Her 1000 km de mutlaka kendisi temizlik yapıyor araç
Temizlik sırasında devirli kullanım varsa farkına varılmıyor ama rölanti devrine düşerse devir 1000de kalıyor ses değişiyor hatta temizlik yarım kalırsa (işlem bitmeden motor durdurulursa mesela) kışın buz gibi havada bile fan çalışıyor.
Temizlik defalarca yarım kalırsa (bir keresinde kışın benim başıma geldi 4 5 defa tam motor ısınıp temizlik başladı ben eve gelip motoru kapadım) dpf lambası yanıyor o zaman da 80 90 la gidebileceğiniz bir yola çıkıp bir kaç dakika kadar 3000 devir civarında kullanmak gerekiyor (kitapçıkta detaylı tarif mevcut.)
90000 km Shell yakıtla sürdüm dediğim haricinde hiç lamba yanmadı, yakıtın sülfür içeriği önemli tabi ancak sürüş koşulları, devirli kullanım, uzun mesafe kısa mesafe, soğuk sıcak motor gibi durumların da etkisi büyük diye düşünüyorum.