škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Roomster YAY'landıralım..

mygokhan · 319 · 82211

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mygokhan;5433
Yay'lanmaya git gide yaklaşıyorum ...Devam devam :D

Hafta sonu İstanbul'a gelsene ,annadın sen ;):D:cool:


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bu gidişle baki ustam herkezi yaylandıracak
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;5436
Hafta sonu İstanbul'a gelsene ,annadın sen ;):D:cool:

Hakkaten ya şöyle binsem bir yaylı fabişe falan iyi olacak.. :)

Önümüzdeki ay sonuna doğru anca taktırabilirim..(malum roominin taksitleri bitiyor vs...:D )

Kimden alalım şu yayları..Gerçi şimdilik erken ama..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Sorular :

VW'de hangi model bizim roomiye denk geliyordu şasi yapısı olarak?

Genelde Skoda olarak model yok.Golf V müydü bizim roomilerle aynı ölçüde olan?

Ön ve arka yay indirme ölçüsünde farklılık olacak mı? Zira bizim roomilerin arka kısmı yüksüzken havada kalıyor biraz..

Piyasanın en iyi markası Eibach mı?

Şöyle bir yazı buldum :


Alıntı
40mm kadar alçatan yaylar orjinal Amortisör ile uyum sağlar fakat 40mm den daha fazla alçatan spor yay kullanırsanız spor amortisör gerekmektedir.

Bu doğrumudur? VOGLANT nasıl bir marka ?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Yahu kafanda vardı merak ediyordun,son servis buluşmasına geldiğinde falan niye söylemedin Gökhan'cığım,verirdim iki diplerdin benim arabada :ok: kanlı canlı yaşardın olayı :ok:
Bizim arabalara uyan helezonlar genelde VW olarak etiketli oluyor,aynı grubun aracı olunca Skoda ismini pek kullanmıyorlar.Benim helezonlarım mesela Polo 6N benzinli olarak etiketli.Bazı markalar isimlendiriyor ama Skoda diye.
Ön arka alçatma yüksekliği elbette farklı,her arabada arkalar bagaj payından dolayı daha yüksektir.Bu helezonlarda da var aynı durum,önler daha fazla iniyor,arkalar az daha yüksek kalıyor.Aynı pay bunlarda da veriliyor ama standartlara göre çok daha az tabii,yoksa etkisi olmaz.
Eibach başı çeken markalardan,birçok marka var ve iyi ama Eibach korkunç yatırım yapıyor bu işe,yılların tecrübesi ve birikimi ve en önemlisi Alman markası ve TÜV onaylı :ok: Helezon ve amortisörde = Eibach'tır en azından benim için :ok:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: FF;5460
Yahu kafanda vardı merak ediyordun,son servis buluşmasına geldiğinde falan niye söylemedin Gökhan'cığım,verirdim iki diplerdin benim arabada :ok: kanlı canlı yaşardın olayı :ok:
Bizim arabalara uyan helezonlar genelde VW olarak etiketli oluyor,aynı grubun aracı olunca Skoda ismini pek kullanmıyorlar.Benim helezonlarım mesela Polo 6N benzinli olarak etiketli.Bazı markalar isimlendiriyor ama Skoda diye.
Ön arka alçatma yüksekliği elbette farklı,her arabada arkalar bagaj payından dolayı daha yüksektir.Bu helezonlarda da var aynı durum,önler daha fazla iniyor,arkalar az daha yüksek kalıyor.Aynı pay bunlarda da veriliyor ama standartlara göre çok daha az tabii,yoksa etkisi olmaz.
Eibach başı çeken markalardan,birçok marka var ve iyi ama Eibach korkunç yatırım yapıyor bu işe,yılların tecrübesi ve birikimi ve en önemlisi Alman markası ve TÜV onaylı :ok: Helezon ve amortisörde = Eibach'tır en azından benim için :ok:

