škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Aracım "P" de takılı kaldı. ACİL CVP LÜTFEN!

egoist · 30 · 11400

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yani psikolojik olarak böyle rakamlar çıktığı için insanlar ister istemez bir sonraki durumda da sözümona garanti olsun diye servis tercih edebiliyor. Halbuki sanayide de ustalar bu tür arızalarda her bir somununa, vidasına kadar söktükleri ve onarıp deneyimlendikleri (videolarda mevcut) mekatronik vesair parçaları gayet makul fiyatlarda onarabiliyorlar. Zaten garanti nereye kadar hiç de garanti değil. En azından zaten bir işçilik bindiriliyor. O işçilik parasına sanayide gerçekten ustasını bulup onartmak mümkün gibi görünüyor.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;652362
Yani psikolojik olarak böyle rakamlar çıktığı için insanlar ister istemez bir sonraki durumda da sözümona garanti olsun diye servis tercih edebiliyor. Halbuki sanayide de ustalar bu tür arızalarda her bir somununa, vidasına kadar söktükleri ve onarıp deneyimlendikleri (videolarda mevcut) mekatronik vesair parçaları gayet makul fiyatlarda onarabiliyorlar. Zaten garanti nereye kadar hiç de garanti değil. En azından zaten bir işçilik bindiriliyor. O işçilik parasına sanayide gerçekten ustasını bulup onartmak mümkün gibi görünüyor.




Yani benim aracım daha 10 bin km de kavrama değişti garantiden. 2 yıl garanti süresi bitti araç 55 bin de mekatronik arıza verdi. Yani insan psikolojik olarak arabadan soğuyor. Sonuçta üstün mühendislikler ile yapılan bir araçta bir parçanın bu kadar çok arızalanması sıkıntı.


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egoist;652363
Yani benim aracım daha 10 bin km de kavrama değişti garantiden. 2 yıl garanti süresi bitti araç 55 bin de mekatronik arıza verdi. Yani insan psikolojik olarak arabadan soğuyor. Sonuçta üstün mühendislikler ile yapılan bir araçta bir parçanın bu kadar çok arızalanması sıkıntı.


Belki servise gitmeseniz bunlar olmayacaktı. Ben neler duyuyorum forumlarda neler okuyorum. Bilerek bozulan şanzumanlar vs vs. Servislerin durumu içler acısı para gerektiği için her pisliği malesef yapıyorlar yaparlar.

Daha dün 1 parça sordum ucuz bir parça sis farı kapağı sol-sağ.

1 servis 62TL fiyat verdi diğer servis 27TL fiyat verdi tanesine. 2 serviste ankarada birisi kazıklamasıyla ünlü diğeri yeni açıldı işini iyi yapıyor uygun fiyat veriyor.


Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Bende Skoda servisindeki ustalara çok güvenmiyorum ama sanayi de ki ustalara hiç mi hiç güvenmiyorum, ama maalesef inanmak zorunda kalıyoruz, çünkü bu işten anlamıyoruz. Kimse elinden fazla para çıksın istemez servise fazla para vermek hoşumuza gitmiyor tabiki ama bu şekilde kendimizi garantiye alıyoruz.. Kendiniz yazdınız servise götürseydim 480 tl işçilik istediler sadece diye.


Ayrıca dışarıda 300 tl ye olan serviste 1500 tl diye birşey yok (bakım için konuşuyorum).. on gün önce 3 yıl (45 bin) bakımına götürdüm. dışarıda aynı malzemeler 400 tl tutuyor + sanayi ustası işçilik 150 tl ile 550 tl ye geliyor. Ben skoda servisinde 800 Tl ye 6 taksitle yaptırıyorum.. arada öyle uçurum bi fark yok bence. Faturamı alıyorum yapılan işlemler yazıyor kafam rahat.


Bunlar benim şahsi fikrim, sanayide tanıdığım güvendiğim bildiğim usta olsa idi bende skoda servisine gitmez idim. :o
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2019, 21:33:08 Gönderen: smtcglr »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Serviste sorunu çözmeyen parça iade alınıp eskisi geri takılabilir. Sanayide bir çok gereksiz parçayı yenilemek zorunda kalabilirsiniz. O yüzden teşhisin isabetli yapılıp yapılmadığına dikkat etmekte fayda var. Ayrıca referanslı, mesleğine saygılı, "esnaf" sifatını hak eden birini bulmak gerek.


