škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sabit Olarak Start Stop Durdurmak Mümkün mü

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Robinson_Crusoe

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar start srop sabit olarak yani sonsuza denk kapatmak mümkün mü mümkünse nasıl yapabiliriz,


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Vag-Com vcds.exe ile 01-Engine modülünden kodlanarak kapatılabilir;



Adaptasyon kısmı için benim kablo lisanslı yazılım istedi. Long coding yeterli olur.

Belki gündüz farlarının sinyal kolu, kontak açma işlemi ile açıp kapandığı gibi bir yolu da olabilir?


Çevrimdışı Robinson_Crusoe

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Üstat sakat iş bu işin ehli yapması lazım tavsiye ettiğiniz kimse varmı,


Çevrimdışı bsarmaz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Ben vagcom kodlaması yapan profesyonel bir arkadaşa yaptırıp kurtuldum. Şu an aktif değil. Siz de bulunduğunuz şehirde vagcom kodalamsı yapan birini bulun, bulabilirsiniz de zaten illa ki vardır.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ben de kendim kapattım, S/S devreye girme alt limiti 7.2 V standart ayarda. Ben onu VCDS ile 12 yaptım, devreye girmiyor. Opsiyon seçerek satın alma şansım olsa, bana lazım olmayan çok şey var aslında ama ne yazık ki paket standart


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;650835
Ben de kendim kapattım, S/S devreye girme alt limiti 7.2 V standart ayarda. Ben onu VCDS ile 12 yaptım, devreye girmiyor. Opsiyon seçerek satın alma şansım olsa, bana lazım olmayan çok şey var aslında ama ne yazık ki paket standart

bende kapatmak istemiştim. servise sordum, dışarıdan (software) her müdahale aracı garanti dışı bırakır lafı yüzünden alışkanlık edinmiştim daha önceki araçlarımda, ilk çalıştırmada manuel kapatıyorum hala.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: smsener;650837
bende kapatmak istemiştim. servise sordum, dışarıdan (software) her müdahale aracı garanti dışı bırakır lafı yüzünden alışkanlık edinmiştim daha önceki araçlarımda, ilk çalıştırmada manuel kapatıyorum hala.


VCDS ile eski haline getirmek saniyelik iş.

Ben düğmeden kapatsam sıkıntı yok ama eşim de kullanıyor aracı, İstanbulda dur-kalk trafikte aklına gelmiyor devre dışı bırakmak. Bir de tam gaza basmam gereken yerde zart diye stop edince tatsız oluyor. Kafam rahat olmalı benim  :) Keşke seçeneğim olsaydı baştan buna para vermesek, seçerek alsak Avrupalılar gibi.

Standart güvenlik donanımı dışında tek alacağım özellik LED far olurdu, başka özelliğe para vermezdim. Halojen farlı Golf'ten sonra Full LED farlar dünyamı değiştirdi  :ok:


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Start-Stop'da akü voltajını algılayan kablo bulunup araya aç-kapa bir düğme montajlanabilirse daha pratik ve kalıcı devreye alıp çıkarmak mümkün olur. Kendi düğmesi gibi her çalıştırmada açılmaz. İstendiğinde açılır. Aslında kendi düğmesine o özellik verilse daha etkili olur.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
En güzeli ilk çalıştırmada aktif olmasa da, isteğe bağlı tuşuna basınca sistem aktif hale gelse süper olur.
Zaten bu haltı tasarruf için değil, dolaylı yoldan emisyonları düşürmek için yaptıklarından kullanıcıya faydadan çok hem teknik, hem de ekonomik zararı var aslında.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Diğer markalarda da kullanmak istemeyen her defasında kapatmak zorunda. Dediğim gibi düğmenin özelliği aç kapa şeklinde  olsa her çalıştırmada kendiliğinden açılmasa daha pratik olacak. Fakat amaç tasarruf ve daha az emisyon olunca amacına uygun her defasında devreye giriyor. Belki üreticiler talepler doğrultusunda yeni bir yazılımla bu özelliği kazandırılabilir.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;650846
En güzeli ilk çalıştırmada aktif olmasa da, isteğe bağlı tuşuna basınca sistem aktif hale gelse süper olur.
Zaten bu haltı tasarruf için değil, dolaylı yoldan emisyonları düşürmek için yaptıklarından kullanıcıya faydadan çok hem teknik, hem de ekonomik zararı var aslında.

Teknik ve ekonomik zararı nedir açıklar mısınız?


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650860
Teknik ve ekonomik zararı nedir açıklar mısınız?


