škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2019 superb style tavsiye eder misiniz?

Forever · 37 · 10338

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;652558
Siz tüketilen yakıt açısından bakıyorsunuz ama egsoz emisyon normlarını avrupa belirliyor ve birinci amaç çevre kirliliği. Şu bir gerçek Avrupa ciddi gelir kaynağı olan otomotiv sektörünü baltalamaz ama kendisinide zehirlemez. Almanya'da son 5 yılda dizel araç oranı %60'tan %45'e gerilemiş. Alman hükümeti Euro4 ve 5 motorları yasakladı ve araçlarda iyileştirmeye gitme sorumluluğunu da üreticilere yükledi. Üreticilerde iyileştirme maliyetli olduğu için eski araçları yenileri ile değiştirip eskileri Bulgaristan vs gibi doğu avrupa ülkelerine gönderdi.
Euro 4 te NOx salınımı 0,25 iken Euro 6 da 0,08'e Euro 6,2 ile daha aşağı çekildi. Aslında ben bunları filtrelemek için yapılan yatırım dizel araç fiyatlarını artırınca dizelin avantajlı olmaktan çıkacağını söylemek istedim. Şuan zaten elektrikli araçta verim istenen düzeyde değil tek seçenek hibrit ve benzinli motor. TSI motorun verimi aslında dizelle yarışır durumda.
Ayrıca bir galon ham petrolden üretilen dizel yakıt benzinin yarısı kadar ve bu mazot ağır vasıtalarda kullanmaya ancak yetiyor. Dünyanın büyük çoğunluğu benzinli araç kullandığı için denge sağlanabiliyor. Dizel araç sayısı arttıkça dengesizlikte artıp dizel yakıt fiyatları artacak.
Mesela Türkiyede günde 9 milyon litre benzin, 63 milyon litre motorin kullanılıyor. Türkiye ve Avrupa rafine ettiği benzini dışarı satıp dışardan motorin satın alıyor.
Tabiki Bosch dizel motorun bitmesini istemez ve yatırım yapmaya devam eder çünkü common rail teknolojisini 90'lı yıllarda Fiat geliştirdi fakat parasızlıktan Bosch'a patentini sattı. İlk CR dizel bosch, delphi, ford ve peugeot ortaklığında üretildi. Küçük hacimli motorları PSA grubunun fabrikasında Fransa'da, büyük hacimli motorlarda Volvo, Ford ortak fabrikasında (sanırım ingilterede) üretildi. Aslında HDI. TDCI bir alman motoru. CR dizel üretmek isteyen her firma halen Bosch'a patent ücreti ödemek zorunda.


Euro 5 henüz tamamen yasaklanmadı. Ticari faaliyet yürüten bir araç ise şehre girmesi önlenecek. Otomobillerde öyle bir yasak uygulamak için fazla erken. Çünkü maduriyet yaratır.

Dediğiniz kısmı anlıyorum. Dizel, hem motor hem yakıt olarak maliyetleri artınca cazibesini kaybedecektir. Ancak yanma verimi halen benzinden üstün. Yakıt tüketiminin düşürüldüğü benzinli motorların daha da gelişmesi gerek. Henüz ufak hacimli motorların kendini kanıtlamışlığı söz konusu değil çünkü yeteri kadar sayıda ve yılda kullanılmışlığı oluşmadı.

Mazot daha polimer bir yapı. Benzinden daha fazla bağ içeriyor. Yandığında daha fazla enerji açığa çıkıyor. Üretiminin zorluğu veya azlığından ziyade yaygınlaştığından beridir dizel motor hep pahalıydı. Halen de öyle. Dizel araç sayısı artacaktır diyemeyiz. Bunu dizel skandalına bağlamıyorum yalnız. Geçende yine forumda bir mesajda söyledim. CO2 salınımı benzinli araçlardan çok değil, aksine bazı benzinli yeni nesil motorların dizel motordan daha fazla CO2 salması söz konusu.


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: baba63;652464
Alıntı yapılan: Forever;652456


DSG için uzatılmış garantiye gerek yok.
Aracın bakımını 15 bin KM de bir ya da yılda bir serviste yaptırıyorsanız, şanzıman ve motor 5 yıl garanti kapsamında idi. VW servisinden aldığım bilgiye göre 7 yıla çıkmış bu süre.


