10 yıldır passat, superb ve leon araçları kullanıyorum, aslında start/stop devreye girmemesi gibi bilgileri rejenerasyonun başladığını belirtmek için vermiştim. TDI araçlar ortalama 1000 km'de rejenerasyona girdiğini biliyordum ama satış görevlisi Adblue olan araçların daha seyrek rejenerasyona girdiğini söylemişti. Fakat biraz araştırınca DPF ve SCR sistemlerinin birbirinden bağımsız olduğunu anladım. Euro 6.2 ile azot oksit gazlarının oranı düşürülmüş ve DPF yasal sınıra kadar filtreleme yapamadığı için Adblue eklenmiş.
Forumda insanlar sürekli soruyordu, dizelin akibeti ne olacak diye. Anlaşılan o ki dizel, arz talep dolayısıyla bitecek. SCR gibi filtreleme sistemleri ilk maliyeti ve bakım maliyetlerini artıracak. DPF temizliği için uzun yola çıkıp gazlamak yakıtı artıracak derken dizelin avantajı kalmayacak. SCR sistemi neredeyse egsoza takılmış bir motor gibi, onlarca parçadan oluşuyor.
Depo, şamandıra, depo içinde ısıtıcı, SCR ECU'su, SCR katalizörü, pompa, SCR enjektörü ve SCR'nin devreye girip girmemesini denetleyen onlarca sensör.