škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

235/40/19 yerine 245/40/19 sorun olurmu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MaÇaHeL

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 364
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;652412
Konforu artırmak için lastik yanağını 65 yaptım uzun yola çıktım,hız 130 u geçince arac gezinmeye başladı ,yol tutuş zorlaştı.Korkmadım desem yalan olur.Acaba aracın ön takımındamı sorun var yoksa lastikte mi diye sizlerin fikrini almak istedim.Üzerindeki 225 55 17 yerine 215 65 16 takıldı.Yüksek hızlarda aracın kontrolü zorlaşıyor.Aracım şuan 44 000 km de
sanırım yaşadığın sıkıntı birazda taban genişliğinden zira araç yanakdan yükselmiş ama taban genişliği 10 mm yani 1 cm daraldığından yola tutunma kabiliyeti düşmüş. bu işi bi uzmana danışın ve aracı daha dikkatli ve sakin kullanın.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;652412
Konforu artırmak için lastik yanağını 65 yaptım uzun yola çıktım,hız 130 u geçince arac gezinmeye başladı ,yol tutuş zorlaştı.Korkmadım desem yalan olur.Acaba aracın ön takımındamı sorun var yoksa lastikte mi diye sizlerin fikrini almak istedim.Üzerindeki 225 55 17 yerine 215 65 16 takıldı.Yüksek hızlarda aracın kontrolü zorlaşıyor.Aracım şuan 44 000 km de


Lastik yanakları, aracın yanal hareketlerinde normal pozisyonunda jantta durduğu yerde sabit durmuyor. Sağa dönen viraj var diyelim. Soldaki lastikler jant sanki lastikten çıkacakmış gibi sıyrılırken, sağdaki lastiklerinizde de lastik janttan dışarı taşacak. Haliyle kayan payın az olması gerekli ki aracınız kütlesiyle salınımı daha az yapsın.

225'in yüzde 55'i 123,75
215'in yüzde 65'i 139,75

Yanak payı 16 mm artmış. Böylece aracın konforu artar ama dikey ve yatay salınım artar. Zaten 16 ve 17 jant arasında bile hissedilir bir konfor farkı olur. Yüksek hız istiyorsanız büyük jant-daha az yanak payı. Konfor istiyorsanız ufak jant-daha geniş yanak payı. Yol tutuş istiyorsanız geniş lastik. Az yakıt istiyorsanız dar lastik. Tabi bunlar yoldaki şartlara göre değişkenlik gösterir.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
İstanbul içi demir bariyerlerden geçerken,saç olan motor muhafazasına bariyerler çarparak ses yapıyordu,yeni taktığım lastiklerle ses kesildi,buda aracın 1,6 mm yükseldiğinden olsa gerek.Gerçekten yüksek yanak süspansiyonu hıssedilir şekilde artırdı ama yüksek hızda ( 130 sonrası ) riskli...Hız herzaman  tehlike.Hafta sonu Kocaelinden gelirken Hereke tüneli çıkışı Tırın lastik kaplaması yola savrulmuş,kocaman parça.Yüksek hız olsaydı kurtaramayıp ya bariyerlere vuracaktın yada tamponu parçalayacaktın..Verilen tüm cevaplar için çok tşk.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Orta segment bir araçta dar yanaklı lastiğin tek amacı görünümdür ve bu akım yüksek torklu motorların üretilmesi ile moda oldu. Bana göre yol tutuşa etkisi yok denecek kadar az diğer bir tabirle geniş yanaklı bir 215 55 17 lastik 235 40 19 a göre tehlike arz edecek bir sürüş karakteri göstermez. Çünkü piyasadaki japon spor otomobillerin hepsinin (Mitshubishi evo, subaru WRX STI, Nissan GTR) lastik yanak genişliği 19 jantlı superbden daha fazla.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com


Dikkat edilirse formula 1 araçların lastik yanak genişliği çok kalın,bu araçlar 400 km hıza ulaşıyor,neden ince yanak kullanılmıyor yol tutuşa etkisinden tezi ister istemez akla geliyor ?
« Son Düzenleme: 24 Eylül 2019, 19:13:56 Gönderen: ringcep »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Formula 1 lastiği ile normal otomobil lastiğini aynı kantarda tartamazsınız. Herhangi bir otomobil hatta ultra lüks ve süper segment spor otomobiller bile f1 araçlarıyla boy ölçüşemez. Maruz kalınan G kuvvetleri, fren mesafeleri, hızlanmalar ve viraj performanslarıyla kıyas kabul edilemez.

