dsg vites nazlı ergen kız misalidir . ne kadar hoş tutsan ne kadar dikkat etsen bir yerden bir problem çıkarabilir. bugattide kullanılan çift kavrama sisteminin dandik halidir. açıkçası alman kökenli arabaların kalitesiyle hondanın vites sorunsuzluğunu birleştiren bir marka olsaydı kimse dsg'nin yüzüne bakmazdı . çok mu kötü bu vites ? hayır değil. gayet seri . ama bu paralar veriliyorsa daha sağlam olsun daha uzun ömür bekliyorsunuz
arkadaşımın otomatik civic var adam vites kullanım konusunda hiçbir bilgiye sahip değil yokuşta yükü vitese bindirir sonra değiştireceği zaman zor kullanarak yerinden çıkarır motoru tak diye stop eder soğukken yüklenmek ister. ama gel gör ki arabası ve vites kutusu bildiğin arsız katır
ne yapsan bana mısın demiyor .
bizde nasıl yapmak lazım peki ?
* soğukken yüklenmeyeceksin
* motor sıcakken ve performanslı sürüşten sonra en az 1 dk bekleyeceksin . zira motoru kapattığın anda turbo tribünleri yağsız dönmeye devam ediyor bu da zararlı . bu durum benzinli tsi için de geçerli.
* drag yarışında olduğu gibi ya da yanında seninle yarışmak isteyen tofaşın zibidisine kapılıp hemen basmayacaksın
* eğimli yerlerde önce vitesi boşa alacaksın sonra park frenine alıp ardından vitesi park konumuna alacaksın . bu durumda yük vitese binmez . değiştireceğin zaman rahatça dişli yerinden çıkar. bende alışkanlık olmuş düz yerde de bunu yapıyorum
* maalesef servisler castrol gibi uzun dönemde kurum yapan bir yağla anlaşmışlar ve işin kötüsü bu yağı da kimbilir ne zamandan satın aldıkları varillerden dolduruyorlar.
ilk bakıma giderken mobil 1 esp formula 5w 30 alayım bu yağı koyun aynı parayı alın dedim dinlemediler yapmadılar. dsg yüzünden özele gidemiyorum yoksa kesinlikle castrol kullanmazdım .
* arabanızın yağını 3 aylık aralıklarla kontrol edin ve bagajda en az 1 lt yedek yağınız olsun . uzun yola çıkacaksanız ve yağ değişiminin üzerinden uzun zaman geçmişse biraz ilave edin .
şimdilik aklıma gelenler bunlar.