aslında arabalar üzerinden otomotiv endüstrisindeki innovasyon sizin dediğiniz gibi olmuyor. bunun testlerı ve gerı donuslerı aslında tam da bizlerin dediği gibi misal arka koltuk havalandırma ızgaralarının ayak darbesiyle kırılması diyeceksınız kı ne var bunda ayak gelince ızgara kırılır hayır üretici bunun ayak mesafesınde yapıyorsa kırılmayacak sekılde tasarlayacak ve geliştirecek malzemeyı ona gore sececek ona gore konumlandıracak tum bunlara ragmen yıne de kırılma varsa garantıyı devreye sokacak otomotiv de işler bu şekilde gelişir günü kurtarma olarak değil her şikayet her kronik sorun araçlarda belli üretim bantlarında revizyonala sonuçlanır bu sebeple ki ara facelift yenilemelei yapılır.
diğer konuda önceden skoda bazı parçalara kullanıldıkca eskir diye değişime onay vermıyorlardı son donemde bunlara izin vermeye başladı bu konuda bir olumsuz geri dönüş yapıldı ise servisten bu aralar tekrardan değişim talebi yaptırın değiştiriyorlar.
VAG grubunun geri dönüşlere çok kulak astığını sanmıyorum. Şu forumu okusalar yeter. Üretim bandında değişiklik yapmak yerine arızalanan parçaları değiştirme yoluna gidiyorlar.
2010 passattaki arka sağ amortisorden kasislerde gelen lap lap diye ses, 2016 superbte vardı, 2019 superbte de var, 2018 leonda da var.
2016 superbteki cam fıskiyelerinin cama dağılmaması sorunu servis aksiyonu ile çözülmüştü ama aynı sorun 2019 superbde de var.
Superblerdeki sunrooftan gelen ses 2015'ten beri giderilmedi.
Kuru kavrama DSG 2009'da üretildi. 2017 de güncelleninceye kadar çevremde DSG kullanıpta kavrama yada mekatronik sorunu yaşamayan olmadı.
Çok çabuk bozulan sol ön cam açma tuş takımı VAG grubunun tüm araçlarında halen kullanılıyor. 2016 superbte 2 yılda bozulmuştu.
Daha önce hiç bir araçta yaşamadığım ilk defa 2016 superb ile hayatımıza giren her kasiste viraj çubuğu lastiklerinin gacur gucur ses yapması 3000km deki 2019 superbde de mevcut. Araçtan inerken bile kağnı gibi ses geliyor.
Bahsettiğiniz havalandırma çıkışı kırıldığında değiştiriyorlar ama yıllardır üretilen ve hatta makyajlanan bir araçta dizayn veya malzeme değişikliğine gidilmedi.