Teknik olarak:
Araç marşlarken yüksek akım çekiyor. Yeni nesil araç ve akülerde full şarjlı bir akü için son marştan itibaren takribi 6 km yol yapmak gerekiyormuş (bu süre eski tip akü ve araçlarda daha uzun). Oto S/S açıksa ve kısa mesafe yapıyorsanız ya da trafikte kapatmadınız araç ne kadar çok marşlama yapar ise o kadar deşarj olacaktır. Oluşan deşarjın yerine yeni enerjiyi koyacak kadar yol yapamaz iseniz, bu sefer de aküde sürekli ve azar azar sülfat iyonları kurşun levhalara yapışaçak ve sürekli sülfatlaşma olacak. Belli bir oranda sülfatlaşma meydana gelir ise artık uzun yol yapsanız da şarj alternatörünün gücü bu iyoları kırmaya yetmeyecek (Redresör şarjı gerekecek). O da belli bir yere kadar kazanım sağlıyor vaktinde müdahale olur ise; yoksa redresör de kurtaramıyor.
Zamanla farkında olmadan bu olay artacak ve bir gün bir anda akü işlevini yerine getiremez olacak.

Düzenli uzun yol yapmayan araçlarda; ki binek otomobil kullanıcılarının takribi %70'i şahsi araçları ile hep kısa mesafe kullanılıyor ve uzun yol seyrek yapıyor.

Bu nedenle kullanıma bağlı olarak akülerin ömürleri oto s/s extra katkılarıyla birlikte daha da kısalıyor.

oto s/s'in yakıt tüketimine hiç bir + yanı yok (tabi 3-5 dakika bekleten trafik ışıklarıda belki). Tek amacı egzoz emisyon değerlerini dolaylı olarak düşürülmesini sağlamak (üretici - devlet regülatif ilişkileri işte).

Teknik olarak zararı kısa mesafeli kullanımda veya yoğun trafikte sürekli aküye binmesi ve akünün gücünü tam olarak kazanamadan aracın gidilecek yere varılıp stop edilmesi.

Ekonomik Zararı:
Normal olması gereken ömrünü çok daha kısa sürede tamamlayan aküyü değiştirmek zorunda kalınması. Şu an 1000-1500 TL arasında bir EFB+ ve AGM akü fiyatı. Yetkili servislerde çok daha yukarıda fiyatlar.

Diğer bir zarar da oto s/s donanım boyunca oluşacak bir zararı (tuşunda bile) insan kullanmasa bile yaptırmak ister. Aracında kullanmasada çalışmayan bır yer olmamasını ister ya da satarken bu şekilde satmak veya alan da kullanmasa bile oto s/s i çalışmayan bir araç almak istemez, alsa da fiyat kırmak ister.

Yani başından sonuna her türlü ekonomik zarar. :))


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Yalniz bu arada dolaylı zararını söylemeyi unuttum. Ve bunu herkez ben de dahil göz ardı ediyoruz:
Daha yeni bir konu başlığı bir arkadaşımızın ECU su deforme olmus ve Aküsü de. Şimdi asıl soru şu: ECU arızası var da bu arıza nedeniyle akü gerektiği gibi şarj olamadı da mı akü arızalandı?!
Yoksa akü arızalandı da düzensiz voltaj akımdan dolayı ECU ya zarar verdi.
Muhtemelen ilkidir ama problemli bir Akü fonksiyonunu çok da sağlıklı yerine getiremeyen bir akü araçta dolaylı başka arızalara da neden olabilir.
Aynı insan vücudu gibi!!!
Kısa mesafe Aküye, Oto s/s Aküye, Akü Araca, Sonra hepsi Araca :D :D :D
Aynı Cem Yılmaz'ın dediği gibi :)


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Yine dönüp dolaşım kullanıcı hatası söz konusu oluyor. Işığa varmadan genellikle kaç saniye sonra yanacağını gözlemliyorum. Yeni yanmışsa s/s devreye alıyorum. Çünkü yaşadığım bölgede fazla trafik olmasana en az 1-1,5 dk bekleniyor. Mesela, tramvay geçişlerinde ışık bazen 5 dk yandığı oluyor. Bu durumda durduğum yerde motor çalışacak ve en aşağı 0.3 lt anlık tüketim gösterecektir. Bu 1 dakikadan 5 dakikaya kadar olan tüm tüketimleri topladığınızda aynı motor aynı şartlarda aynı yakıt tüketimini yakalamanız ne teoride ne pratikte mümkün değil. Yakıt tüketimini etkilemiyor demek yanlış. Zaten işin içine benim Antalya’da oluşum, başka bir arkadaşın 1500 rakımda oluşu ve motorunun benden daha geç ısınacağı da eklendiğinde yakıt tüketimi kıyaslamamız mantıklı değil.

Akü ekonomisine gelecek olursak, geleneksel akü 2 sene gidiyorsa elimdeki AGM akü de 3-4 sene gidebiliyorsa, aşağı yukarı aynı maliyetle çalışıyor demektir. Sizin bahsettiğiniz olumsuz şartlara sebep olunuyorsa ekonomik olmaktan çıkması da normal. Ben ışığın yanmasına 10 sn varken aracın stop etmesine kısa mesafelerde sebep olmaya devam ettikçe sıkıntı büyür. Tali yoldan ana yola çıkmadan önce duruyoruz diyelim. Araç 2-3 sn sonra tekrar çalıştırılacaksa sistemi devreden çıkarmak kullanıcının sorumluluğunda.