Çevrimdışı coxcomb

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 541
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar herkesin kendi kararı saygı duyarım ancak dışarıda serviste orijinal parça diye aracınıza takılan (mekatronik, devirdaim pompası vb) neredeyse tüm parçalar üzerine orijinal logosu basılmış yan sanayi ürünler.

bir adet golf 7 aracımızı bu şekilde bok edip hasarsız yerlerinin tamiri için binlerce lira para harcadık. meğerse sorun 150 liralık bir parçadan kaynaklıymış.

aylarca araştırıp sorunun kaynağını internetten yabancı forumlardan kendi çabamızla bulduk ancak skoda servisindeki arkadaşıma bunları anlatmadan "1.6 tdi araçlar 150 binlerde egr hortumunda sıkıntı çıkarabiliyor" şeklinde bir cümleyle karşılaştım.

yani demem o ki, dışarıda gittiğiniz usta daha önce vag grubuna ait bir serviste ustalık yapmamışsa kesinlikle güvenmeyin. hala kara sistem broadway motoru tamir eder gibi yaklaşıyorlar olaya. hatta ellerindeki cihazlar yetersiz olduğu için parça değiştirmeden sorunu anlamaları zorlaşıyor.


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coxcomb;652372
arkadaşlar herkesin kendi kararı saygı duyarım ancak dışarıda serviste orijinal parça diye aracınıza takılan (mekatronik, devirdaim pompası vb) neredeyse tüm parçalar üzerine orijinal logosu basılmış yan sanayi ürünler.

bir adet golf 7 aracımızı bu şekilde bok edip hasarsız yerlerinin tamiri için binlerce lira para harcadık. meğerse sorun 150 liralık bir parçadan kaynaklıymış.

aylarca araştırıp sorunun kaynağını internetten yabancı forumlardan kendi çabamızla bulduk ancak skoda servisindeki arkadaşıma bunları anlatmadan "1.6 tdi araçlar 150 binlerde egr hortumunda sıkıntı çıkarabiliyor" şeklinde bir cümleyle karşılaştım.

yani demem o ki, dışarıda gittiğiniz usta daha önce vag grubuna ait bir serviste ustalık yapmamışsa kesinlikle güvenmeyin. hala kara sistem broadway motoru tamir eder gibi yaklaşıyorlar olaya. hatta ellerindeki cihazlar yetersiz olduğu için parça değiştirmeden sorunu anlamaları zorlaşıyor.


Güven meselesi Türkiye'de tüm ustalar ile problem. Ama şunu biliyorum ki sanayide ki ustalar teşhis konusunda sıkıntılı. Skoda aracımı skoda servise götürdüğümde de şunu biliyorum. Bu adamlar sadece skoda araca bakıp bunun üzerine uzmanlaşıyorlar ve her yeni modelde fabrika yetkili servise teknik bilgiyi veriyor.Yeni karşılaşılan sorunlarda da üreticiye direk ulaşıp sorunun ne olduğu anlatılıp cevap alınabiliyor. O bakımdan içim daha rahat ediyor. Ama sanayideki ustanın el beceresine parçaların fiyat ucuzluğuna bişey diyemem çünkü ustasıda yan sanayi parçasıda çok. Genelleme yapınca iyilere haksızlık oluyor ama istisnalarda kaideyi bozmuyor maalesef.



ŞİMDİ SORUNUMUN MUTLU SONUNA GELDİM VE KONUYU KAPATMAK İSTİYORUM.

Bugün Altur arayıp Doğuş'un parçada %80 işçilikte de % 10 indirim yaptığını söyledi. Mekatronik'im komple değişiyor. Şanzuman açılıp temizleniyor yağı değişiyor yazılım güncellemesi yapılıyor. Onarım bittikten sonra da 2 yıl parça garantisi veriyorlar. Bütün bunlar bana 2750 tl ye çıktı, ben de hemen kabul ettim. Kısmetse aracımı perşembe günü alacağım.

Konu ile ilgili cevap yazan herkese teşekkür ederim.