Peki abi satın almaya gittiğimde bana söyleyecek mi arkalar için şu ölçü olsun diye..? Zira pek bilinmez bir marka ve model Roomster.. Arkalar çokta inmemesi lazım.Yük bindiğinde egsozu sürtmeyelim :D
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: FF;5407
O sarmal yay dediğiniz şeye milyon dolarlık araştırma geliştirme yatırımı yapılıyor :ok: Çeliğinde kullanılan malzemeler dahi farklı.ESP ile Helezon'u karşılaştırmak pek doğruda değil açıkcası,ESP denilen şey arka tekerlere fren uygulayan bir sistem sadece,Amortisör,helezon sistemleri ise aracın düz giderken dahi performansı üzerinde etkisi olan sistemlerdir.ESP yoldan çıktığınızda devrede,bu sistemler yoldan çıkmadan öncede her zaman hizmetinizde :ok:
http://eibach.com/cgi-bin/start.exe/eibach/index.html
Merak edenler için buradaki video herşeyi anlatıyor,test aracınada dikkat edin:)

Baki hocam Esp denilen şey ile otomotiv harikası helezonu karşılaştırmak mantıklı değil tabi ki,olayın çıkış noktasında aracın virajlarda hakimiyetini sağlamada yayın olumlu getirisi olduğundan bahsedilince Esp li araçlarında viraj hakimiyetinde iyi olduğunu söylemeden geçmek ayıp olurdu.En iyi koşullarda yaylanmış bir aracın, esp donanımlı bir araç gibi süratli viraj alamayacağını düşünüyorum.Ama ikisini bir arada düşünmek süper.Yay sevginize saygı duyuyorum.Mesela skodanın süspansiyonunun çok sert olduğu söyleniyor.Yaylardan dolayı sanırım.Mercedes kullanmış biri olarak arasındaki süspansiyon farkı bariz belli oluyor kullanırken.Şu durumda Konfor sağlamak için skodanın yaylarını biraz daha yumuşak süspansiyon elde etmek adına modifiye etmekte fayda olabilir.Ne dedim Ben ya:kiki:


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;5487
Baki hocam Esp denilen şey ile otomotiv harikası helezonu karşılaştırmak mantıklı değil tabi ki,olayın çıkış noktasında aracın virajlarda hakimiyetini sağlamada yayın olumlu getirisi olduğundan bahsedilince Esp li araçlarında viraj hakimiyetinde iyi olduğunu söylemeden geçmek ayıp olurdu.En iyi koşullarda yaylanmış bir aracın, esp donanımlı bir araç gibi süratli viraj alamayacağını düşünüyorum.Ama ikisini bir arada düşünmek süper.Yay sevginize saygı duyuyorum.Mesela skodanın süspansiyonunun çok sert olduğu söyleniyor.Yaylardan dolayı sanırım.Mercedes kullanmış biri olarak arasındaki süspansiyon farkı bariz belli oluyor kullanırken.Şu durumda Konfor sağlamak için skodanın yaylarını biraz daha yumuşak süspansiyon elde etmek adına modifiye etmekte fayda olabilir.Ne dedim Ben ya:kiki:

Ömer bey,ESP viraj performansı sağlayan bir sistem değildir ki? ESP "Savrulma veya kayma eğilimi" algılandığında ilgili tekere "fren" veya "çekiş" gücü uygulayan bir "emniyet" sitemidir sadece,"performans" sistemi değildir kısaca.ASR'nin arka tekerde olanı gibi birşey.Pek çok spor arabada bulunmaz bile,bulunanlarda test sırasında kapatılır çünkü limit viraj dönmenizi engeller.ESP sisteminin çıkış noktasıda Mercedes'tir.A serisi araçlarında takla problemi olduğu yıllarda Mercedes bu sorunu ESP ile çözmüştür.ESP daha dünkü sistem kısaca.ESP bu işe pek karıştırılmamalı gibi,çok farklı şeylerden bahsediyoruz çünkü :)


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
bu faydalı bilgilerden dolayı teşekkürler baki ustam
2006 GOLF PLUS


