Söylediklerinize katılıyorum haklısınız. Ama bahsettiğimiz arabalar ile bu araba arasında kalite farkı çok yüksek. Forumun sıkı takipçisiyim, sıfır arabalarda, yada 1 yaşındaki arabalarda olmayacak kronik aksaklıkların hepside mevcut. Bu da malzeme kalitesinin çok düşük olduğunu gösteriyor. 150 asgari ücret veripte bir yılda arabadan soğumak nedir. Daha ilk aylarda vernik atması, vites topuzunun, direksiyon simitinin soyulması da cabası, trim sesinden hiç bahsetmiyorum, açılır cam tavandan gelen ses dehşet Çin işkencesi gibi, DSG tuzu biberi ne hayallerle alınan araçlar tam bir kabus oluyor. Bu nedenle sıfıra bu paralar verilmez. Bu aracı da alsam iyi bir oto testinden sonra ikinci elini alırım en azından yarı parasına.
Hocam kısmen haklısınız ama artık dünya tüketim dünyası oldu. İnsanlar sürekli yeniye yöneldiği, eskiye ilgi azaldığı için herşeyin kalitesi düştü, kullan at şeklindeki üretim arttı. Otomobiller içinde aynı durum geçerli. Ülke olarak alım gücümüz olmadığı için araçlar bize pahalı geliyor. 900cc Clio bile 100bin üstü fiyata ulaşmış. Dizel Symbol 130bin, Megan 180bin iken superbin kalitesine göre fiyatı normal bence.
O premium dediğimiz araçların da sadece adı kaldı eski kalitesi yok. Almanyada 2.0 TDI superb 43bin Euro ve 5.20d'den 7 bin euro ucuz ama 3.20d'den 3 bin Euro daha pahalı. Ekonomi yolunda olsa bizde 43 bin liraya 2.0 dizel superb alabilsek kalitesi göze kesinlikle batmaz.
BMW. Mercedes forumlarına bakın trim sesi, plastiklerde soyulmalar, orjinal dışında aksesuar bulma problemleri, arızalar çok fazla. Üstelik bu araçların Türkiye'de en boşunun fiyatı bile dolu superbin 1,5-2 katı. Burada sorun son on yılda dövizin çok artması ve eklenen vergilerle otomobil fiyatlarının ulaşılabilir olmaktan çıkması. Memlekette enflasyon yok GİBİ ama 2010 yılında 4 aylık maaşımla sıfır trendline passat alabiliyordum şimdi aynı işi yapıyorum ama aynı aracı almak için en az 20 ay çalışmam gerekiyor.
Geçenlerde sanayide aracına çeki demiri monte ettiren birisi ile tanıştım. Almanya'dan 2010 model B180 CDI aracı 1000 Euroya almış. Birde küçük römorku varmış. Türkiyeye kesin dönüş yaparken Römorku bağ bahçede kullanmak için getirmek istiyor ama çeki demiri montajına 700 Euro para istiyorlar. Adam 300 Euroya oğlunun adına 2002 model çeki demiri bulunan bir polo alıp birlikte geliyorlar ve römorku getiriyor. Poloyu Türkiye'de birkaç ay kullanıp gümrüğe bırakıyor. 2 yıl süresi dolunca Mercedesi de gümrüğe bırakacağım götürüp sattığıma değmez diyor. Bizde bırakın o Mercedesi polo için bile bir manga adam vururlar.