škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik basınç durumu, ölçme, şişirme....

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Ben Kpa olarak kullanıyorum LBS bar olarak gösteriyor, bende ki kompresör de gürültülü ve yavaş ama iş görüyor Bim den almıştım. Nitrojen hiç kullanmadım, çok sık hava basınçları ile oynadığım için bir esprisi kalmazdı, havaları tamamlamak için nitrojen gerekecek onunla da ben uğraşamam.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Genel alışkanlık PSI (Pound per Square Inch=inchkare başına pound kuvveti)
1 bar = 14.5 PSI (yaklaşık)
32PSI=220,6kPa=2,2Bar


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Uretici bar bermis ben de bar kullaniyorum. Arkalari 2.5 bar onleri 2.8 bar yaptim. Kompresoru bimden aldim analog gostergesi ile, benim aliexpresten aldigim en ucuz basinc olcer birbirini dogruluyor. Ikisinden memnunum. Kompresor cabunk isiniyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650585
Uretici bar bermis ben de bar kullaniyorum. Arkalari 2.5 bar onleri 2.8 bar yaptim. Kompresoru bimden aldim analog gostergesi ile, benim aliexpresten aldigim en ucuz basinc olcer birbirini dogruluyor. Ikisinden memnunum. Kompresor cabunk isiniyor.


Basınçlar yüksek olmamış mı, birde lastik ısınınca 1-2 bar daha yükseliyor. Ben 2,2 bar olarak ayarlıyorum lastik ısınınca 2,4 bara kadar çıkıyor.



Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8414]mşah[/MENTION]
Skoda fabrika verisine gore eco kullanim icin basinclar 2.5 bar on ve arka icin. Hava zaten epey sicak basinclari ayarlarken. Lastigin yol tutarken sekli onemli birazda bence. Yanal yanaklar bombeli durunca hic hosuma gitmiyor, basinc dusukmus gibi geliyor. Cok sisince de ustu bombeli gibi duruyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650589
@mşah
Skoda fabrika verisine gore eco kullanim icin basinclar 2.5 bar on ve arka icin. Hava zaten epey sicak basinclari ayarlarken. Lastigin yol tutarken sekli onemli birazda bence. Yanal yanaklar bombeli durunca hic hosuma gitmiyor, basinc dusukmus gibi geliyor. Cok sisince de ustu bombeli gibi duruyor.
2.5 bar araba boşken çok sert kullanım sunuyor ve araba çok "hopluyor".
Normali 2.2bar yazıyor benim depo kapağında.
5 yolcu ve dolu bagaj ile 2.5bar ön, 3.2bar arka basınç olarak tavsiye ediliyor. Eco'dan kastin yüklü araç mı?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8231]Levcho[/MENTION] [MENTION=8414]mşah[/MENTION]
2,2 olarak yarı dolu basınç değeri. ECO kullanım için 2,5 yarıdolu basınç değeri. Tam dolu konumda dediğin gibi 3,2 arka basınçlar.
ön ve arkayı yarı dolulukta aynı veriyor ama aracın önü hep daha ağır bütün donanım önde bu nedenle ben önleri biraz daha tüksek yapıyorum.
Zaten ön ve arkaları aynı yapınca arka lastiklerin şekliyle ön lastiklerin şekli farklı oluyor.
Yüklü olduğunda araç tatile giderken arkaları ona göre biraz daha artırıyorum.
İşin suyunu çıkarıp marşpiel üstüne su terazisi koyup öyle ayarlayacağım basınçları.
Ulen Leven bi bu konuda hastalığım yoktu bulaştırdın zehrini :D basınca da takacam artık.
Akü olayı benim kroniğim zaten, bir de anasını satayım şu 0 yanaştırma huyu var nefret ediyorum en çok ondan. 0 yanaştıracam düzgün dursun biri dönerken geçerken sürtmesin diyorum ya ben herkezden çok dokunduruyorum 0 yanaşayım derken tamponlar ayrı marşpiyel ayrı zaten küçük küççük. Bir de bizim kaldırımlar park edilmesin diye koyulan künkler dökülen betonlar hepsi ayrı facia, mühendislik fiyaskoları...

