Isınan her sıvı gibi yağ da ısınınca buharlaşır. Aslında buharlaşmak için kaynama sıcaklığı gerekmez. Mesela su sıvı halde her daim buharlaşır, hatta katı/buz halinde bile. Yoksa çamaşırlar kurumaz, toprak sürekli ıslak kalırdı. Yağ da motor içinde ısınma ile buharlaşır, karbüratör ve doldurma yerlerinden bile bir miktar atmosfere açık alanlardan kayıplar olur. En çok kayıp silindir çeperine film tabakası oluşturan yağın yakıt oksijen karışımının yanması ile hem yanarak hem de buharlaşarak eksiltme yapar (eski jenerasyon motorlarda bu yanma ve esilme çok daha fazlaydı. Benim 1.2 TSI da 15K yı geçti seviye normalde). Motor durduktan sonra oluşan bu buharlaşma geri kaçarak hava filtresine kadar gelir.
Bir de yağ ve hidrolik gibi sıvıların kaçaklarına dikkat edilmesi gerekir. Çünkü durup dururken oluşan araba yangınları genelde bu sızan ve buharlaşan yağların tutuşmasından kaynaklanır. Yakıtlara göre yağ buharları çok daha çabuk tutuşma özelliğindedir!