Çevrimdışı ixir

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 249
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egoist;652402
Güven meselesi Türkiye'de tüm ustalar ile problem. Ama şunu biliyorum ki sanayide ki ustalar teşhis konusunda sıkıntılı. Skoda aracımı skoda servise götürdüğümde de şunu biliyorum. Bu adamlar sadece skoda araca bakıp bunun üzerine uzmanlaşıyorlar ve her yeni modelde fabrika yetkili servise teknik bilgiyi veriyor.Yeni karşılaşılan sorunlarda da üreticiye direk ulaşıp sorunun ne olduğu anlatılıp cevap alınabiliyor. O bakımdan içim daha rahat ediyor. Ama sanayideki ustanın el beceresine parçaların fiyat ucuzluğuna bişey diyemem çünkü ustasıda yan sanayi parçasıda çok. Genelleme yapınca iyilere haksızlık oluyor ama istisnalarda kaideyi bozmuyor maalesef.



ŞİMDİ SORUNUMUN MUTLU SONUNA GELDİM VE KONUYU KAPATMAK İSTİYORUM.

Bugün Altur arayıp Doğuş'un parçada %80 işçilikte de % 10 indirim yaptığını söyledi. Mekatronik'im komple değişiyor. Şanzuman açılıp temizleniyor yağı değişiyor yazılım güncellemesi yapılıyor. Onarım bittikten sonra da 2 yıl parça garantisi veriyorlar. Bütün bunlar bana 2750 tl ye çıktı, ben de hemen kabul ettim. Kısmetse aracımı perşembe günü alacağım.

Konu ile ilgili cevap yazan herkese teşekkür ederim.


Geçmiş olsun


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı smtcglr

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1750
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: egoist;652402
Güven meselesi Türkiye'de tüm ustalar ile problem. Ama şunu biliyorum ki sanayide ki ustalar teşhis konusunda sıkıntılı. Skoda aracımı skoda servise götürdüğümde de şunu biliyorum. Bu adamlar sadece skoda araca bakıp bunun üzerine uzmanlaşıyorlar ve her yeni modelde fabrika yetkili servise teknik bilgiyi veriyor.Yeni karşılaşılan sorunlarda da üreticiye direk ulaşıp sorunun ne olduğu anlatılıp cevap alınabiliyor. O bakımdan içim daha rahat ediyor. Ama sanayideki ustanın el beceresine parçaların fiyat ucuzluğuna bişey diyemem çünkü ustasıda yan sanayi parçasıda çok. Genelleme yapınca iyilere haksızlık oluyor ama istisnalarda kaideyi bozmuyor maalesef.



ŞİMDİ SORUNUMUN MUTLU SONUNA GELDİM VE KONUYU KAPATMAK İSTİYORUM.

Bugün Altur arayıp Doğuş'un parçada %80 işçilikte de % 10 indirim yaptığını söyledi. Mekatronik'im komple değişiyor. Şanzuman açılıp temizleniyor yağı değişiyor yazılım güncellemesi yapılıyor. Onarım bittikten sonra da 2 yıl parça garantisi veriyorlar. Bütün bunlar bana 2750 tl ye çıktı, ben de hemen kabul ettim. Kısmetse aracımı perşembe günü alacağım.

Konu ile ilgili cevap yazan herkese teşekkür ederim.




Tekrardan geçmiş olsun, Allah beterinden korusun inşallah.. :)


Çevrimdışı adviser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Şimdi yazdıklarınızı okudum. Bildiğim kadarıyla sorun çözümü için yardımcı olmaya çalışacağım. Gerçi siz halletmişsiniz ama ileride bazı arkadaşların işine yarayabilir. Madde madde gideceğim.

1. ilk yazdığınız elektronik uyarılar genelde akü kaynaklıdır. Start-stop aküler 3-4 yıl arasında kullanıma bağlı olarak bitebilmektedir. Bizim araçlarda otomatik şanzıman sistemi dahil bir çok sistem ana enerjiyi aküden çeker. Akü çalışırken şarj olsa bile bu YETERLİ DEĞİLDİR. ilk marş sırasına uygun akımı çekemezse peşi sıra elektronik sistemler doğru çalışmaz sırasıyla hata konumuna düşer. Akü için doğru amper ve kapasite aldığınızdan eminseniz, akü kodlaması yaptırdınız mı diye sorayım o zaman? Bizim araçlarda akü kodlaması var. Akü değişimi sonrası bunu bilgisayardan hallediyorlar.
2. Akü'de sıkıntı yoksa geldik ikinci en arıza konuya start-stop düğmesi. Başka forumlarda bu düğmenin 2-3 yıllık araçlarda çokça arızalandığını okudum. Bir kaç defa bastığınızda çalışmıyorsa kesin sıkıntı bundan kaynaklıdır. Fabia'dan Superb'e kadar tüm ürün gamında bu düğme kullanılıyor ve baş belası gibi gözüküyor şu anda.
3. Gelelim DSG meselesine; eskiden masrafları çok ağırdı fakat artık tüm sorunlar için iyi ve sağlam ustalarla birlikte çözüm aslında o kadar pahalı değil. Ben de DSG'nin bu arıza meselesinden nefret ediyorum. İmkanım olsa ZF şanzımanlı BMW 1 serisi alırım ama imkanım olmadığı için FABIA aldık zaten :)  Mekatronik en çok arızalanan parçası. İstanbul'da mekatronik onarımı için işçilik dahil 1500-2000 TL gibi rakamlar söz konusu. Yetkili servis bu rakamın oldukça üzerinde ama garanti bittiyse ve iyi niyet garantisi de yoksa işin ehli serviste bu sorunu dediğim rakamlara yaptırabilirsin.

