Yine dönüp dolaşım kullanıcı hatası söz konusu oluyor. Işığa varmadan genellikle kaç saniye sonra yanacağını gözlemliyorum. Yeni yanmışsa s/s devreye alıyorum. Çünkü yaşadığım bölgede fazla trafik olmasana en az 1-1,5 dk bekleniyor. Mesela, tramvay geçişlerinde ışık bazen 5 dk yandığı oluyor. Bu durumda durduğum yerde motor çalışacak ve en aşağı 0.3 lt anlık tüketim gösterecektir. Bu 1 dakikadan 5 dakikaya kadar olan tüm tüketimleri topladığınızda aynı motor aynı şartlarda aynı yakıt tüketimini yakalamanız ne teoride ne pratikte mümkün değil. Yakıt tüketimini etkilemiyor demek yanlış. Zaten işin içine benim Antalya’da oluşum, başka bir arkadaşın 1500 rakımda oluşu ve motorunun benden daha geç ısınacağı da eklendiğinde yakıt tüketimi kıyaslamamız mantıklı değil.
Akü ekonomisine gelecek olursak, geleneksel akü 2 sene gidiyorsa elimdeki AGM akü de 3-4 sene gidebiliyorsa, aşağı yukarı aynı maliyetle çalışıyor demektir. Sizin bahsettiğiniz olumsuz şartlara sebep olunuyorsa ekonomik olmaktan çıkması da normal. Ben ışığın yanmasına 10 sn varken aracın stop etmesine kısa mesafelerde sebep olmaya devam ettikçe sıkıntı büyür. Tali yoldan ana yola çıkmadan önce duruyoruz diyelim. Araç 2-3 sn sonra tekrar çalıştırılacaksa sistemi devreden çıkarmak kullanıcının sorumluluğunda.
Aküdeki sülfatlaşma hakkında edindiğiniz bilgilerin kaynağını öğrenebilirsem ben de okumak isterim.
Bu konu başlığındaki bilgileri vaktin oldukça sabirla okursan başından sonuna çokça bilgi var. arada bir sohbete dönüyor ama o sohbetlerın hepsi konuyla alakalı. Birde içinde cokca video var onlarda hep teknik videolar yada resim ve pdfler.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429Yazimda zaten 3-5 dakikalık ışıklara yakanmıyorsan yakıt tuketimine çok bir faydası olmaz diye yazmıştım. Bu arada aracı marşlarken daha fazla yakıt püskürtülüyor marşla beraber motoru kaldırmak için de! şehir içi kullanımda 1 dk nın altındakı beklemelerde oto s/s bence gereksiz.
Ama şöylede birşey var harici bir şarj cihazınız varsa ve haftada bir aracı düzenli şarja takıp kaybettiği enerjiyi km yapmadan da geri kazandırıyorsanız, Akü ömrü de, kullanım konforu da tamamen artacaktır ve durum çok farklı olacaktır.
Benim yazdığım hersey az kullanılan, kısa mesafeler yapan, genelde hafta içi yatan v.s. kullanımlar için.
Araç düzenli kullanılıyorsa, kullanım 20 30 km de 2-3 kez oto ss devreye girecek sekilde oluyorsa, yada haftasından haftasına uzun yol yapıyorsa geçerli değil.
Boylesi bir durumda alternator akünün kaybettiği enerjiyi yerine koyacaktır.
İyi ve yerinde bir akü ile bilinçli ve güzel kullanımda bir akü 6-7 sene kullanılıyor ki bu forum sitesinde pek çok arkadaş var aküsünü 6 senenin üzerinde kullanan.
Sadece şehir için kullandığın 2 hafta için aracını 1 hafta oto s/s açık ve diğer hafta oto s/s kapalı kullan ve ortalama tüketimlerini kontrol et sana iyi bir gösterge olacaktır.
Kısa yollu kullanım ve yatan araçlar için en iyi ve akü için en faydalı durum harici şarj cihazıyla aküyü haftada bir şarj etmektir. Zaten otomatik şarjı kesen harici cihazlar akü dolunca sarjı durduruyor ve aküyü koruyorken kaybettiği enerjiyide yerine koyup sülfat kristallerini tekrar iyonize ederek aside karışımını sağlıyor ve akü ömrü de uzuyor. bu işlem uzun da sürmüyor 1-2 saat yetiyor haftalık şarjda.