škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracım "P" de takılı kaldı. ACİL CVP LÜTFEN!

egoist · 30 · 11412

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Fabia 2016 1.2 tsi dsg aracım var. Araç son dönemde start & stop 'ta teklemeye başladı. yarım kontak yaparken hemen algılıyor fakat frene basıp çalıştırmak istediğimde çalışmıyordu. Biraz sert basınca çalışmaya başlıyordu. Daha sonra onu yapsamda çalışmadı ve de araç "P" konumda takılı kaldı. Vitesi hiçbir şekilde değiştiremiyorum. "p" ışığı yanıp sönüyor. Ekranda "PARK PİLOT SİSTEMİ ARIZALI " yazısı çıkıyor. Ayrıyetten "LASTİK DÜŞÜK BASINÇ" Uyarısı veriyor ki lastiklerimin hepsinin basıncı düzgün. SET ile düzeltmek istediğimde de kullanılamıyor diye hata veriyor. Akü dendir dendi. Başka bi araç ile takviye yaptık çalıştı. Bende sıfır akü alıp taktım fakat yine çalışmadı aynı hata tekrarladı. Sorun sizce start&stop anahtarında mıdır ?  Bilgisi olan acil cevaplayabilir mi. :(:(:(


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egoist;652234
Merhabalar,
Fabia 2016 1.2 tsi dsg aracım var. Araç son dönemde start & stop 'ta teklemeye başladı. yarım kontak yaparken hemen algılıyor fakat frene basıp çalıştırmak istediğimde çalışmıyordu. Biraz sert basınca çalışmaya başlıyordu. Daha sonra onu yapsamda çalışmadı ve de araç "P" konumda takılı kaldı. Vitesi hiçbir şekilde değiştiremiyorum. "p" ışığı yanıp sönüyor. Ekranda "PARK PİLOT SİSTEMİ ARIZALI " yazısı çıkıyor. Ayrıyetten "LASTİK DÜŞÜK BASINÇ" Uyarısı veriyor ki lastiklerimin hepsinin basıncı düzgün. SET ile düzeltmek istediğimde de kullanılamıyor diye hata veriyor. Akü dendir dendi. Başka bi araç ile takviye yaptık çalıştı. Bende sıfır akü alıp taktım fakat yine çalışmadı aynı hata tekrarladı. Sorun sizce start&stop anahtarında mıdır ?  Bilgisi olan acil cevaplayabilir mi. :(:(:(


Start Stop anahtarlarında sorun oluyor. Servis bu durumu biliyor anahtar değişerek sorun düzeliyor. Yeni aldığınız AKÜ aracın istediği akü olmayabilir ne akü aldınız ?


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;652239
Start Stop anahtarlarında sorun oluyor. Servis bu durumu biliyor anahtar değişerek sorun düzeliyor. Yeni aldığınız AKÜ aracın istediği akü olmayabilir ne akü aldınız ?


İnci Akü start stop olanlardan. Bu arada şanzımancı bi arkadaş gelip bakmış araca tesadüfen ve sorunun şanzımandan kaynaklandığını söylemiş. Şanzımandan kaynaklansa bile ne diye lastik basınç uyarısı vericek onu anlamış değilim. Yarın aracı basın ekspressteki Altur'a bırakıcam.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=18533]egoist[/MENTION] fren müşrü bozuk olabilir, frene sert basınca çalıştığını yazdığınız için söyledim. Müşür pedalın altında takılı 40 50 tl lik parça.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blue Rapid;652242
[MENTION=18533]egoist[/MENTION] fren müşrü bozuk olabilir, frene sert basınca çalıştığını yazdığınız için söyledim. Müşür pedalın altında takılı 40 50 tl lik parça.


Yanlış izah ettim herhalde. Frene basıp sertçe start stopa basınca çalışıyordu. Ama şimdi öyle de çalışmıyor.


Çevrimdışı firat1337

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Arkadaşın da bahsettiği gibi aynısı vw bora aracımda olmuştu. fren pedalının altında bir switch var o arızalanmıştır. aslında testini frene bastıgınıza stop lambanızın yanıp yanmadığını kontrol ederek de yapabilirsiniz.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
bugün altur aradi ve mekatronikte ariza olduğunu söyledi. 12 bin tl parça + 1 bin tl işçilik ücreti çikardilar. Eğer bakimlarim serviste olsaymiş bu ücreti karşiliyormuş doğuş. Işçilik ücretinide 480 tl aliyormuş. Ama servisleri başka yerde yaptirdiğim için doğuş otodan gelecek yaziyi bekliyoruz. Bir daha dsg mi aman allah korusun...


Çevrimdışı ixir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egoist;652334
bugün altur aradi ve mekatronikte ariza olduğunu söyledi. 12 bin tl parça + 1 bin tl işçilik ücreti çikardilar. Eğer bakimlarim serviste olsaymiş bu ücreti karşiliyormuş doğuş. Işçilik ücretinide 480 tl aliyormuş. Ama servisleri başka yerde yaptirdiğim için doğuş otodan gelecek yaziyi bekliyoruz. Bir daha dsg mi aman allah korusun...