Bana kalacak olursa; adım adım yukarıdaki sıra ile giderseniz daha iyi olur. Arabalarımız kullanışlı ekonomik ama bir o kadar da masraflı duruyor. İlaveten, şanzıman yağını yetkili servisler değiştirmiyor işlerine gelmediği için. Fakat herkese 50.000 - 60.000 km arasından araçlarının hem şanzıman hem de mekatronik yağlarını değiştirmelerini kesinlikle öneririm. Mekatronik sıkıntısının bir kaynağı da değiştirilmeyen yağdır. Zamanla çapaklanma yapıyor ve vites mekanizma sistemini kitliyor.

Biraz uzun oldu ama umarım faydalı olmuştur.
NOT: Özel servis önerisi (DSG için) isterseniz özelden paylaşabilirim.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14176]adviser[/MENTION] faydalı paylaşım için teşekkürler.
Ancak 7 DSG kuru tip ve şanzıman yağ değişimi olmadığı bilgisi veriliyor servislerde.


Çevrimdışı adviser

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Blue Rapid;652516
[MENTION=14176]adviser[/MENTION] faydalı paylaşım için teşekkürler.
Ancak 7 DSG kuru tip ve şanzıman yağ değişimi olmadığı bilgisi veriliyor servislerde.


Kuru tip olarak bilinen şey kavramanın kuru olması aslında. DSG de bir şanzıman türü ve yaklaşık 2 litre özel yağı içinde barındırıyor. Dişli yapılar yağ içinde hareket ediyor. Bizzat yağ değişimini Seat Leon 1.2 TSI DSG araçta taptırdık ve vites geçişlerdeki rahatlığı gördüm. Uzun ömürlü bir DSG için yağ değişimi çok önemli.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Öncelikle akü voltajı tespiti ve mekatronik yağ/hidrolik değişimi ilginç geldi. Muhtemelen yine birilerinde bu arıza meydana gelecektir. En kolay olan, aküyü sağlam bir akü ile değiştirip denemek olacaktır. Bir de hidrolik değişimi.

Kuru tip dense de dişli varsa yağ şart. Bir de mekatronik için selenoid valflerle çalışan hidrolik sistem var.
« Son Düzenleme: 28 Eylül 2019, 18:24:12 Gönderen: rsimsek »


Çevrimdışı egoist

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 21
    • Profili Görüntüle
Daha sonra yapılan yorumlar için şunu söyleyebilirim. Aracım bu olaydan bi 10 gün önce kazaya karıştı tam sol farın orada çarpıştık. Kaza sonrası sol çamurluk tampon ve far değişti. Herşey buraya kadar güzel ama ALTUR serviste mekatronik değişim için bakıldığında bu kazada elektrik kablolalarınında hasar aldığını ama onarım yapılmadığı görüldü. ALTUR ücretsiz olarak kabloların onarımını yaptı. Bu sensörlerin kafayı yemesi park pilot ve lastik basınç arızaları kablolardan dolayı yapmış olabilir dendi. Hatta şanzuman beyni (mekatronik ) bozulması bile belki bu kabloların kısa devre yaptırmasından kaynaklanmış olabilir dendi. Bende emin olamadım. Ama bu mekatronik arızasını almadan önce de aracım 1 den 2 ye filan geçerken vuruntu yapıyordu. O arızanın ön belirtisiydi bence ama ihmal ettik. Yani sözüm ona böyle en ufak bir arıza şüphesi var ise içinizde servise götürmeniz.