škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda yeti 1.4 TSI DSG LPG montajı yapildi

dejavu · 16 · 11415

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dejavu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2019, 00:52:01 Gönderen: dejavu »


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle hayırlı olsun, beklentilerinizi karşılar ümit ederim.

Bugünkü litre birim fiyatlarından hesaplayınca aynı litre/100 km tüketime göre (normalde lpg tüketimi benzine göre hacımsal olarak yüzde 10-15 fazladır deniyor) 35-40 bin km de 7500 TL. yi ancak amorti edeceği anlaşılıyor. O da fazladan herhangi bir değişim ve masraf çıkartmadığı varsayılarak. Yine de sizlerin kullanım tarzınıza, sürüş güzergahınıza göre ortalama 100 km benzin tüketiminiz ile lpg tüketiminiz lt olarak ne kadardır sizlerden öğrenmek isteriz.


Çevrimdışı dejavu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Sn:rsimsek   tabiki  bundan önce 2 adet  yeti sahibi idim  ilk,i 1.2 TSI diğeri 2.0 TDI DSG 4 x4 versiyonu 2  aracıda 100 bin km kullanıp sattım    bu boşluk da  4 yıl boyunca 320 d station wagon  kullandım ve sattım inan bana ben yeti ,ye geri döndüğümde  büyük bir mutluluk sardı!!!  Evet gelelim 1.4 TSI DSG ye. Aracı aldiktan bu yana. Yaklaşık 9000 km yaptım ilk 5000 bin km si benzinle     kullandım. Benzin tuketimlerim  şehiriçi 8 lt dışı 6.5 lt olarak kullanıldı    yılda en az 35000km yapan birisiyim  neden dizel almadiniz derseniz   gerçekten  dizel den sikilmamdan kaynaklı  almadım daha önce yine Octavia  TDI DSG iki aracım olmuştu  bu aracı almadan onca LPG işini detaylı bir şekilde araştırıp öyle satın aldım. yani en başından ...  Evet bayram sebebi ile 877 km yol yaptım bu hafta ,genellikle  yayla yolları yokuşlu bol bol virajlı  
düz yollarda 140 km/h   72 lt LPG  10.3 lt benzin tüketim gerçekleştirmişim.   Toplam tutar Benzin dahil(275) TL..    LPG  olmasa tüketim benzinde emin  olun enaz     yol bilgisayari  10.5 lt  gösterirdi  oda yaklaşık (590) TL
« Son Düzenleme: 16 Ağustos 2019, 21:43:38 Gönderen: dejavu »


Çevrimdışı dejavu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
bu arada benim aracım  17 inç jantli Size birde otaban tüketimi vereyim otoban.   Klimalı  120 km/h. Sabit hız.    katedilen yol (293) km.        21.18 lt LPG  2.6 lt benzin toplam tutar  78 TL.  Yine sadece benzin olsa 7 lt den aşağı tuketmezdi  sadece benzin maliyeti 133 TL olurdu. Yani tasarruf.   %45


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Çok km yapan birisi için bu durumda artı masraflar hariç, bir senede lpg tesisat masrafını amorti edebilir.


Çevrimdışı dejavu

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 18
    • Profili Görüntüle
Detayları  her birlikte. Paylasarak  öğreneceğiz  ...


