Tartışılması gereken meselelerden biri; yetkili servise gitmediği halde, bir müşteride ücretsiz veya sadece işçilik ücretiyle, iyi niyet garantisi kapsamına alınan mekatronik kaynaklı arızaların giderilmesi, diğer müşteriye ise bütün masrafların yansıtılması konusu. Doğuş grubunu sıkıntısı, ilgisizliği ve müşteri ayrımı yapması.
Ben aracın mekatroniğine zarar verecek eylemleri gerçekleştirmemişsem, o ünitelere dışarıda el sürdürmemişsem, DSG ile alakalı parçalar arıza verdiğinde garanti kapsamı dışında tutuluyorsa; yurtdışındaki mevzuat burada geçmiyor demektir. Bu da Doğuş'tan ziyade VW'in tutumu ile alakalı. Bulunduğu ülkede farklı, satış yaptığı ülkede farklı politikalar gösteriyorlar. Üstelik bunun en büyük kabahatlisi de devletimiz. Gücünü, VW'e değil, vatandaşına doğrultan yapı mevcut olduğu sürece, bu zihniyet de değişmediği için DSG kötülenmeye devam edecek. DSG'si garanti kapsamına alınan müşteriler, mağduriyetleri giderilse, hiçbir platformda DSG bu denli olumsuz yorum almaz. Çünkü maliyet yansıtılmadıkça müşteri çok umursamayacaktır.
Yetkili servis, özel servisin ücretinin iki katını talep ettiği sürece elimden geldiğince işini iyi yapan özel servisleri tercih edeceğim. Aynı malzeme, aynı işçilik, aynı sonuç. İyi niyet garantisi diye müşteriye dayatılan bir uygulamaya niye mahkum olayım? Yetkili serviste, 3 kere kavrama değiştirenleri de görüyoruz, 2 defa mekatronik değiştirenleri de...