basıncı az algıladığı için motor devrini ve gücünü azaltır. Özellikle ilk devirlerde bunu hissedersiniz yüksek devirlerde basınçdaha yüksek olduğundan bu kaçak motor tarafından çok hissedilmeyenilir.

Şimdi gelelim turbo kesme valfini niye söyledim . Şimdi birileri diyecekki bunda problem olsa arıza ışığı yakar sen trişkadan sallıyorsun . Neyse ben sallayayımda inanan inanır insnmayan Kadir İnanır. Turbo kesme velfi zamanla yıpranır. Bu valfin görevi gaza basınsca turbonun hava  tahliyesini kapatır ve turbonun bütün basınçlı havasını boğaz kelebeğine gönderir. Ayağınızı gazdan çekince tahliyeyi açar ve turbonun bastığı havayı boğaz kelebeğine göndermez atmosfere veya filtreye salar böylece turbıo serbest dönmeye devam eder..Bu valf açılmazsa veya zor açılırsa basınçlı hava hem hava borusunu patlatabilir turbonuzu yorar çabuk elden çıkmasını sağlar ve buradaki basınç ayağınızı gazdan çekince turbonun pervanelerine ters etki yaparak ani yavaşlamaya ve turbonun pallerini zorlamaya başlarki bıu da ayağınızı gazdan çektiğinizde yığılmanın başka bir sebebidir. sonuçta turbo hızını ters teperek düşürür ve tekrar gaza yüklendiğinizde yavaşlamış olan turbonun aynı devire çıkması gecikir.

Aşınmalardan dolayı tam kapanmaması veya hava kaçırması durumunda ( bu sizin derdiniz olabilir) turbodan daha az verim alır ve çekiş düşer turbo bastığı havanın bir kısmını buradan kaybettiği için sensörün istediği basınca ulaşması için turbonun biraz daha uzun ve çok çalışması gerekir.buda tepki süresinin uzamasına ve aracın birden zıplamasına neden olur. Bu durumuda en çok 1300 devirle 2500 devir arasında kendini gösterir. Sorun varsa  değiştirilirse ilk vitesler ve ilk devirler daha güçlü olur. Ben kendi valfimi söküp yayı birazcık uzatıp tekrar taktım . Biraz daha iyi itme ile kapatsın tahliyeyi diye.Gayet iyi oldu yoksa yenileyecektim .
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2019, 23:09:44 Gönderen: salcek »


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Aynı sorun benim aracımda da baş göstermeye başladı. Düşük viteslerde hissediliyor. Maddi olarak sıkışık olduğumdan henüz bi servise götürmedim aracımı. Aracım 55 binde. Acaba siz sorunu çözebildiniz mi? Çözebildiyseniz nasıl ?