GT-R'ın lastiği 255/40/R20. 19" Skoda Superb lastiğinden daha fazla yanak payı olduğu doğru. GT-R 10cm, Superb 9 cm kadar paya sahip. Peki lastiğin ebatları aynı mı? Jantın ofseti aynı mı? Süspansiyon aynı mı? Yani kıyas yaparken spor otomobil kavramından uzak durmak gerek.

Benim anlatmak istediğim şey, aşağıdaki Octavia RS videosunda gözüken sol ön lastikteki durumla daha belirgin oluyor. Yanak payının arttığını ve aynı hızda aynı viraja girdiğinizi düşünün.




Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ringcep;652442


Dikkat edilirse formula 1 araçların lastik yanak genişliği çok kalın,bu araçlar 400 km hıza ulaşıyor,neden ince yanak kullanılmıyor yol tutuşa etkisinden tezi ister istemez akla geliyor ?


ince yanak ve büyük jant kullanmak istiyorlar ancak f1 standartları var ve uymak zorundalar ( yabancı bi dergide okumuştum)


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Normal sınırlarda olmak kaydıyla kalın yanaklı lastik virajda ince yanaklıdan 1-2 cm daha fazla yatar, bu durum 120 hp bir aile aracında çok sorun oluşturmaz diye düşünüyorum. Ancak  piste girer veya slalom yaparsanız durum değişir. İlk virajdaki 1 cm fazla yatma ikinci virajda araca daha fazla merkez kaç kuvveti olarak yansır ve kayma riskini doğurur.
Daha önceki aracım 205 55 16 jantlı passattı sonra 16, 17, 18 jantlı superb kullandım ve arasında yol tutuş açısından fark göremedim. 16 Jantlı B6 passat 16 jantlı superb arasında lastik yanağı arasında 1.7 cm fark var ama passatta lastik basıncı 29 ps iken superbde 32 ps öneriliyor.  Lastik basıncı arttırılarak yana yatma azaltılmış sanırım.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Önceki lastiğim Brıdgestone Turanzaydı sıkıntı yaşamadım,şimdiki Mıchelın yüksek yanak ,Yol tutuşta fark olurmu ?


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652447
Normal sınırlarda olmak kaydıyla kalın yanaklı lastik virajda ince yanaklıdan 1-2 cm daha fazla yatar, bu durum 120 hp bir aile aracında çok sorun oluşturmaz diye düşünüyorum. Ancak  piste girer veya slalom yaparsanız durum değişir. İlk virajdaki 1 cm fazla yatma ikinci virajda araca daha fazla merkez kaç kuvveti olarak yansır ve kayma riskini doğurur.
Daha önceki aracım 205 55 16 jantlı passattı sonra 16, 17, 18 jantlı superb kullandım ve arasında yol tutuş açısından fark göremedim. 16 Jantlı B6 passat 16 jantlı superb arasında lastik yanağı arasında 1.7 cm fark var ama passatta lastik basıncı 29 ps iken superbde 32 ps öneriliyor.  Lastik basıncı arttırılarak yana yatma azaltılmış sanırım.


Yanal yatmalar kütle merkezinin kaymasına sebep oluyor. Aile aracında sorun oluşturmaz diyemeyiz, sert bir virajda yaşayacağınız şey üstte fotoğrafını attığım lastiğin yanağının kaymasıdır zaten. 16" passat ile 16" superb arasında 1.7cm yanak farkı varsa, o lastikler aynı boyutlarda daha doğrusu aynı hacmi kaplamıyordur. Şimdiye kadar superb ile passat arasında yol tutuş farkı görmeyen bir sizi görüyorum. Genelde passat daha iyi derler.