Servis garantiniz yoksa maslak sanayi den işinin ehli bir usta bularak daha ucuza yaptırabilirsiniz bence.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
hocam geçmiş olsun, neredeyse hepimiz bu sebepten dolayı araçları yetkili servise sokuyoruz bakım için.

çift kavramalı olmayan otomatik şanzımanlar konfor ve yakıt tüketimi açısından biraz geride. cvt'de konfor konusunda sıkıntı yok ta ki uzun yola çıkıp yüksek devirden kafayı yiyene kadar. yani demem o ki üst segment premium bir araç almayacaksanız en mantıklı seçenek yine dsg, edc, dct gibi şanzımanlar gibi duruyor. [MENTION=18533]egoist[/MENTION]


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ixir;652336
Servis garantiniz yoksa maslak sanayi den işinin ehli bir usta bularak daha ucuza yaptırabilirsiniz bence.

Yani büyük ihtimal öyle olacak ama. Serviste yaptırmadım diye bana böyle dayatması da türk ticaret kanununda suçtur resmen. Rekabet kurulunca yasal değildir. Sanayide yaptırtıp yüzde 90 aracı satışa çıkartıcam.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;652337
hocam geçmiş olsun, neredeyse hepimiz bu sebepten dolayı araçları yetkili servise sokuyoruz bakım için.

çift kavramalı olmayan otomatik şanzımanlar konfor ve yakıt tüketimi açısından biraz geride. cvt'de konfor konusunda sıkıntı yok ta ki uzun yola çıkıp yüksek devirden kafayı yiyene kadar. yani demem o ki üst segment premium bir araç almayacaksanız en mantıklı seçenek yine dsg, edc, dct gibi şanzımanlar gibi duruyor. @egoist


Teşekkürler hocam. Yaptırtıp satmak en güzeli belki ev almam için peşinat olur bu vesile ile ev sahibi oluruz belki :D


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun, bu olayda serviste bakım yaptırmanın ne işe yaradığını görmüş oluyoruz.


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smtcglr;652353
Geçmiş olsun, bu olayda serviste bakım yaptırmanın ne işe yaradığını görmüş oluyoruz.


Yanlış düşünüyorsun. Servis belki arızanın olmadığı bir parçayı değişiyor ? Ben çok emin olamadım bu durumdan. Bence araç sahibi ya başka servise yada ustaya göstersin aracını.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Servislerin bir çok arızayı arızayı nokta atışı bulacak kapasiteleri ve bilgileri olduğuna inanmıyorum. Yoksa sonuçta arıza yapan belki bir vidadır, basit bir parçadır. Burada olduğu gibi mekatroniğin komple değişmesi gerekip gerekmediği tartışmaya açıktır. En fazla üzerindeki onlarca bileşenden bir veya ikisinde arıza vardır diye onca maliyet için artık insaf demekten başka çare yok! Yapılan iş de tamir değil sadece parça değiştirmekten ibarettir.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;652357
Yanlış düşünüyorsun. Servis belki arızanın olmadığı bir parçayı değişiyor ? Ben çok emin olamadım bu durumdan. Bence araç sahibi ya başka servise yada ustaya göstersin aracını.

Alıntı yapılan: rsimsek;652359
Servislerin bir çok arızayı arızayı nokta atışı bulacak kapasiteleri ve bilgileri olduğuna inanmıyorum. Yoksa sonuçta arıza yapan belki bir vidadır, basit bir parçadır. Burada olduğu gibi mekatroniğin komple değişmesi gerekip gerekmediği tartışmaya açıktır. En fazla üzerindeki onlarca bileşenden bir veya ikisinde arıza vardır diye onca maliyet için artık insaf demekten başka çare yok! Yapılan iş de tamir değil sadece parça değiştirmekten ibarettir.


Sizin dediklerinize katılıyorum. Bana sadece mekatronik arızalı dedi. parçaların listesini gönderdik diye söyledi. ama hangi parçalar olduğunu söylemedi bende 12 bin tl'nin şoku ile soramadım. Sonra piyasada bi araştırma yapınca mekatronik parçası sorduğum ustalar "kart mı pompa mı" vb. sorular sordular ki bilemediğinden cevaplayamadım. Aynı mekatronik sorunu geçen sene YETİ kullanan eniştemin başına gelmişti. Onun ustası kart ise 3500 tl hidrolik ünite ise 2000 tl olur diye söyledi. Aradaki fark uçurum. Arkadaşın biri serviste yaptırmanın öneminden bahsetmiş. Dışarda 300 tl'ye halledilen işin sırf İsmi var diye serviste 1500 tl ye yapılması soygun olduğundan insanlar dışarda yapıyor ve de bir farkı yok. Zaten yetkili servis rutin kontrollerde gayet para kazandığından yetkili servis ücretsiz parça değişimi yapardı söylemini boşuna söylemiyor. Hiçbir şirket zarar edeceği bir iş yapmaz. Özellikle doğuş gibi büyük firmalar. Müşteri memnuniyeti iyi niyet hepsi bahane. Böyle bir kronik sorunun yetkili serviste veya dışarıda bakım yaptırmak ile uzaktan yakından alakası yok.