Eski forumlarda okurken gördüm siz denemişsiniz sanırım. Gözle görülür bi fark oluştumu sizin resetleme işleminde? Başıma daa büyük sorun almak istemiyorum esasında ama son çare deneyeceğim gibi resetleme işini...
Dostum diğer viteslerde herhangi bir sıkıntım yok. Gazı köklediğimde araç devir düşürüp uzuyor turbo olamaz yani.
Bakın tekrar söylüyorum turbodan boğaz kelebeğine giden boruları konyrol edin bu biiirr.
Birde Turbo kesme valfi denen dumpp valf i nizi yenileyin bu ikiii
Diğer viteslerde neden yapmayacağını ben size açıklayayım .
Turboda hafif bir hava kaçağı özellikle düşük devirlerde kendini hissettirir . Çünki turbonun dönme hızı yavaştır ve en ufak hava kaçağında basınç kaybı çok olur ve sensörler bu basıncı az algıladığı için motor devrini ve gücünü azaltır. Özellikle ilk devirlerde bunu hissedersiniz yüksek devirlerde basınçdaha yüksek olduğundan bu kaçak motor tarafından çok hissedilmeyenilir.
Şimdi gelelim turbo kesme valfini niye söyledim . Şimdi birileri diyecekki bunda problem olsa arıza ışığı yakar sen trişkadan sallıyorsun . Neyse ben sallayayımda inanan inanır insnmayan Kadir İnanır. Turbo kesme velfi zamanla yıpranır. Bu valfin görevi gaza basınsca turbonun hava tahliyesini kapatır ve turbonun bütün basınçlı havasını boğaz kelebeğine gönderir. Ayağınızı gazdan çekince tahliyeyi açar ve turbonun bastığı havayı boğaz kelebeğine göndermez atmosfere veya filtreye salar böylece turbıo serbest dönmeye devam eder..Bu valf açılmazsa veya zor açılırsa basınçlı hava hem hava borusunu patlatabilir turbonuzu yorar çabuk elden çıkmasını sağlar ve buradaki basınç ayağınızı gazdan çekince turbonun pervanelerine ters etki yaparak ani yavaşlamaya ve turbonun pallerini zorlamaya başlarki bıu da ayağınızı gazdan çektiğinizde yığılmanın başka bir sebebidir. sonuçta turbo hızını ters teperek düşürür ve tekrar gaza yüklendiğinizde yavaşlamış olan turbonun aynı devire çıkması gecikir.
Aşınmalardan dolayı tam kapanmaması veya hava kaçırması durumunda ( bu sizin derdiniz olabilir) turbodan daha az verim alır ve çekiş düşer turbo bastığı havanın bir kısmını buradan kaybettiği için sensörün istediği basınca ulaşması için turbonun biraz daha uzun ve çok çalışması gerekir.buda tepki süresinin uzamasına ve aracın birden zıplamasına neden olur. Bu durumuda en çok 1300 devirle 2500 devir arasında kendini gösterir. Sorun varsa değiştirilirse ilk vitesler ve ilk devirler daha güçlü olur. Ben kendi valfimi söküp yayı birazcık uzatıp tekrar taktım . Biraz daha iyi itme ile kapatsın tahliyeyi diye.Gayet iyi oldu yoksa yenileyecektim .