Arkadaşlar matıksal olarak otomatik cam açma kapama için 2 önemli ve temel donanım var. 1'incisi elektrikle kumanda edilebilen camlar. 2'incisi merkezi kilitleme sitemi. Bu ikisi yapısal unsurlar. Geri kalan kısım ise logic olarak bunun sisteme tanıtılması yani yazılımsal.
Araçlarımız malum akıllı araçlar, artık en kötü araçta bile bilgisayarlı iletişim sistemleri mevcut. Donanımda olan bir şeyi yazılımsal olarak tanıtmak gerekir sadece.
Önemli olan gerçekten iyi ve sistemin içine etmeden bunu kodlayabilecek bir teknisyeni bulmak. Kimisi basit kodlama ile tek komut değiştirerek halledilebilinir iken. Kimisi birden çok kodlama gerektirebilir birbiriyle peşisıra.
Ben sadece mantıksal olarak yazıyorum, bu işi yaptırmış ya da yapabilecek yazılımsal bilgiye sahip değilim ama sistemin nasıl çalıştığını biliyorum. Zaten birazcık mekanik, elektrik ve programlama tecrubesi olan herkez tahmin edebilir.
Çift fonksiyonlu cam kumandasının bu isle alakası bence yoktur. Çünkü ben kumandaya basılı tuttuğumda camı açıp kapatırken kumandaya basılı tutma fonksiyonunu bıraktığım anda cam neredeyse orada duruyor açma ve kapamayı tamamlamıyor.
Bazı marka araçlarda kumandaya ard arda iki kere basmak aracın camlarını kapatmalarını sağlıyor. Birsüre kullandığım mini de basılı tutunca kumandadan elinizi çekseniz de camları ve sunroofu tamamen kapatıyordu.
Yani olay tamamen kodlamayla alakalı yazılımsal bir durum. Donanımda olan birşeyi yazılımsal tanımlatabılırsınız kesinlikle bence. Bence hem de tek sürücü camı değil 4 cama bile kumanda edilir. Ama aynı işlemleri uygularlar, yeterki tanımlansın.