škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb 3. senesinde 4.000 Liralık Sorun

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Haradrim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Merhabalar;

Belki hatırlayan vardır; yaşadığımız korkunç sorunlara arabanın 3.senesinde yenileri eklendi.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=36273

Üstteki konuda bahsettiğim titreme ve sallantı sorunu çözülemeyip, Yüce oto'nun ve Doğuş'un bize arabayı bu şekilde kabul ettirmesini kabul etmememiz sebebi ile mahkemeye taşındı. Mahkeme durumu; bilir kişi raporu tutuldu. 2.5 senenin sonunda. Rapor %100 fabrika kusurlu olduğuna kanaat getirdi. Ancak mahkeme tarafından ekstra heyet bilir kişi raporuna gidildi.

Bunlardan bağımsız 4 gün önce sabah arabayı çalıştırmak istediğimde çalıştıramadım. Aküsü bitmişti. Servisten gelen arkadaşın takviyesi ile ALTUR servise götürdüm aracı. Akü ile birlikte yakıt göstergesindeki değişkenlik sorunumda da bahsettim.


Sonuç olarak iyi niyet garantisi de alamadığım için

2100TL + işçilik YAKIT POMPASI değişimi ve 1200 TL akü değişimi masrafı çıktı. ARACIM 52.000KM'de

Gerçekten tüm bu sorunlar sadece benim arabamı mı buluyor? Yoksa hepimiz bu sorunları yaşıyor muyuz?

Saygılarımla.


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Cok gecmis olsun. 2007'de sifir aldigim Megane'i hatirladim bir anda. Beyni degisti, devirdaim pompasi 3 kere degisti (trigere mi bagliydi, bunlar da degisti beraberinde) balatalari ottu, degisti, ottu lanet olsun demistim. El freni koptu 2 defa.  En son 110 ile giderken klima actim, araba kapaklandi, klima fan motoru yandi (4bin TL istemislerdi)

Hemen o sekilde sattim.

Bazen denk geliyor boyle. Murphy Kanunlari (birsey kotu basladiysa kotu devam eder ve kotu biter)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
İş arkadaşlarım aynı araçtan (donanıma kadar aynı) 2 tane aldılar, aynı gün, benzer sürelerde ve tarzda kullandılar, plakaları bile 1 rakam farklıydı. Bir tanesi 4 yıl boyunca sadece yıllık bakıma giderken diğeri 3 ayda bir servisten çıkmadı. Bobin arızasından tutun kompresör arızasına kadar. Bazen olmayınca olmuyor  :(


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
akü olayı malesef biraz şans işi 3. senesinde benim de akü bitti. ben de değiştirdim. akü olayına çok takılmayın ama diğer sorunlar için bişey diyemem.  “bazen siz arabanızı çok seversiniz ama o sizi sevmez” işte o zaman değiştirmek gerek.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Sahibinden'de satılan ve hikayeleri inanılmaz garip olan tonla araç var. Yalnız değilsiniz. Mercedes S serisi milyonluk araçlardaki sorunu çözemeyen, Almanya'dan ekip getirtip yine çözemeyip arabayı satmaya kalkan mı ararsın, ''bu arabayı benden alın nolur!'' diyen Land Rover sahibi mi...

Kısacası, tamamen şans. Bu ay benim de 1400 tl masrafım oldu. Akü mevzusu karışık. Soğuk iklimlerde az dayanıyor. Antalya gibi yerde 4 seneden aşağı değişmeden gidenler var. Benim araçtaki 5. senesi mesela. Kendinizi üzdüğünüze değmiyor. Beterin beteri var diyin takmayın.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Çok geçmiş olsun,malesef şansızlık,akü değişimi 1200 tl korkunç rakam,300 tl en iyi akü keşke dişarda yapdırsaydınız..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Gerçekten ben şu start-stop dolaysıyla 1200 TL akü olayını anlamış değilim (tıpkı az yakıyor diye dizele 15-25bin peşin vermek gibi-fazla km yapanlar istisna). Bilmem kaç km de 3-5 lt tasarruf edecek diye iki sene için 800-900 TL nedir? Onda da iki sene sonra muhatap bulmak ne mümkün!


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;650821
Gerçekten ben şu start-stop dolaysıyla 1200 TL akü olayını anlamış değilim (tıpkı az yakıyor diye dizele 15-25bin peşin vermek gibi-fazla km yapanlar istisna). Bilmem kaç km de 3-5 lt tasarruf edecek diye iki sene için 800-900 TL nedir? Onda da iki sene sonra muhatap bulmak ne mümkün!