octaviaman

  • Ziyaretçi
doğru dersin Baki bey bunu düşünemedim nedense,standart üstü performansa önem vermediğimden olabilir.Spor sürüş tarzında Esp nin kapatılması gerekiyordu.yani pati çekmek istediğinizde,motoru anırtmak istediğinizde yada savrularak virajı zorlama niyetinde iseniz esp ile kombine çalışan unsurlar pek buna müsade etmiyor.Bu yüzden Esp off yapılması gerekiyor.Baki usta esp yi bir kenara bırakalım.Ben de şunu öğrenmek isterim.Octavia da konforlu yumuşak salınım süspansiyon elde etmek için (merso gibi)helezon mu değişmesi gerekiyor?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: octaviaman;5598
...Octavia da konforlu yumuşak salınım süspansiyon elde etmek için (merso gibi)helezon mu değişmesi gerekiyor?
Bana göre yumuşak helezon takıldığında helezonun yüksekliği de arttırılmalı. Eğer aynı yükseklikle ama daha yumuşak yay kullanıldığında aracın altını vurma olasılığı artacaktır. Yumuşak yay kapanmayla uğraşacak ve kasayı yukarı ittirmeyecek, dolayısıyla kasa düz gidişlerde hep sabit duracak ama yoldaki bir yükselti de arabanın altına vuracaktır.
Ben böyle düşünüyorum.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15591
    • Profili Görüntüle
Amortisöründe bir üst kademe sertliğinde olması gerekebilir.Zira yaylanma fazla olursa amortisörün yaylanma etkisini absorbe etmesi gerekiyor.

Tabi yumuşak yaylanma sonucu aracın denge merkezi ani hareketlerde çok değişecektir.Öne ve arkaya yığılmalar artacaktır.Bu bağlamda sert süspansiyon seçilmesi uygun olacaktır.Benim mantığıma göre..Fren mesafenizi bile etkiler..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
eger birgün yay düşünürsem serkan ve baki usta ya danışmadan kalkışmam heralde
2006 GOLF PLUS


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octaviaman;5598
doğru dersin Baki bey bunu düşünemedim nedense,standart üstü performansa önem vermediğimden olabilir.Spor sürüş tarzında Esp nin kapatılması gerekiyordu.yani pati çekmek istediğinizde,motoru anırtmak istediğinizde yada savrularak virajı zorlama niyetinde iseniz esp ile kombine çalışan unsurlar pek buna müsade etmiyor.Bu yüzden Esp off yapılması gerekiyor.Baki usta esp yi bir kenara bırakalım.Ben de şunu öğrenmek isterim.Octavia da konforlu yumuşak salınım süspansiyon elde etmek için (merso gibi)helezon mu değişmesi gerekiyor?

Rica ederim ne demek Ömer bey,naçizane bilgilerimizi paylaşıyoruz,paylaşmaya çalışıyoruz dilimizin döndüğünce :ok:
Valla bu konu o kadar karışık ve önemli ki aslında,uzaktan göründüğü gibi değil.Çünkü işin içerisinde sizin direk emniyetinizi ilgilendiren kısım giriyor.Konforu yükseltirsiniz ama bu seferde emniyet tolerans değerleriniz değişir.Mercedes gibi salınım verirsiniz ama sizin arabanız Octavia,kasası farklı ağırlık dağılımı farklı v.s.Bu noktalar göz önünde bulundurularak optimum bir çözüm düşünülmeli.Daha konforlu yumuşak helezon ile bunu sağlarsınız ama yük dağılımı değişir arabada.(özellikle yüksek süratte frenaj değerleriniz,hızlı viraj girişleri gibi yerlerde).Uğur'un dediği gibi yumuşak oldumu çok daha uzun helezon takılır,gerçi işin içerisinde malzeme farkı durumuda var.Benim arabamın üzerinden çıkan helezon ile şu andaki helezonlarımın uzunluk farkını görseniz şaşarsınız :) neredeyse iki kat fark var,atıyorum biri 50 cm ise diğeri 30 cm gibi :) sarmal aralıkları falan farklı çünkü.Fizik kanunu gibi düşünün,daha açık olacak sanırım o zaman :) ben konforumdan feragat ettim ama performans kazandım ve buna bağlı emniyet,konforu kazanırsınız ama bu sefer performans ve emniyet azalır,ters ilişki var.Performans beraberinde otomatikman emniyetide getiriyor çünkü.Belli sınırlar içerisinde arabayı kullanıyorsanız yani çok hızlı gitmeyen,limit zorlamayan o zaman konfor ağırlıklı bir helezon seçilebilir tabii.Bu konuda mesela Monroe'nun Sensa-Trac serisi konfora yöneliktir.


Çevrimdışı 06navy

  • Black Eagle
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1730
    • Profili Görüntüle
Baki abi harbiden çok faydalı bilgiler vermişsin yay ile ilgili, kafamdaki bir dünya soru işaretini sildin attın. Muayeneden sonra ilk işim yay taktırmak olacak sanırım, aracımın leylek gibi havada durmasına ayar oluyorum. :D