Passat forumunda ''2015 yılından sonra çıkan araçlarda iyi niyet garantisinin 3 yıl olduğu dolayısıyla 2016 passatlarda dsg zaten güncellenmiş olduğu için 3 yılı geçtiği takdirde iyi niyete alınamayacağı'' şeklinde vw markasının savunma yaptığından bahsediliyor. Siz vw servisinden bizzat 7 yıl olduğunu teyit ettiyseniz servis uygulamalarıyla doğuş otomotiv arasında bir kopukluk var demektir bu.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Rifle44;652496
Start stop sisteminin devreye girmesi siz de tahmin edersiniz ki birçok değişkene bağlı dediğinize göre muhtemelen rejenerasyon durumundan dolayı devreye girmemiş olabilir. Ekonomik modda şehir içi kulanımlarda ve araç bir kaç gün yattığında rejenerasyon oluyor genelde. Bir süre gözlemleyin. Birde şunu söylemek istiyorum start stop sistemini araca her bindiğimde kapatıyorum. Sadece uzun süren ışıklarda gerekirse devreye manuel olarak alıyorum. 3 yıldır akü sorunu yaşamadım ve zamansız erken devreye girip geç çıkmasındansa ayrıca akü sıkıntısıyla uğraşmaktansa bunu tavsiye ederim. Çünkü geçen bakımda servise gittiğimde moll marka akülerde birçok kişinin aküsünün boşaldığı yönünde bilgiler aldım yeni araçlarda Varta marka akü olduğunu söylediler. Benim akümde moll marka ama çok şükür problem yaşamadım. Start stop olayını genelde kullanmasanız iyi olur bunun rejenerasyonada faydası olacaktır. Ayrıca şehir içinde eco modu kullanmayın buda hem gaz tepkisini düşürüyor hemde düşük devir kullanıldığından kurumların yanması güçleşiyor. Ayrıca tesadüf müdür bilmiyorum ama dsg sorununu yaşayanların bir çoğunu eco modda kullananlarda gördüm bugüne kadar.


S/S islevini devreye girmemesi, arkadaslarin da belirttigi gibi, pek cok degiskene bagli... Ancak, en onemlisi akunun belli bir oranin uzerinde sarj tutmasidir. Bunda, sarj dinamosonun saglikli olmasi onemli...

Aracim 2017 Style ve Moll marka aku ile gecen kis 3 kez sikinti yasadim...
1. S/S devreye girmiyordu...
2. Soguk havalarda aracin calismasi 10-15 saniyede oluyordu...
3. Gunluk kisa mesafelerin gerekli arac sarjina yetmedigi gibi bir dusunceyle, servisin de bunu belirtmesiyle, daha uzun km yapmama ragmen, ayni sorunlar devam etti.
4. Servis, birkac kez sarj etmesine ragmen sorunlarin kalici oldugu goruldu.

Sonunda, arac calismadi ve yol yardimi ile 3 kez takviye gerekti... Varta EGB+ aku ile garanti kapsaminda degistirildi...

Moll aku'lerin Varta'nin yan urunu oldugu, ancak sikintili oldugu konusunda Servis yetkilileri de ayni goruste... Tavsiyem, Moll akunuzu kis gelmeden Varta ile degistirmenizdir.

S/S devreye girmediginde, ekrandaki "Car" menusunden bu konuda ilgili bolume girerek, aracin neden "1000 devirde" calistigini ve S/S'un devreye girmedigini ogrenebilirsiniz. Durdugunuzda "1000 devirde" calisiyosa "Motorun calismasi gerekli" ikazi gorulecektir. Yazin, arac ici fazla sicak oldugunda ve klima acikken, S/S devreye girmediginde "Arac ici konfor sicakligina erismedi" gibi bir uyari gorebilirsiniz, vb...  

Sevgilerimle
Engin Tunçay


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: EnginT;652737
S/S islevini devreye girmemesi, arkadaslarin da belirttigi gibi, pek cok degiskene bagli... Ancak, en onemlisi akunun belli bir oranin uzerinde sarj tutmasidir. Bunda, sarj dinamosonun saglikli olmasi onemli...

Aracim 2017 Style ve Moll marka aku ile gecen kis 3 kez sikinti yasadim...
1. S/S devreye girmiyordu...
2. Soguk havalarda aracin calismasi 10-15 saniyede oluyordu...
3. Gunluk kisa mesafelerin gerekli arac sarjina yetmedigi gibi bir dusunceyle, servisin de bunu belirtmesiyle, daha uzun km yapmama ragmen, ayni sorunlar devam etti.
4. Servis, birkac kez sarj etmesine ragmen sorunlarin kalici oldugu goruldu.

Sonunda, arac calismadi ve yol yardimi ile 3 kez takviye gerekti... Varta EGB+ aku ile garanti kapsaminda degistirildi...

Moll aku'lerin Varta'nin yan urunu oldugu, ancak sikintili oldugu konusunda Servis yetkilileri de ayni goruste... Tavsiyem, Moll akunuzu kis gelmeden Varta ile degistirmenizdir.