Sağol sayende bir lastiklerle sorunum yoktu artik o da oldu :) :) :D :D


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650627
@Levcho @mşah
2,2 olarak yarı dolu basınç değeri. ECO kullanım için 2,5 yarıdolu basınç değeri. Tam dolu konumda dediğin gibi 3,2 arka basınçlar.
ön ve arkayı yarı dolulukta aynı veriyor ama aracın önü hep daha ağır bütün donanım önde bu nedenle ben önleri biraz daha tüksek yapıyorum.
Zaten ön ve arkaları aynı yapınca arka lastiklerin şekliyle ön lastiklerin şekli farklı oluyor.
Yüklü olduğunda araç tatile giderken arkaları ona göre biraz daha artırıyorum.
İşin suyunu çıkarıp marşpiel üstüne su terazisi koyup öyle ayarlayacağım basınçları.
Ulen Leven bi bu konuda hastalığım yoktu bulaştırdın zehrini :D basınca da takacam artık.
Akü olayı benim kroniğim zaten, bir de anasını satayım şu 0 yanaştırma huyu var nefret ediyorum en çok ondan. 0 yanaştıracam düzgün dursun biri dönerken geçerken sürtmesin diyorum ya ben herkezden çok dokunduruyorum 0 yanaşayım derken tamponlar ayrı marşpiyel ayrı zaten küçük küççük. Bir de bizim kaldırımlar park edilmesin diye koyulan künkler dökülen betonlar hepsi ayrı facia, mühendislik fiyaskoları...
Sağol sayende bir lastiklerle sorunum yoktu artik o da oldu :) :) :D :D
Rica ederim Koray, bunun için buradayız, "körler sağırlar, bir birini ağırlar". :D

Sanki sen "pimpiriklisin" de biz değiliz.... :)


Aklımda daha bir iki konu var, akü ve lastikler gibi, onları da patlatayım sen o zaman gör ...... :wax::gaz:


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650627
@Levcho @mşah
2,2 olarak yarı dolu basınç değeri. ECO kullanım için 2,5 yarıdolu basınç değeri. Tam dolu konumda dediğin gibi 3,2 arka basınçlar.
ön ve arkayı yarı dolulukta aynı veriyor ama aracın önü hep daha ağır bütün donanım önde bu nedenle ben önleri biraz daha tüksek yapıyorum.
Zaten ön ve arkaları aynı yapınca arka lastiklerin şekliyle ön lastiklerin şekli farklı oluyor.
Yüklü olduğunda araç tatile giderken arkaları ona göre biraz daha artırıyorum.
İşin suyunu çıkarıp marşpiel üstüne su terazisi koyup öyle ayarlayacağım basınçları.
Ulen Leven bi bu konuda hastalığım yoktu bulaştırdın zehrini :D basınca da takacam artık.
Akü olayı benim kroniğim zaten, bir de anasını satayım şu 0 yanaştırma huyu var nefret ediyorum en çok ondan. 0 yanaştıracam düzgün dursun biri dönerken geçerken sürtmesin diyorum ya ben herkezden çok dokunduruyorum 0 yanaşayım derken tamponlar ayrı marşpiyel ayrı zaten küçük küççük. Bir de bizim kaldırımlar park edilmesin diye koyulan künkler dökülen betonlar hepsi ayrı facia, mühendislik fiyaskoları...

Sağol sayende bir lastiklerle sorunum yoktu artik o da oldu :) :) :D :D

Aracın gücünü aktardığı tekerlekler ile çekiş olmayan tekerdeki dönme  momenti bir değil. Haliyle su terazisi ile denge ayarı yapsanız da, araç  dengeli olamaz zaten. 4 çeker araçlarda bile ön ve arkanın güç aktarımı  50/50 şeklinde çoğu zaman olmaz. Lastikler her türlü, üretici  firmanın verdiği değerler baz alınarak kullanılmalı. Subaru gibi ağırlık dağılım oranı yüzde 50/50 olacak, motorunuz boksör tip motor olacak, çekiş kontrolünüz de asimetrik dört çeker olacak ki siz tüm lastikleri aynı ölçüde dengeli basabilin.

Bizim araçlarımızda, önleri arkalardan biraz daha az basmanız, basılan yüzey alanı çok ufak da olsa arttığı için çekişi değiştirecektir. Tabi ideal seviyelerde. Arkalar ise zaten yük bindiğinde yere iyi basacaktır. Görüşüm bu yönde, yanıldığım nokta varsa lütfen bilgilendirin. Teşekkürler.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;650629
Aklımda daha bir iki konu var, akü ve lastikler gibi, onları da patlatayım sen o zaman gör ...... :wax::gaz:

tabi tabi çok az işimiz ve bolca vaktımız var, patlat onlarıda yansın ortalık anasını satayım. Lokman ver oğlum müziği. dıptıs dıptıs hastasıyız dedeee..:D:):gaz:

Çok gülüyorum bu videoya


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650633
Aracın gücünü aktardığı tekerlekler ile çekiş olmayan tekerdeki dönme  momenti bir değil. Haliyle su terazisi ile denge ayarı yapsanız da, araç  dengeli olamaz zaten. 4 çeker araçlarda bile ön ve arkanın güç aktarımı  50/50 şeklinde çoğu zaman olmaz. Lastikler her türlü, üretici  firmanın verdiği değerler baz alınarak kullanılmalı. Subaru gibi ağırlık dağılım oranı yüzde 50/50 olacak, motorunuz boksör tip motor olacak, çekiş kontrolünüz de asimetrik dört çeker olacak ki siz tüm lastikleri aynı ölçüde dengeli basabilin.

Bizim araçlarımızda, önleri arkalardan biraz daha az basmanız, basılan yüzey alanı çok ufak da olsa arttığı için çekişi değiştirecektir. Tabi ideal seviyelerde. Arkalar ise zaten yük bindiğinde yere iyi basacaktır. Görüşüm bu yönde, yanıldığım nokta varsa lütfen bilgilendirin. Teşekkürler.


Çok net anlayamadım. Yanı şu anlamı mı çıkarmalıyız. Aracın önü çekişten dolayı ya üreticinin verdiği değerle arkalara göre aynı olsa da kilodan dolayı daha çok bası önde olacağından yere daha çok yüzey temasından dolayı arkalarla aynı basınçta olmalı. Ya da arkalardan az daha düşük basınç olsa da yine daha çok yuzey temasından dolayı çekiş daha iyi olsun diye dozu kaçırmadan (bombeleşmeden kaçınarak) çekiş durumundan dolayı daha iyi.?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
SKODA YETI 1.2 TSI Petrol with DSG için sigorta tablosunun son sayfasında benzin kapağında olduğu gibi, normal durumla yüklü durum arasında arka tekerlerdeki fark bariz fazla.



225/50-R17 Lastiğe göre;
Normal Yükte önler: 2.1 Bar (30,5 PSI)
Normal Yükte arkalar: 2.1 Bar (30,5 PSI)

Tam Yükte önler: 2.3 Bar (33,4 PSI)
Tam Yükte arkalar: 2.9 Bar (42,1 PSI) (zamanla görsel kaybolur diye -söz uçar yazı kalı misali- tekrarladım;))


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17715]mkoray79[/MENTION]

Sende arkadaşım gibisin, lastik basınçlarını parmak ile kontrol ediyor ben cihaz ile ayarlıyorum birde ben bakayım diyor adamda takıntı olmuş :). Ön lastikler biraz ezik gibi gözüküyor yükten dolayı ama araca birisi binince yük arka lastiklere bindiği için önlerle aynı oluyor, fazla şişirince lastik orta kısımdan aşınır fren, yol performansı kötü etkilene bilir ama yakıta faydası olur. Yazın zaten basınç yükseliyor senin lastikle 2,7 bara kadar yükselir. 0 yanaştırma olayı bende yok tam tersi açık bırakıyorum jantları sürtmemek için, araba dışarıda durmadığı için pek sıkıntı olmuyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Benzer huylar bir çoğumuzda mevcut, ben de şişirdikten sonra bir de parmakla bastırıp emin olurum. Gerçi parmakta gösterge yok ama olsun, içim rahat ediyor.:D


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650636
Çok net anlayamadım. Yanı şu anlamı mı çıkarmalıyız. Aracın önü çekişten dolayı ya üreticinin verdiği değerle arkalara göre aynı olsa da kilodan dolayı daha çok bası önde olacağından yere daha çok yüzey temasından dolayı arkalarla aynı basınçta olmalı. Ya da arkalardan az daha düşük basınç olsa da yine daha çok yuzey temasından dolayı çekiş daha iyi olsun diye dozu kaçırmadan (bombeleşmeden kaçınarak) çekiş durumundan dolayı daha iyi.?


Aynen, bombeleşmeye izin vermeyecek şekilde, önler az daha inik olmalı. Zaten yüklediğinizde iki teker de eşit seviyeye gelecek. Şimdi ben araç boş ağırlıkla giderken ve arkada 3 kişi giderken aradaki farkı çok bariz hissediyorum. 3-4 kişi varken, bagaj da doluyken yol tutuşunun gayet iyi arttığını da hissediyorum. Bagajın kilide yakın kısmına 20-30 kg ağırlık koyup deneyin, aracın dengesi düşük ağırlıklarla bile değişiyor. Önlerin daha az, arkaların ise yük durumuna göre ayarlanması yeterli olacak.