Sekizsilindir.com'da modele ve motor tipine göre dizel veya benzinli araç almak arasındaki farka değecek durum irdelemesi okudum. Birçok araç var. Dizel seçiminin mantıklı olduğu otomobiller var. Km yapmak veya ikinci eldeki değer kayıplarını da analize dahil etmişler. Yani dizel alınca illa km yapmak gerekmiyor. Bu tamamen algı oyunu.

Fren enerjisi geri kazanım, start stoplu motor gibi teknolojiler yeni nesil akü gerektirmesi de normal. Siz de biliyorsunuz ki normal aküleri, AGM yerine takınca 6 ay bile gitmeyecektir. Tasarruf konusunda ise kullanıcıya bağlı değişkenler çok olduğu için irdelememiz objektif olmaktan uzaklaşacak.

Elime 3 tane sıfır Logitech z533 hoparlör geçti. Hepsi de sıfır ürünler. Hepsinde de hata vardı. Sıfır aldığım iphone'da ana tuşun içinde çizik vardı. Kusursuz ürün neredeyse yok.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Birkac ay once de baska bir konu basligi altinda, soguk havalarda aracımdaki MALL marka EFB aku nedeniyle birkac kez ciddi sorun yasamis ve garanti kapsaminda VARTA EFB+ ile degistirildigini yazmis ve akuler hakkinda yaptigim bir arastirmayi sizlerle paylasmistim.
Aku cesitleri ve farklari konusundaki baska bir yaziyi da paylasiyorum...

EFB ve AGM Akü Arasındaki Fark Nedir?
Yakıt tasarrufuna imkan tanıyan, çevreye daha az karbon salınımı yapan, ekonomik araçların kullanımı önem kazanmıştır. Bu kapsamda elde edilen teknolojik imkanlar sayesinde tüm bu özellikleri karşılayacak şekilde araçlar tasarlanmaktadır. Yoğun şehir yaşamının bir gereği olarak sürekli dur-kalk yapılan trafik herkesin sıkıntı yaşadığı bir durum halini almıştır. Sürekli olarak yapılan dur-kalklar sebebiyle araç daha fazla yakıt tüketmekte, bütçeye olan yük artmakta ve çevreye daha fazla zarar verilmektedir. Bu olumsuz durumun engellenmesi adına start-stop teknolojili araçlar üretilmektedir. Bu araçlar ile uyumlu olacak şekilde start-stop akülerin de geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. EFM ve EGM olmak üzere iki farklı türde start-stop akü bulunur. EFB akü geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir. AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamındadır. Söz konusu iki akü çeşidi de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olan kendi arasında ayrışan bir yapıya sahiptir.

Start Stop Akü Nedir?

Gelişen teknolojiyle birlikte ekonomik yönü ağır basan, daha az yakıt tüketiminin hedeflendiği, çevre dostu taşıtlar geliştirilmiştir. Bu amaçla üretilen bir teknoloji de start-stop teknolojisidir. Start-stop özelliğine sahip taşıtlar sayesinde dur-kalk halinde ilerleyen bir trafikte araç durduğunda motor da otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bu sayede yakıt tüketimi azaltılır ve çevreye daha az zarar verilmiş olur. Bu teknolojiye sahip olan taşıtlar diğerlerine kıyasla daha farklı özellikleri olan akülere ihtiyaç duyar. Start-stop özellikli aküler sayesinde aracın ihtiyacı olan kesintisiz enerji elde edilir. Start-stop aküler diğer akü türlerine kıyasla daha hızlı şarj edilir ve daha uzun ömürlüdür. AGM akü ve EFB akü olmak üzere iki farklı çeşitte start-stop akü bulunur.

EFB Akü Nedir?

EFB akü İngilizce Enhanced Flooded Battery kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmaya sahiptir. Türkçe olarak da geliştirilmiş ıslak tip akü anlamına gelmektedir. Start-stop teknolojisi ile üretilen araçlarda EFB tipi akü bulunur. EFB aküler AGM akülerden daha gelişmiş bir yapıya sahiptir. AGM akülere kıyaslandığında daha az maliyetli olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır.

EFB akülerin alternatör tarafından sürekli şarj edilmesine gerek bulunmaz. Akü doluluğa ulaştığında alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir. Akünün enerjisi azaldığında alternatör tekrar devreye girerek akünün şarj edilmesini sağlar. Böylece motor üzerindeki alternatör yükü hafifletilmiş olur ve tüketim oranı azaltılır.

EFB aküler daha dayanıklı bir yapıya sahiptir. Bunun nedeni ise araç durduğunda alternatör desteğine gerek kalmadan start-stop sistemiyle aracın çalışmasını sağlamasıdır. Ayrıca sürekli dolup boşaldığı içinde dayanıklılığı artar. EFB aküler oldukça uzun bir kullanım ömrüne sahiptir. Yaklaşık olarak 90.000 adet çalıştırmaya kadar EFB aküler yüksek verimlilikle kullanılabilir.

