doğru dersin Baki bey bunu düşünemedim nedense,standart üstü performansa önem vermediğimden olabilir.Spor sürüş tarzında Esp nin kapatılması gerekiyordu.yani pati çekmek istediğinizde,motoru anırtmak istediğinizde yada savrularak virajı zorlama niyetinde iseniz esp ile kombine çalışan unsurlar pek buna müsade etmiyor.Bu yüzden Esp off yapılması gerekiyor.Baki usta esp yi bir kenara bırakalım.Ben de şunu öğrenmek isterim.Octavia da konforlu yumuşak salınım süspansiyon elde etmek için (merso gibi)helezon mu değişmesi gerekiyor?
Rica ederim ne demek Ömer bey,naçizane bilgilerimizi paylaşıyoruz,paylaşmaya çalışıyoruz dilimizin döndüğünce :ok:
Valla bu konu o kadar karışık ve önemli ki aslında,uzaktan göründüğü gibi değil.Çünkü işin içerisinde sizin direk emniyetinizi ilgilendiren kısım giriyor.Konforu yükseltirsiniz ama bu seferde emniyet tolerans değerleriniz değişir.Mercedes gibi salınım verirsiniz ama sizin arabanız Octavia,kasası farklı ağırlık dağılımı farklı v.s.Bu noktalar göz önünde bulundurularak optimum bir çözüm düşünülmeli.Daha konforlu yumuşak helezon ile bunu sağlarsınız ama yük dağılımı değişir arabada.(özellikle yüksek süratte frenaj değerleriniz,hızlı viraj girişleri gibi yerlerde).Uğur'un dediği gibi yumuşak oldumu çok daha uzun helezon takılır,gerçi işin içerisinde malzeme farkı durumuda var.Benim arabamın üzerinden çıkan helezon ile şu andaki helezonlarımın uzunluk farkını görseniz şaşarsınız
neredeyse iki kat fark var,atıyorum biri 50 cm ise diğeri 30 cm gibi
sarmal aralıkları falan farklı çünkü.Fizik kanunu gibi düşünün,daha açık olacak sanırım o zaman
ben konforumdan feragat ettim ama performans kazandım ve buna bağlı emniyet,konforu kazanırsınız ama bu sefer performans ve emniyet azalır,ters ilişki var.Performans beraberinde otomatikman emniyetide getiriyor çünkü.Belli sınırlar içerisinde arabayı kullanıyorsanız yani çok hızlı gitmeyen,limit zorlamayan o zaman konfor ağırlıklı bir helezon seçilebilir tabii.Bu konuda mesela Monroe'nun Sensa-Trac serisi konfora yöneliktir.