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
2011 1.2 YETİ DSG aracım ile bu bayramda LPG+BENZİN tüketimim 260TL ile 810 km dir. Bunun yarısı İZMİR - EDREMİT arası 3 kişi ve kamp malzemeleri ile idi. Diğer yarısı İZMİR - MANİSA KULA arası 5 yetişkin 2 çocuk ile idi. genel seyirim 100-120 arası idi. Kula dönüşü yol müsait ve gece idi 100-150 arası gittim. Lovato marka LPG yi 73000 km de 4300 tl ye taktırdım. Geçen seneki benzin fiyatlarında ortalama 60-65 kuruş yakıyordum şuanki LPG indirimleri ile şehirler arası 0,32 şehir içi 0.40 - 0.44 kuruş civarı yakıyorum. Allaha şükür aracımda da hiçbir sorun yaşamadım. Şuan aracım 80,000 de. Km de 0,25-0,30 kuruş arası kar ettiğimi düşünürsek, 1 sene dolmadan hemen hemen  LPG ücretimin yarısını amorti ettim. Forumda aracına 4-5 sene binmeyi düşünen arkadaşlar var ise LPG tavsiye ederim.
Son olarak belirttiğim km lerde 100 tl benzin 160 tl lpg tüketimim oldu. izmirdeki yakıt fiyatlarını ortalama tüm izmirliler bilir. Yakıtı hep opetten alıyorum.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
LPG sistemi LPdi tekniği ile lpg gazını küçük bir kompresör aracılığıyla sıkıştırarak yakıt girişine mi veriyor?
Tüketim değerlerini lt/100km olarak verebilir misiniz? Araştırmalarınızda 7bin km lerde hissedilmeyecek, uzun vadede motor, enjektör aksamına kardan çok zarar verme durumu olabilir mi, böyle bir araştırmanız ve bulgunuz oldu mu?
Keyifle kullanmanız temenilerimle.:)
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2019, 14:32:28 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION]
[MENTION=17398]Asilguzelkoylu[/MENTION] nün en son tüketimi, yaklaşık olarak, (260/6=43 lt ve 43 lt/810 km hesabı ile) 5.3 lt/100 km olmuş, şehir dışı ağırlıklı olarak sanıyorum.

Kendi Kemer ziyaretimin ortalaması ise, 5.4 lt/100 km oldu (şurada yazmış idim).

Ancak, şehir içi işin içine girince, işler değişiyor. Aracı aldığımdan bu yana toplam ortalamam, 8 lt/100 km (Ağırlıklı olarak şehir içi, ışıklı, dur kalklı kullanımda).

Yılda 35k km yapan bir araç için, 100 km de 2.5 lt/100 km tasarruf edildiğini hesap etsek,
35000/100=350, 350x2.5=875 lt yapar.

Ki, bu da, 6 TL/lt benzin fiyatı ile, bir sene dolmadan, kit maliyetinin karşılanması demek oluyor.

Bu maliyetin karşılanması, potansiyel maliyetleri (ikinci el değerinin farkı, çıkabilecek arızalar, vb.) ortadan kaldırmıyor.  

Ancak, (TSI motorun LPG ile kullanılmasının, ömründen ömür aldığını bilsek de) bu tür maliyet hesapları, kullanıcısının kabullerine göre değişiyor ve herkesin kabulleri de aynı değil, diye düşünüyorum.


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
Sevgili [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] LPG sistemimi montaj yapılırken yakından izledim ve şu şekilde çalıştığını gözlemlerdim,
Benzin enjektörlerine giden kablolar kesiliyor, önce LPG ECU ya oradan tekrar benzin enjektörlerine bağlanıyor.
Aracın ateşleme bobin kısmından da devir ile ilgili bilgi alınması için kabloya ek bağlantı yapılıyor.
OBD sistemine de LPG ECU dan giden kablolar mevcut, bunların haricinde diğer işlemler bildiğimiz LPG parçaları MAP sensörü regülatör filtreler vs.
LPG enjektörleri emiş hattının bloğa en yakın kısmından belirli bir açı ile delinerek montajlandı.Gaz fazında bloğa yakıt girişi yapılıyor.
Araç çalışması normal 900dev/dk da benzin ile sanıyorum kalkışta da benzin tüketiyor, daha sonra devir bilgisi ve OBD den aldığı sıcaklık bilgileri ile LPG tüketimine geçiyor.
Bence 57lt LPG tüketiminde 15 lt benzin tüketimi yapması enjektörlerin LPG ısısından etkilenerek yanması yada zarar alması ihitmalini biraz uzaklaştırıyor, Çünki enjektörlerim ara ara benzin kullandığından soğuduğunu düşünüyorum. Ateşleme bobin arızaları okudum fakat ben yeni değiştirmiştim. Eski çıkanıda alıp tamir ettim, o konuda 1 adet yedek malzemem var. Motor ve turbo konusunda yağ ısısı ve kalitesi son derece önemli bu yüzden 10 bin km geçmeden yağımı değiştiriyorum LİQUİ MOLY marka yağ kullanıyorum, 5 bin km geçtiğinde Liqui Moly Oil Additive Mos2 katkı koyuyorum bunlar çok yüksek maliyetli şeyler değil bu şekilde motoru da koruduğumu düşünüyorum.
Size  lt/100km gibi bir bilgi veremem çünki aracım active paket. Sürekli olarak benzin lambam yandıktan sonra en fazla 10-15 km içinde yakıt aldığım için hesaplarımın çok şaşmadığını düşünüyorum.