Alıntı yapılan: ringcep;652452
Önceki lastiğim Brıdgestone Turanzaydı sıkıntı yaşamadım,şimdiki Mıchelın yüksek yanak ,Yol tutuşta fark olurmu ?


Bridgestone lastikler genel olarak sert karakterli görülüyor. Spor ibareli otomobil modellerinde ve gerçek spor arabalarında, pirelli ve bridgestone'un kullanımı daha yaygın olma nedeni bu karakterden kaynaklanıyor olabilir.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;652453
Yanal yatmalar kütle merkezinin kaymasına sebep oluyor. Aile aracında sorun oluşturmaz diyemeyiz, sert bir virajda yaşayacağınız şey üstte fotoğrafını attığım lastiğin yanağının kaymasıdır zaten. 16" passat ile 16" superb arasında 1.7cm yanak farkı varsa, o lastikler aynı boyutlarda daha doğrusu aynı hacmi kaplamıyordur. Şimdiye kadar superb ile passat arasında yol tutuş farkı görmeyen bir sizi görüyorum. Genelde passat daha iyi derler.




Bridgestone lastikler genel olarak sert karakterli görülüyor. Spor ibareli otomobil modellerinde ve gerçek spor arabalarında, pirelli ve bridgestone'un kullanımı daha yaygın olma nedeni bu karakterden kaynaklanıyor olabilir.


Şehir dışında hız yapmam ama şehir içinde sürekli limitlerde kullanırım. B6 passatı 6 yıl kullandım, superb ile arada yol tutuş farkı yoktu. B8 belki daha iyidir. Ayrıca araçlarında güvenlik donanımlarının tamamını standart hale getirmiş bir marka neden 19 jant en iyi iken 18,17, hatta 16 jant ile güvenlik açığı oluştursun.
Asıl önemli olan lastiğin yol tutuşu, 16 jant passat ve conti lastik kombinasyonunda 70 ile girdiğim vitajı, 17 jant pirelli superb ile 60 ile korkarak alabiliyorum.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Güvenlik açığı oluşturan durumu, biz sürücüler ortaya çıkartırız. Onlar testlerini 120-130 gibi hızlarda test etmiyorlar ki güvenlik açığı diyebilelim. Jantların ölçüleri, kullanıcıların isteklerine göre ayarlanıyor. Yani siz gidip Nissan GT-R'a 16 jant takar mısınız? Pekala takılır ancak aracın bütün hesaplamaları o janta göre yapılmamıştır. Yakıt tüketimi, konfor, süspansiyon aralığı, elbet güvenlik hesaplamaları yapılmıştır. Kişiselleştirilebilir modifikasyon seçenekleriyle zenginleştirilmesi pazar stratejisi. Octavia RS'e niye 16 jant ile gelmiyor? Neden kara sac jant kullanılmıyor? Çoğunlukla görsellik ön planda.

Yol tutuş sadece lastiğe de bakmıyor. Süspansiyon sistemi hangi tip? Kaç salıncak var? Amortisörler ne kadar sert?

Continental ile Pirelli kıyası için hangi modellerine bakacağız? Model yazarsanız bir bakalım aynı türden lastikler mi kodlarından inceleyelim.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Jant ve lastik değişiminde genelde lastik denklik tablosunu inceleyerek işlem yapıyoruz.Burada ki ölçü +/- 3 mm.Bu değer aracın güvenlik,yol tutuş ve yakıtı olumsuz etkilemez tezini baz alarak uyguluyoruz.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
+/- 3mm neyin göstergesi tam anlamadım. 235 ile 245 arasında lastik çapı bazında 8mm fark var. Yani 4mm fazlalık oluyor. Değişim yüzdesi de %1. Eğer kastedilen buysa.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Neyse bu konu her forumda tartışılır ve uzar gider bir sonuç çıkmaz.
Ben Conti Premium concact 5 ile Pirelli Cinturato P7 arasında karşılaştırma yaptım ikiside orta sınıf sedan lastiği olarak satılıyor.