škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg ve tdi motorun kullanım tavsiyeleri

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Burakbey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Herkesin kurban bayramını kutlarım, Allah’ım bir daha görmeyi nasip etsin inşallah. Sorumuza gelirsek, benim aracım 1.6 tdi 120 ps(dsg) motora sahip kullanırken bazen ışıklarda yükleniyorum 3-4,5 deviri görüyor aracım arkadaşımında dikkatini çekti günde ortalama 5-6 kez yaptığım oluyor. Arkadaşımda dediki tdi motorlara sürekli yüklenmemem gerektiğini motorun ömrünün kısalacağını söyledi. Hemde turboyu yakma olayında olabilir dedi bunun üstüne araştırdım, böyle bir tanıya varamadım dikkatimi çekenler
-uzun bir yoldan sonra durunca arabayı 20-30 saniye çalışır vaziyette bekletmek. Sizlerinde tavsiyelerini beklyorum hayırlı geceler.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
2000 d/dk altında, gaza ani yüklenmek,
Yağ soğukken (80 derece altı), yüksek devirlere çıkmak,
Yağ sıcakken (100 derece üstü), beklemeden stop etmek,
turbo sistemininin ömrünü kısaltan hareketlerdir.

bunların etkileri hemen görülmese de, zaman içinde, arıza olarak geri dönüşleri olur.

ayrıca, (tsi/tdi) turbo araçlar, sürekli yüksek devirlerde kullanıldıklarında, turbo üzerinden bir miktar yağ eksiltmesi yapmaları da muhtemeldir.

iyi bayramlar.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben de DSG de ani kalkışları önermiyorum. Hatta freni bırakıp hemen peşinden gaza basmak yerine kavramasını bekleyip ondan sonra gaza sakince basmak DSG'nin sağlığı için çok önemli diye düşünüyorum.


Çevrimdışı devran23

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
dsg vites nazlı ergen kız misalidir . ne kadar hoş tutsan ne kadar dikkat etsen bir yerden bir problem çıkarabilir. bugattide kullanılan çift kavrama sisteminin dandik halidir.  açıkçası alman kökenli arabaların kalitesiyle hondanın vites sorunsuzluğunu birleştiren bir marka olsaydı kimse dsg'nin yüzüne bakmazdı . çok mu kötü bu vites ? hayır değil. gayet seri . ama bu paralar veriliyorsa daha sağlam olsun daha uzun ömür bekliyorsunuz
arkadaşımın otomatik civic var adam vites kullanım konusunda hiçbir bilgiye sahip değil yokuşta yükü vitese bindirir sonra değiştireceği zaman zor kullanarak yerinden çıkarır motoru tak diye stop eder soğukken yüklenmek ister. ama gel gör ki arabası ve vites kutusu bildiğin arsız katır :) ne yapsan bana mısın demiyor .

bizde nasıl yapmak lazım peki ?
* soğukken yüklenmeyeceksin
* motor sıcakken ve performanslı sürüşten sonra en az 1 dk bekleyeceksin . zira motoru kapattığın anda turbo tribünleri yağsız dönmeye devam ediyor bu da zararlı .  bu durum benzinli tsi için de geçerli.
* drag yarışında olduğu gibi ya da yanında seninle yarışmak isteyen  tofaşın zibidisine kapılıp hemen basmayacaksın
*  eğimli yerlerde önce vitesi boşa alacaksın sonra park frenine alıp ardından vitesi park konumuna alacaksın . bu durumda yük vitese binmez . değiştireceğin zaman rahatça dişli yerinden çıkar. bende alışkanlık olmuş düz yerde de bunu yapıyorum
* maalesef servisler castrol gibi uzun dönemde kurum yapan bir yağla anlaşmışlar ve işin kötüsü bu yağı da kimbilir ne zamandan satın aldıkları varillerden dolduruyorlar.
ilk bakıma giderken mobil 1 esp formula 5w 30 alayım bu yağı koyun aynı parayı alın  dedim dinlemediler yapmadılar. dsg yüzünden özele gidemiyorum yoksa kesinlikle castrol kullanmazdım .
* arabanızın yağını 3 aylık aralıklarla kontrol edin ve bagajda en az 1 lt yedek yağınız olsun . uzun yola çıkacaksanız ve yağ değişiminin üzerinden uzun zaman geçmişse biraz ilave edin .

şimdilik aklıma gelenler bunlar.
« Son Düzenleme: 12 Ağustos 2019, 12:06:36 Gönderen: devran23 »


Çevrimdışı Burakbey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
Biz ne kadar dikkat etsekte sorun illaki çıkıyor ama vadeyi uzatıyoruz. Aklıma takılan bir sual daha var bazen manuele aldığımda aracım yavaşlamaya yakın 2 den 1 e geçerken tak-tuk gibi bir ses geliyor şanzımandan ama bu d veya s modunda olmuyor. durduğumda dediğiniz gibi önce boşa alıp el frenini çekiyorum sonra p moduna alıyorum ama bazen p alırken şanzıman zorlanıyor gibi bir ses geliyor(sürekli olan bir durum değil yoğun şehir içi trafiğinden geldiğim zamanlar) tık diye korkar oldum doğrusu inşallah büyük bir sorun değildir.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Turbo'nun, araç durunca yağlanmasının kesilmesi eski dizellerde olabilir. Yeni nesillerde, şartlar uygun değilse, yağlama çalışmaya devam ediyor.

Castrol yağ şöyledir, motul böyledir, mobil 1 şeydir, shell başka şeydir. Bunlar nesnellikten uzak yorumlar. YouTube'ta kaç tane video var. Açın izleyin. Aynı kodları destekleyen aynı tipteki yağların arasında öyle dağlar kadar fark yok.

Forumu açın gezin. TP'den mazot alıp şikayeti olmayan, opet'ten aldım arabam DPF açıp durdu, shell'den aldım performans canavarı oldu diyen çeşit çeşit kullanıcı var. Kanıt? Yok.

Benim aracıma castrol'ün yeni tarihli yağını gözümün önünde açıp koydular. Varilden gelmedi.

DSG narindir diyenlere katılmıyorum. Kullanıcıların, dikkatli kullandım dediklerine de inanmıyorum. Kendi aracımın hangi devirde, hangi sürüş şekillerinde, hangi sıcaklıkta, hangi eğimde, hangi pedal pozisyonunda ne yaptığını sürekli gözlemliyorum. Araç size kendini adapte edebilmek için analiz yapıyor. Sürekli kendini değiştiriyor. Direksiyonunuzun bile değişken oranlı tur attığını biliyor muydunuz? Aracı alanların yüzde 90'ı bunu bilmez.

DSG için yazılan diğer maddelere katılıyorum. Sakin kullanım hem aracı yormaz hem sizi gideceğiniz yere rahat ettirir. Tekrar söylüyorum, hor kullanılan aracı sürerken zaten anlarsınız. Aracı düzgün kullanıyorsanız sıkıştırsanız dahi rijitlik gösterir.


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
Ben çok hassas kullandım,  80bin oldu 1-2'ye geçerken titremeler başladı.
Tavsiyem, bu konforlu ve keyifli ve aynı zamanda ekonomik motor şanzuman ikilisini motor ısındıktan sonra tadını çıkara çıkara sür. Bişey olursa 2 yıl garanti içinde ortaya çıksın:)