S/S devreye girmediginde, ekrandaki "Car" menusunden bu konuda ilgili bolume girerek, aracin neden "1000 devirde" calistigini ve S/S'un devreye girmedigini ogrenebilirsiniz. Durdugunuzda "1000 devirde" calisiyosa "Motorun calismasi gerekli" ikazi gorulecektir. Yazin, arac ici fazla sicak oldugunda ve klima acikken, S/S devreye girmediginde "Arac ici konfor sicakligina erismedi" gibi bir uyari gorebilirsiniz, vb...  

Sevgilerimle


Bilgilendirme için teşekkür ederim Engin Bey. Vag grubu S/S sistemi olan benzinli iki aracım oldu, leonu halen kullanmaktayız. Onlarda S/S aracın durumuna göre ya devreye giriyor yada girmiyor. Girmediğinde aracın yüksek devirde çalışması gibi bir durum olmuyor. Bu aracım dizel ve yeni aldım daha 900 km de yüksek devirde çalışmaya başladı, kendimce tek açıklama olarak DPF rejenerasyonu olabileceğini düşündüm. Fakat 900km de rejenerasyona girmesi garip gelmişti. Şimdi 1500km oldu, yine bazen rölanti 1000 devirde çalışıyor ve kısa mesafe bile gitsem durduğumda sürekli fan açık oluyor. Dizelin karakteri bu galiba anlamadım.


Çevrimdışı DOĞUSER

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 99
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]
 
 aynen düşündüğünüz gibi aracınız gizli DPF yapıyordur. Bunu yapma sıklığının aracınızın km si ile hiç bağlantısı olmadığını belirtmek isterim. Genel olarak hafta içi kısa mesafe mesaiye git gel ve dsg nin karakteristiğinden dolayı düşük devirlerde kullanıyorsanız partikül seviyeniz daha çabuk dolar. Ve bildiğim kadarı ile partikül filtresi belli ciddi doluma ulaşmadığı sürece araç uyarı vermeden gizlice hallediyor bu işi (1000 devirde çalışma, fan açma).
 
 Benimde hafta da 1 mutlaka gizli dpf temizliği yapıyor araba.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: EnginT;652737

Aracim 2017 Style ve Moll marka aku ile gecen kis 3 kez sikinti yasadim...

2. Soguk havalarda aracin calismasi 10-15 saniyede oluyordu...


Sonunda, arac calismadi ve yol yardimi ile 3 kez takviye gerekti... Varta EGB+ aku ile garanti kapsaminda degistirildi...

Birkaç sorum var:

Aracınızı aldığınızda üzerindeki akü ne markaydı?

Soğuk havalarda (ne kadar soğuğu anlatıyorsunuz bilmiyorum) marşa basmadan,  4-5 defa kızdırma bujilerini çalıştıracak şekilde kontak açıp kapatmanın faydasını görenler var.

Aracınızda start stop var mı? Varsa neden Varta'nın AGM aküsü yerine EFB ile değiştirildi? Sizin tercihiniz miydi? Aralarında fiyat farkı var. Ayrıca AGM akü, aracınızdaki greenline denen donanımın tüm özelliklerini destekliyor olacaktı. EFB akü yüksek kapasitesi ve uzun ömrüne rağmen, fren enerjisini geri kazanımı desteklese de ömrünü çok çabuk bitirdiği yazıyor.


Çevrimdışı EnginT

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 115
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;652741
Birkaç sorum var:

Aracınızı aldığınızda üzerindeki akü ne markaydı?

Soğuk havalarda (ne kadar soğuğu anlatıyorsunuz bilmiyorum) marşa basmadan,  4-5 defa kızdırma bujilerini çalıştıracak şekilde kontak açıp kapatmanın faydasını görenler var.

Aracınızda start stop var mı? Varsa neden Varta'nın AGM aküsü yerine EFB ile değiştirildi? Sizin tercihiniz miydi? Aralarında fiyat farkı var. Ayrıca AGM akü, aracınızdaki greenline denen donanımın tüm özelliklerini destekliyor olacaktı. EFB akü yüksek kapasitesi ve uzun ömrüne rağmen, fren enerjisini geri kazanımı desteklese de ömrünü çok çabuk bitirdiği yazıyor.


Aracin uzerindeki Moll marka idi... Kontak acip kapamayi birakin, nerdeyse kapilari bile zor acacak bir sarj seviyesindeydi... O donemde Yuce'de, Dogus'ta bulunan ve  garanti kapsaminda degisim yapilabilecek duzgun tek aku tipi Varta EFB + idi... Dolayisiyla bu aku takildi...
Sevgilerimle
Engin Tunçay