Aküdeki sülfatlaşma hakkında edindiğiniz bilgilerin kaynağını öğrenebilirsem ben de okumak isterim.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;650871
Yine dönüp dolaşım kullanıcı hatası söz konusu oluyor. Işığa varmadan genellikle kaç saniye sonra yanacağını gözlemliyorum. Yeni yanmışsa s/s devreye alıyorum. Çünkü yaşadığım bölgede fazla trafik olmasana en az 1-1,5 dk bekleniyor. Mesela, tramvay geçişlerinde ışık bazen 5 dk yandığı oluyor. Bu durumda durduğum yerde motor çalışacak ve en aşağı 0.3 lt anlık tüketim gösterecektir. Bu 1 dakikadan 5 dakikaya kadar olan tüm tüketimleri topladığınızda aynı motor aynı şartlarda aynı yakıt tüketimini yakalamanız ne teoride ne pratikte mümkün değil. Yakıt tüketimini etkilemiyor demek yanlış. Zaten işin içine benim Antalya’da oluşum, başka bir arkadaşın 1500 rakımda oluşu ve motorunun benden daha geç ısınacağı da eklendiğinde yakıt tüketimi kıyaslamamız mantıklı değil.

Akü ekonomisine gelecek olursak, geleneksel akü 2 sene gidiyorsa elimdeki AGM akü de 3-4 sene gidebiliyorsa, aşağı yukarı aynı maliyetle çalışıyor demektir. Sizin bahsettiğiniz olumsuz şartlara sebep olunuyorsa ekonomik olmaktan çıkması da normal. Ben ışığın yanmasına 10 sn varken aracın stop etmesine kısa mesafelerde sebep olmaya devam ettikçe sıkıntı büyür. Tali yoldan ana yola çıkmadan önce duruyoruz diyelim. Araç 2-3 sn sonra tekrar çalıştırılacaksa sistemi devreden çıkarmak kullanıcının sorumluluğunda.

Aküdeki sülfatlaşma hakkında edindiğiniz bilgilerin kaynağını öğrenebilirsem ben de okumak isterim.


Bu konu başlığındaki bilgileri vaktin oldukça sabirla okursan başından sonuna çokça bilgi var. arada bir sohbete dönüyor ama o sohbetlerın hepsi konuyla alakalı. Birde içinde cokca video var onlarda hep teknik videolar yada resim ve pdfler.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429

Yazimda zaten 3-5 dakikalık ışıklara yakanmıyorsan yakıt tuketimine çok bir faydası olmaz diye yazmıştım. Bu arada aracı marşlarken daha fazla yakıt püskürtülüyor marşla beraber motoru kaldırmak için de! şehir içi kullanımda 1 dk nın altındakı beklemelerde oto s/s bence gereksiz.

Ama şöylede birşey var harici bir şarj cihazınız varsa ve haftada bir aracı düzenli şarja takıp kaybettiği enerjiyi km yapmadan da geri kazandırıyorsanız, Akü ömrü de, kullanım konforu da tamamen artacaktır ve durum çok farklı olacaktır.

Benim yazdığım hersey az kullanılan, kısa mesafeler yapan, genelde hafta içi yatan v.s. kullanımlar için.
Araç düzenli kullanılıyorsa, kullanım 20 30 km de 2-3 kez oto ss devreye girecek sekilde oluyorsa, yada haftasından haftasına uzun yol yapıyorsa geçerli değil.
Boylesi bir durumda alternator akünün kaybettiği enerjiyi yerine koyacaktır.

İyi ve yerinde bir akü ile bilinçli ve güzel kullanımda bir akü 6-7 sene kullanılıyor ki bu forum sitesinde pek çok arkadaş var aküsünü 6 senenin üzerinde kullanan.

Sadece şehir için kullandığın 2 hafta için aracını 1 hafta oto s/s açık ve diğer hafta oto s/s kapalı kullan ve ortalama tüketimlerini kontrol et sana iyi bir gösterge olacaktır.

Kısa yollu kullanım ve yatan araçlar için en iyi ve akü için en faydalı durum harici şarj cihazıyla aküyü haftada bir şarj etmektir. Zaten otomatik şarjı kesen harici cihazlar akü dolunca sarjı durduruyor ve aküyü koruyorken kaybettiği enerjiyide yerine koyup sülfat kristallerini tekrar iyonize ederek aside karışımını sağlıyor ve akü ömrü de uzuyor. bu işlem uzun da sürmüyor 1-2 saat yetiyor haftalık şarjda.