VAG grubunun geri dönüşlere çok kulak astığını sanmıyorum. Şu forumu okusalar yeter. Üretim bandında değişiklik yapmak yerine arızalanan parçaları değiştirme yoluna gidiyorlar.
2010 passattaki arka sağ amortisorden kasislerde gelen lap lap diye ses, 2016 superbte vardı, 2019 superbte de var, 2018 leonda da var.
2016 superbteki cam fıskiyelerinin cama dağılmaması sorunu servis aksiyonu ile çözülmüştü ama aynı sorun 2019 superbde de var.
Superblerdeki sunrooftan gelen ses 2015'ten beri giderilmedi.
Kuru kavrama DSG 2009'da üretildi. 2017 de güncelleninceye kadar çevremde DSG kullanıpta kavrama yada mekatronik sorunu yaşamayan olmadı.
Çok çabuk bozulan sol ön cam açma tuş takımı VAG grubunun tüm araçlarında halen kullanılıyor. 2016 superbte 2 yılda bozulmuştu.
Daha önce hiç bir araçta yaşamadığım ilk defa 2016 superb ile hayatımıza giren her kasiste viraj çubuğu lastiklerinin gacur gucur ses yapması 3000km deki 2019 superbde de mevcut. Araçtan inerken bile kağnı gibi ses geliyor.
Bahsettiğiniz havalandırma çıkışı kırıldığında değiştiriyorlar ama yıllardır üretilen ve hatta makyajlanan bir araçta dizayn veya malzeme değişikliğine gidilmedi.
Yanlış anlaşılmasın lütfen, size muhalefet etmek için yazmıyorum.
Yeni veya eski, bir çok üretici artık müşteri geri dönüşlerini umursamıyor.
Yaşadığım olayı paylaşayım; çok ünlü otomaobil japon markası 12 yıl boyunca aşırı yağ tüketen dizel motoru üretti ve sattı. Bu motoru ilk sattığı yıllarda daha olay patladı, ancak ısrarla üretmeye ve satmaya devam etti. Bir çok kişi hukuki yollar ile aracını iade etti parasını aldı veya yenisi ile değiştirdi. Ancak bu olay basına asla sızdırılmadı, ayrıca davalı kişilere veri gizliliği evrakı imzalatıldı.
Bunun gibi çok farklı olaylar vardır nicesi.....
Yeni neslin ürünleri artık tüketim ürünüdür, dayanıklı ürünler yok artık esilerdeki gibi. Eskiler çabuk aşınacak ki yenisi satılsın. Üreticiler bir nevi o formulü uyguluyor.