AGM Akü Nedir?

AGM İngilizce Absorbed GLass Mat kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçesi ise emdirilmiş cam elyaf demektir. Kuru akü türüne dahildir. Yüksek güvenlik ve performansa sahip olması sayesinde yoğun olarak kullanılan bir akü cinsidir. Cam elyaf mat kullanılarak üretilmesi sayesinde akünün pilinin dökülmesi engellenir. Bu da güvenlik yönünden kullanıcılara önemli bir avantaj sunar.

AGM aküler esasen 1980’li yıllarda orduda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Oldukça dayanıklı ve yüksek verimliliktedir. AGM aküler cam elyaftan oluşan süngere benzer yapılı bir maddeden meydana gelir. Bu sünger sayesinde akünün içindeki asit kolayca emilir ve asit kuru bir hale gelir. AGM akü EFB aküden farklı olarak start-stop sistemine sahip olmayan fren enerjisi geri kazanım sistemi dahilindeki araçlarda da kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir. Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir. AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer. Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur. Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir. Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.

EFB Akü ile AGM Akü Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ortak bir özellik olarak AGM aküler ile EFB aküler start-stop sistemine sahip olan taşıtlarda kullanılmak üzere oluşturulmuştur. EFB akü yani geliştirilmiş sulu akü ile AGM akü yani emdirilmiş cam elyaf akü aynı türdeki araçlar için geliştirilmiş olsa da farklı özelliklere sahiptir.

EFB aküler sulu tip aküler sınıfına dahildir. Oldukça yüksek performans ile işlev gösterir. Start-stop araçlarda kullanılmasının yanı sıra standart sulu akülerin yerine de tercih edilebilir.

AGM aküler ise kuru akü sınıfına aittir. AGM akünün içerisinde bulunan elektrolit seperatörlere emdirilmiş şekilde üretilir. Günümüzdeki akü teknolojisinin en gelişmiş ve son halini AGM aküler temsil etmektedir. Oldukça yüksek performansa sahiptir. Diğer akülerle kıyaslandığında da daha uzun ömürlüdür.

AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır. Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.

EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.

Kazasiz surusler dilerim...
Sevgilerimle
Engin Tunçay


Çevrimdışı Sefer KAPANŞAHİN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
efb + akülerin efb aküden farkını bilen arkadaş var mı?


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sefer KAPANŞAHİN;650904
efb + akülerin efb aküden farkını bilen arkadaş var mı?

Ben de cok arastirdim, ancak bulamadim...
Rivayet o ki, (+)'dan anlasilacagi uzere, EFB'den bir ust teknoloji ve bir tik daha ustunmus...!!!
Sevgiler
Engin Tunçay


Çevrimdışı Sefer KAPANŞAHİN

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 24
    • Profili Görüntüle
teşekkür ederim. bende öyle düşünüyorum. belki de fren enerjisi geri kazanımı özellikli efb akü demektir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Sefer KAPANŞAHİN;650935
teşekkür ederim. bende öyle düşünüyorum. belki de fren enerjisi geri kazanımı özellikli efb akü demektir.


Akulerin fren enerjisi geri kazanimi gibi ozellikleri yok. Frenleme enrjisini elektrik enerjisine cevirip aku uzerinden geciren ekipmanlar vardir.
Fren enerjisini geri kazanan aku veya buna benzer tabirler yanlistir. Klasik akuler kursun ve kursundioksit plakalar arasinda sulkirik asit olan ve kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine ceviren ekipmanlardir. Elektrigi tersinden gecirince de tepkimeyi geri alir kimyasala donusur. Bunun ustu tum akulerin ana temasi budur. Teknolojisi daha kisa surede sarj ve desarj kazanimi ve omrunu uzatma uzerine kuruludur.
EFB akulerde plakalar enerji tutulumu yuzey alani vs hikayesinden dolayi izgaralarla kaplidir. Plus modellerinde izgaralar ve plakalar biraz daha inceltilip adedi arttirilmistir (bir hucredeki). AGM modellerde bunun yaninda bir de arada sulfirik asit cozeltisi yerine bunun emdirilip jel haline geldigi akiskan bulunur.
Ayni bebek bezleri yada kadin pedlerindeki gibi diyebiliriz basit mantik olarak. Gunumuz araclari artik cok fazla enerjiye ihtiyac duyduklari icin akulerin bunu karsilamasi gerekli. Ama prensip ayni prensip.
Akuyu yanlis kullanir enerjisini surekli yerine koymazsaniz AGM bile olsa omru kisa olur. Aksi durumda 10 yili bile devirebilirsiniz tabi kullanima bagli olarak.