škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Direksiyon tık tık ses ve çekme

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar uzun süredir foruma girmemiştim. 4. Skoda 2.Yeti ile döndüm. Ancak biraz sorunum var. Arabada düz yolda hafif bir sağ, gaza yüklenince yine sapa doğru yönelme, hafif yokuş aşağı ve sola eğimli yolda da direksiyonun sola dönme eğilimi var. Lastikleri yeniledim, fren balatasını değiştim, 3 farklı yerde rot ayarı yaptırdım. Herşey tamam diyorlar. Direksiyon açı sensorünü de sıfırladım hatta ama yine istediğim gibi olmadı.
En son kafama direksiyon takıldı. Sormak istediğim aracınız park halinde ve çalışır iken direksiyonu tekeri döndürecek kadar güç uygulamadan hafif hafif sağ sol oynattığınızda tık tık hafif bi vurma sesi geliyor mu?
Önceki arabalarda bu dikkatimi çekmemişti bunda biraz dikkati mi çekti.
Buna dikkat eden var mı acaba? Teşekkürler


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=7425]ipek_ali[/MENTION]

Benim ilk bir iki harekette ses geliyor ondan sonra gelmiyor, biraz bekleyip yapınca yine geliyor. Belki ilk harekette direksiyon elektriği devreye girmediği için yapıyor olabilir.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Direksiyon mafsalında veya burçlarda problem olabilir mi?


Çevrimdışı Umut Yeti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Konunuzu okuyunca merak edip üşenmeden gidip denedim. Ben benim yetide öyle bir tıkırtı farketmedim. 2012 TDI


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Rotlarda sorun yoksa steer assist denen direksiyon desteği gerekmediği halde devreye giriyor olabilir. Vag-com da devreden çıkarılabiliyor olabilir. Devreden çıkarıp denemek lazım.


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Yanıtlar için teşekkürler.
Sayın Rsimsek  sanırım DSR yi kastediyorsunuz ama o ABS sisteminin nin bir parçası olduğu için devreden çıkarma savrulmaya neden olabilir sert dönüşlerde. O yüzden ona dokunmuyorum.
Rot ayarını tekrar yaptırdım bugün. Lastik yeri de değiştirdik. Usta ayarlara elletme dedi :) Oradan Doğuş oto Maslak servise uğradım. Direksiyon adaptasyonu istedim bi bakalım önce dediler. Sonra ustayla teste çıktık. Usta pek sorun görmedi :) Adaptasyonda direksiyon açı sensoru sıfırlamamı yapıyorsunuz sadece dedim evet dedi.
Sonra onu da eve gelince kendi kablomla yaptım ki zaten daha önce de yapmıştım.
Direksiyonda normal dedi bu arada servis.
İçime tam sinmedi ama 1 ay daha binip bir de kışlık lastiklerle bakacağım. Hala bana göre fazla yönlenme var tekerde özellikle de sola doğru. (Bu arada yönlenmenin daha çok sola olmasını da direksiyon sisteminin sola yakın olmasına ve tekerle mesafesinin solda daha kısa olmasına bağladılar.)
Velhasıl merak eden olursa diye yazıyorum. Bi ara aldığım 2013 Toledoda da böyle bi durum vardı onunla çok uğraşmamıştım ama bakalım bunda ne olacak...
Saygılar.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Bahsettiğim direksiyen destek sistemiydi. Yani (varsa) elektrik motorlu direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru direksiyona takviye kuvvet uygulayan elektrikli motor sistemi (steering assist).


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;652272
Bahsettiğim direksiyen destek sistemiydi. Yani (varsa) elektrik motorlu direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru direksiyona takviye kuvvet uygulayan elektrikli motor sistemi (steering assist).


Anladım. Vagcom ile baktım. Steering assist in coding kısmı pasif geliyor. Oraya müdahale edemedim. Şimdilik.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=7425]ipek_ali[/MENTION]

Ön teker poryası yada balata sıkıyor da olabilir, lastiği havaya kaldırınca rahat dönüyor mu?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ipek_ali;652273
Anladım. Vagcom ile baktım. Steering assist in coding kısmı pasif geliyor. Oraya müdahale edemedim. Şimdilik.


Sanırım o kısım için şifre (access security code) gerekiyor.


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;652275
Sanırım o kısım için şifre (access security code) gerekiyor.

Security code giriyorum diğer ayarları yapıyorum ama nedense long coding pasif. Daha yeni versiyon bi kablo ayarlayacağım.

Alıntı yapılan: mşah;652274
@ipek_ali

Ön teker poryası yada balata sıkıyor da olabilir, lastiği havaya kaldırınca rahat dönüyor mu?

Alt takıma baktılar. Balatayı da değiştirdim.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Her modulun kodu farklıdır, stering assist in kodunu giriyorsunuz ve kabul ediyor mu?


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Şifrede sorun yok. Sizin araçta aktif geliyor mu steering assist in coding bölümü?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ipek_ali;652284
Şifrede sorun yok. Sizin araçta aktif geliyor mu steering assist in coding bölümü?


Hatırlamıyorum, pek kurcaladığım bir modul değil.


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Son durumu paylaşayım.
4 yeni lastik, 4 ayrı yerde rot ayarıyla oynatma ve 2 kez balans sonunda her şey tamam dediler ama olmadı.
Bugün servise gittim. Sorunu anlayan bi ustaya denk geldim nihayet.
Usta arabanın salıncak burçları değişecek dedi. Gaza basınca sağ salıncak burcu özelliğini kaybettiğinden sağ teker geriye geliyor bu da sağa çekiyor arabayı dedi.
Pazartesi bırakacağım arabayı bakalım.
Teşekkürler

Edit : Bu arkadaş çok güzel anlatmış aslında keşke daha önce denk gelseymişim :)

https://youtu.be/6sI7te0Ilto
« Son Düzenleme: 20 Eylül 2019, 15:16:03 Gönderen: ipek_ali »