[MENTION=17752]atillaozen[/MENTION]
Serviste ve garanti kapsamında yapıldığı için değerini düsürmez. 1 kereye mahsus olarak olacak bisey. Bunu kullanıp aracı öldürmek isteyen yarım akıllı biri aracını almak isterse de bence sorun araçta değil o kişinin beynindedir. Hiç muhattap bile olma.
Ama aracın problemleri devam ederde ilerleyen zamanlarda aynı arızayı 2 den fazla (yani 3 ve üstü) farklı tür arizalarıda 4 den fazla yani (5 ve üstü) çıkarır ise; ki garanti hükümlerinde yazdığı üzere, bu sefer durumu servisle çözmen. Tatmin edici cevaplar alman ya da konuyu yargıya taşıman gerekir (seni üzecek pozisyonda bırakırlarsa).
Yani Kendini Düşün: 2.el bir araç alacaksın aracı aldınız servise gittiniz 1 yada 2 tane arıza kaydı cıktı bir de satıcının soylediği 1-2 tane basit kaza görünüyor zatan satıcı söylemiş resimlerini göstermiş işkillenir misin ?! Hayır.
Ama gittin servise aynı arıza için 6-7 kere gelmiş araç, belli ki çözememişler, üstüne 3-5 kerede başka bir çok halt için gelmiş. Arızalar önemsiz bile olsa insan işkillenir.
Bir arkadaşımda (en yakın arkadasımda) Pasat vardı 2016 da aldı basit bir benzin deposu göstergesi için 8 kere gitti geldi. En sonunda Mahkemeye gitti daha 1 ay olmadı kazandı. Karar Misli ile İadesine....!
Bende de Moll marka akü vardı garantiden değişti Varta oldu. O ECU belki arızalı bile değildir. Garantiden de servisler para kazanıyor. Yada bozulan akü zamanla ECU'yu da bozmuştur.
O nedenle şimdiden kafanı yorup üzülme. Garantiden seni üzmeden değiştiler. bitti gitti..
Sonrasını sonra düşünürsün.
Bu arada kısa mesafe yapıyorsan, zamanla oto s/s çalışmiyorsa, kısa mesafe yol yapıp yada trafikte kalıp oto s/s'i kapamıyorsan. Emin ol bu akünün suçu değildir. Yeni takılan akü de süresinden önce deforme olabilir ve kullanıcı hatası diyebilirler ikinci kere akü problemi olur ise.
Akü için daha kapsamlı genel ve biraz da derinlemesine bilgi edinmek için zamanın oldukca aşagıdaki konu başlığı altında yazılan mesajları en basından sonuna kadar oku. Bayağı bir çok mesaj var, zamanla okur ve videoları da izlersen sana epey bir bilgi kazandırır.
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41429Bu arada o ECU da hasar varsa da öyle aman aman bisey değildir. Bozuk akü voltajından kaynaklı en fazla bir direnci, diyotu ne bileyim br kondansatörü falan deforme olmuştur.
Piyasada onları toplayıp arızalı parçasını devre kartı üzerinden söküp yenisini lehimleyip sonra software atıp daha sonra " ABİ orijinal çıkma ECU var istersen X TL, 0 ECU Y TL " diye piyasaya süren pek çok parçacı da var.
Bir ECU iç görüntüsüne örnek