Şimdi yazdıklarınızı okudum. Bildiğim kadarıyla sorun çözümü için yardımcı olmaya çalışacağım. Gerçi siz halletmişsiniz ama ileride bazı arkadaşların işine yarayabilir. Madde madde gideceğim.
1. ilk yazdığınız elektronik uyarılar genelde akü kaynaklıdır. Start-stop aküler 3-4 yıl arasında kullanıma bağlı olarak bitebilmektedir. Bizim araçlarda otomatik şanzıman sistemi dahil bir çok sistem ana enerjiyi aküden çeker. Akü çalışırken şarj olsa bile bu YETERLİ DEĞİLDİR. ilk marş sırasına uygun akımı çekemezse peşi sıra elektronik sistemler doğru çalışmaz sırasıyla hata konumuna düşer. Akü için doğru amper ve kapasite aldığınızdan eminseniz, akü kodlaması yaptırdınız mı diye sorayım o zaman? Bizim araçlarda akü kodlaması var. Akü değişimi sonrası bunu bilgisayardan hallediyorlar.
2. Akü'de sıkıntı yoksa geldik ikinci en arıza konuya start-stop düğmesi. Başka forumlarda bu düğmenin 2-3 yıllık araçlarda çokça arızalandığını okudum. Bir kaç defa bastığınızda çalışmıyorsa kesin sıkıntı bundan kaynaklıdır. Fabia'dan Superb'e kadar tüm ürün gamında bu düğme kullanılıyor ve baş belası gibi gözüküyor şu anda.
3. Gelelim DSG meselesine; eskiden masrafları çok ağırdı fakat artık tüm sorunlar için iyi ve sağlam ustalarla birlikte çözüm aslında o kadar pahalı değil. Ben de DSG'nin bu arıza meselesinden nefret ediyorum. İmkanım olsa ZF şanzımanlı BMW 1 serisi alırım ama imkanım olmadığı için FABIA aldık zaten
Mekatronik en çok arızalanan parçası. İstanbul'da mekatronik onarımı için işçilik dahil 1500-2000 TL gibi rakamlar söz konusu. Yetkili servis bu rakamın oldukça üzerinde ama garanti bittiyse ve iyi niyet garantisi de yoksa işin ehli serviste bu sorunu dediğim rakamlara yaptırabilirsin.
Bana kalacak olursa; adım adım yukarıdaki sıra ile giderseniz daha iyi olur. Arabalarımız kullanışlı ekonomik ama bir o kadar da masraflı duruyor. İlaveten, şanzıman yağını yetkili servisler değiştirmiyor işlerine gelmediği için. Fakat herkese 50.000 - 60.000 km arasından araçlarının hem şanzıman hem de mekatronik yağlarını değiştirmelerini kesinlikle öneririm. Mekatronik sıkıntısının bir kaynağı da değiştirilmeyen yağdır. Zamanla çapaklanma yapıyor ve vites mekanizma sistemini kitliyor.
Biraz uzun oldu ama umarım faydalı olmuştur.
NOT: Özel servis önerisi (DSG için) isterseniz özelden paylaşabilirim.