Sevgili [MENTION=13655]miyop[/MENTION] TSİ motorlu bir aracın  LPG li olması ikinci el değer farkı konusunda  avantaj mı dezavantaj mı yaratır bilemiyorum.
Geçtiğimiz günlerde lpg li 200küsür bin km de yeti ilanı görmüştüm. Satıcıya sorun yaşadımı sormadım, bilemiyorum fakat araç 200 küsür bindeydi:)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
[MENTION=17398]Asilguzelkoylu[/MENTION], verdiğiniz ayrıntılı bilgiler için teşekkürler. TSI, FSI, D4 vb. gibi doğrudan enjeksiyonlu motorlar için bahsedilen sıralı sistem çok uygun olmasa gerek. Yoksa LPdi sisteme gerek olmazdı. Sistemin enjektör zararını azaltma amaçlı yüzde yirmi beş gibi benzin kullanması da olumsuz yönünü gösteriyor. Bu tür motorlar için hem delme kesme işlemi olmadan benzin enjektörlerini kullanması hem de gaz halindeki yakıtın soğutmakta yetersiz kaldığı enjektörlerin zarar görmemesi için gazı sıkıştırarak sıvı halde yakıt sistemine vermesi daha pratik gibi görünüyor. Tabi burada LPdi kullananların da uzun dönem gözlemlerine bakmak lazım. Bahsedilen fiyatlara LPdi sistemi düşse, kendim dahil çok kişinin bu sistemi tercih edebileceğini düşünüyorum. Yine de sizin durumunuzda sonuca bakılırsa maddi olarak kârlı gözükmektedir.

Benim Yeti de Active paket fakat bir çok şeyi açabildim. Hatta silecek kumanda kolunda olmadığı halde yol bilgisayarı da artık çalışıyor.;) Olan bir şeyi kullanamamak çaresiz bir durum.:(
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2019, 20:07:13 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Asilguzelkoylu;651728

Sevgili [MENTION=13655]miyop[/MENTION] TSİ motorlu bir aracın  LPG li olması ikinci el değer farkı konusunda  avantaj mı dezavantaj mı yaratır bilemiyorum.
Geçtiğimiz günlerde lpg li 200küsür bin km de yeti ilanı görmüştüm. Satıcıya sorun yaşadımı sormadım, bilemiyorum fakat araç 200 küsür bindeydi:)

[MENTION=17398]Asilguzelkoylu[/MENTION]

Değerli Asil Bey, sorunuzu kendi açımdan yanıtlayabilirim. Benim açımdan bakan insanların, genel içinde belirli bir oran oluşturduğunu da farz edersek, bu durum, aracın piyasa değerini etkileyecektir. Hassas bir mühendislikle ve biraz da nazik olarak üretilmiş olan şarjlı bir motora sahip, yeni (veya kullanılmış) bir araç alacak olsam, lpg sistemi ile yapılan ileri seviye müdahaleler bir tarafa, hiç müdahale görmemişini tercih ederdim.

LPG li olup yüzbinlerce km yapmış TSI motorlar mutlaka vardır. Ancak, bu motorların, 10 sene kadar önce üretilen, bir önceki (Euro 5) versiyonlarının bazılarında, hiçbir müdahale (yazılım ve LPG) olmadan, blok çatlatıp, piston kıranlar da vardı.

Teknoloji hızlı ve biraz da limitleri zorlayarak ilerlerken, üreticisi de dahil,  kimsenin, bu makinelerin ömür potansiyelini tam olarak bildiğinden emin değilim. O yüzden, bu konularda biraz konzervatif olmaya çalışıyorum kendi adıma.


Çevrimdışı Asilguzelkoylu

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 81
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12462]rsimsek[/MENTION], artık bakalım ara ara buradan sorun vs yaşarsak zaten sizlere danışırım böylece artıları eksileri gözlemlemiş oluruz, ben biraz risk alarak bu sistemi taktırdım cünki aracı baya sevdim, benzinde kullanmak ta cebi biraz etkiliyordu oyüzden böyle birşeye başvurduk sonuçları hep beraber gözlemleriz.

Yol bilgisayarını nasıl açtınız? klon bir vag kablom var fakat kullanmak için daha tam bilinçlenemedim.Yol bilgisayarını açma konusunda yardımcı olursanız bende uygulamak isterim. Aracta bunu görememek en çok canımı sıkan şey. Cruise kontrol için sinyal kolları çok uygun fiyatlara satılıyor uygulamak istiyorum fakat emin olamıyorum. Bununla ilgili olarak da bilginiz varise paylaşabilirmisiniz?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bildiğim kadarıyla hız sabitleme kısmı yol bilgisayarı kadar kolay olmuyor. Konfor modulüne ayrıca kablo çekmek gerekiyor. Yani biraz daha meşakkatli. Gerçi benim yöntemle düğme kısmı da halledilir de sürüş esnasında daha güvenli ve kullanışlı olması açısından orijinal hali olsa iyi olur. Malum sinyal ve silecek kolu bizim arabalarda birlikte değişiyor (vag grubunda benzer, yapı itibariyle birebir aynı görünen, tek taraflı kolların üzerinden sadece kol kısmı sökülerek de yerine monte edilebileceğini, oturacağını düşünüyorum, denemedim yanılıyor olabilirim). Ben bu işlem öncesinde tam almak üzere sorduğum çıkma kolun fiyatını 450 TL demişlerdi. Düğmenin biri yerinde olmadığından almamıştım. İşi yapmak kadar, bu tür işleri rehber haline getirmek de belli bir zaman aldığından çok fazla görsellerle destekleyemedim. Çektiğim görsellerle ilgili konuya ilave edeceğim.

İşin özeti; 220 ve 300 ohm luk iki adet çeyrek watt (aşağı/yukarı) direnç ve iki adet push buton ile 25-30 cm ince kablo ve yalıtım için bir parça makaron yeterli. Hatta normalde 3 adet düğme var ben her ikisine aynı anda basıldığında üçüncünün işlevinin yerine getirildiğini fark ettim. O yüzden 110 ohm luk bir direnç ve bir düğmeye (OK/Reset) daha gerek kalmadı.:) Bu arada VAG-COM/Vcds.exe ile de bir iki ayarı açmak gerekiyor; 16-Steerin whell, LC->Byte 0 -> Bit 6 (Board Computer contrelled via Wiper Lever) ve 17-Instruments LC->Byte 1 -> Bit 3 (Multi-Function-Display active/installed) işaretlenecek. Gerisi elinizin tornavida ve havya tutması, hepsi bu kadar.;)
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2019, 22:17:02 Gönderen: rsimsek »