škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Servis motor yaği

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Merhabalar arkadaşlar 2016 dizel superb aracımı pazartesi günü 75 bin bakımına götüreceğim yalnız bir sorum olacak. 60 bin bakımında konmar skoda servisinde aracıma shell helix marka yağ konuldu. Shell ile mi anlaştınız diye sorduğumda evet denilmişti. Fakat ben shellden hiç memnun kalmadım geçen ay bakıma bin km kala şehirler arası yolda gece vakti yağ eksik uyarısı verdi kontrol ettik yağ su gibi olmuştu adeta. yol üzerinden mecbur 1 lt shell motor yağına 95 lirada para verdim. Daha önce castrol ile hiç böyle bir problem yaşamamıştım ve skodanın kendi sitesinde her yerde castrol kullanıyoruz diye reklamları var. Böyle bir problemle karşılaşan var mıdır varsa bu konuda tercih hakkımız var mı ?


Çevrimdışı erharp32

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 433
    • Profili Görüntüle
Skoda servislerinin shell yağ kullandığını ilk sizden duyuyorum. Aracımı 3 ayrı servise götürdüm bu zamana kadar hepsinde de castrol yağ kullandılar. Servisi arayıp bir sorun hangi yağ kullanıyorlar diye ama bağımsız hareket edemezler. Bir de yüce otoya sorun derim.


Çevrimdışı by_slmrkl

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 326
    • Profili Görüntüle
#fth106 arkadaşım ne desen haklısın. 20 Ekim’de ben de aynı yere gittim yıllık bakım için. Faturayı incelediğim zaman Shell helix kullandıklarını gördüm. İşin kötü tarafı araç daha sık aralıklarla rejenerasyon yapmaya başladı. Danıştığım ustalar bu olayın yağ kaynaklı olduğunu ifade ettiler. Mümkünse dışarıdan castrol almayı teklif et. Selamlar


Çevrimdışı unal43

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Servisler hangisi daha fazla kâr bırakırsa o firma nın yağını kullanıyor galiba geçen yıl benim araca petrol ofisi nin yağını koymuşlar fatura ya bakınca anladım.birde piyasanın iki katlı fiyat yazıyorlar.resmen soyguncu oldular.


Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Yani arkadaşlar bu bildiğiniz saçmalık adamların kullanılmasını uygun gördüğü yağ her yerde castrol yazıyor ama yetkili servis kafasına göre başka yağ döküyor ondan sonra araç garanti altındaymış vs vs. Ortada bir gerçek var shell yağı arabaya iyi gelmiyor yağ eksiltiyor araç pazartesi shell koyacağım derlerse vermeyeceğim arabayı şikayet edeceğim üstüne birde.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Yağ konusuna çok takılmamak lazım. Dünyada yağ standartlarını Avrupa ve Amerika belirliyor. VW büyük firma olmanın getirdiği özgüvenle VW ... ile ifade edilen ve herbiri bir Avrupa standartının karşılığı olan yeni bir isimlendirme yaptı. Ticari olarakta yağ tedariği için Castrol ile anlaştı ve araçlarında castrol öneriyor. Fakat diğerleri kullanılmaz demiyor, diyemez de.  Piyasada sadece VW' e özel bir yağ yok.
Tüm yağ üreticileri kutularının üzerinde ACEA C3, C5 gibi avrupa otomobil üreticileri derneğine ait sınıflamalardan hangisini karşıladığını yazıyorlar. Bazıları buna ek olarak VW, BMW, Mercedes'e ait standartlardan hangisini karşıladığını da yazarlar.

 
Superb kitapçığında aşağıdaki bilgi var.
▶ Benzinli motorlar: VW 504 00, VW 508 00, ACEA C3, ACEA C5.
▶ Dizel motorlar: VW 507 00, ACEA C3 veya API CJ-4.

Her araç biraz yağ yakar, zorlandığında ise çok yağ eksiltmeye başlar ve yağ DPF'i tıkayabilir.
Kitapçıkta yazan bilgiye göre C3 yağı dizel ve benzinli araçlarda kullanmak mümkün.
C sınıfı yağların hepsi DPF'ye uygun fakat C3 düşük sürtünme ile yakıt ekonomisi sağlıyor. C5 kükürt oranı düşük yakıtlı araçlarda tercih ediliyor.
Ben eski passatta ve superb TSI'da çoğu kimsenin adını duymadığı petronas Syntium 3000 5-40 sürekli kullandım ve hiç bir sorun yaşamadım.
Bana göre servis C3 standardında bir yağ kullanıyorsa markanın çok önemi yok.

Not: Ucuz bir yağı yüksek fiyata satmanın etik olmadığı ayrıca tartışılabilir.
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2019, 11:31:40 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ayrıca bu standartların km ye bağlı ya da her sene değişimine göre, mesela tsi için km dolmasa bile her sene değiştiriliyorsa 504 00 yerine daha ucuz olan 502 00 standardı sağlayan kodlu yağ da kullanılabiliyor. Ben seyrek kullanımda az km yaptığımdan, yağın evsafını daha uzun süre koruduğunu düşündüğüm vw504 00 kullanıyorum. Önceki değişimde memnun kaldığım mobil 1 esp 5w30 ve mann filitrelerle birlikte  aldım, bir kaç haftaya değiştireceğim.


Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
Valla Konya’daki yetkili servisle anlaşamadık yağ konusunda perşembe günü Ankara’ya götüreceğim castrol kullanacaklar araç aynı sıkıntıyı bi daha yaparsa dediğiniz mevzuyu kabul edebilirim ama yapmazsa shell yağ castrolden kötü konusunda emin olacağım bu arada 75 bin bakımı 1040 lira fiyat aldım bunu da merak edenler için söyleyeyim :)


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Bende de 10.000 bakımında shell helix ultra kullanmışlar. şimdiye kadar bir problem olmadı 7.000 km ve 1 yılı tamamladı. Ama Shell yağ ve yakıtını kimse beğenmiyor. Ben ciddi bir fark göremedim, ama bunca insan pek çok farklı yerde ağız birliği yapamayacağına göre doğruluk payı olduğunu düşünüyorum.
Bu arada bir de saati saatçiden alacağın gibi yağı da yağcıdan niye almayalım. Shell 40 yerde oynuyor. Castrol markası bir tek yağda oynuyor...!
Gerçi o da BP'nin ama olsun :)
« Son Düzenleme: 16 Aralık 2019, 16:25:27 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Piyasada en sık (%60) kullanılan motor yağı 5W-40 ve bu viskozitede yarı sentetik yağ satan tek firma Shell (HX7). Diğer 5W-40 motor yağlarının tamamı tam sentetik. Shell'in de tam sentetik 5W-40 yağı var (Shell helix ultra ve HX8) ama uyanık esnaflar ucuz olduğu için yarı sentetik kullanıyor.
Aslında bu yağın vizkozitesi ve koruma özelliği günümüz motorları için kısmen uygun ancak yüksek sıcaklıkta çalışan modern motorlarda mineral yağlar  bakım zamanı gelmeden bozulup inceliyor veya yanıyor. (Ben deli gibi gazlıyorum, 5000 km'ye gelmeden zaten yağ bitiyor diyen birisi ucuz olduğu için kullanabilir.)
Ayrıca müşteri bilinçsiz olduğu için kutunun üstünde her 5W-40 yazan ürünün aracına uygun olduğunu düşünüyor. Burada önemli olan yağın tam sentetik ve aracına uygun ACEA (Avrupa) veya API (Amerika) standardında olması.

 
Mineral yağlar petrol ürünlerinden damıtılarak üretiliyor ve ucuz.
Sentetik yağlar petrol ürünlerinin kimyasal reaksiyonu ile üretiliyor ve pahalı.
Yarı sentetik ürünler %70 mineral ve %30 sentetik yağ karışımından elde ediliyor, sentetik yağdan daha ucuz.


Çevrimdışı metin_yesil

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Ben de daha dün dizel aracımı 60bin bakımına götürdüm shell helix ultra yağ konuldu.yağ eksiltme konularını sorduğumda da sadece shell markada değil vw grubu tüm araçların yağ konulduktan 12-13bin km  yaptıktan sonra yağ eksiltiğinin bilindiğni anlattı teknik olarak da detaylıca anlattı ancak ben pek anlamadım normal olarak :D


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Yağ eksiltme, tüm içten yanmalı motorlarda mecburen vardır. Silindir içinde sekmanların siyirdiği yağdan kalan ince bir film şeklinde de olsa yanma anında bu film tabakası ister yanarak, ister yüksek sıcak altında buharlaşarak mevcut yağı gıdım gıdım eksiltir.


Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle
12-13 binde eksiltiyorsa rutin olarak bakımların 15 binde bir yapılması saçma değil mi öyle iş mi var


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Adamların aklına düşürmeyin, avrupada 20-30K olan bakım aralığı bizde 15K zaten. Uzak doğu araçlarında 10K da bir yapılıyor.
Aslına bakarsanız yağ bozulmuyor eksiliyor, üstüne aynı özellikte yağ ekleyip devam edebilirsiniz.
7-8 yıldır servis dışındaki tüm bakımlarda Petronas Syntium 3000 yağ kullandım, uyarı verecek kadar hiç yağ eksiltme olmadı.
Performanslı kullanım çok farkediyor. Eski passat ile yağ bakımı yapıldıktan sonra sabah 4,5 saatte istanbul'a gidip (650km) yine öğleden sonra 4,5 saatte döndüm. Geldiğimde yağ lambası yandı, 1lt yağ eksiltmişti.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;653925
Adamların aklına düşürmeyin, avrupada 20-30K olan bakım aralığı bizde 15K zaten. Uzak doğu araçlarında 10K da bir yapılıyor.
Aslına bakarsanız yağ bozulmuyor eksiliyor, üstüne aynı özellikte yağ ekleyip devam edebilirsiniz.
7-8 yıldır servis dışındaki tüm bakımlarda Petronas Syntium 3000 yağ kullandım, uyarı verecek kadar hiç yağ eksiltme olmadı.
Performanslı kullanım çok farkediyor. Eski passat ile yağ bakımı yapıldıktan sonra sabah 4,5 saatte istanbul'a gidip (650km) yine öğleden sonra 4,5 saatte döndüm. Geldiğimde yağ lambası yandı, 1lt yağ eksiltmişti.


3000 hangi serisini kullanıyorsunuz bizim araçlara 3000 AV oluyor, bende uzun yol yapınca lamba yanacak kadar eksilme olmasa da 50-100 gr ancak azalıyor ama 100-120 arası gidiyorum ancak hız sabitleyici kullandığım için rampalarda iyi bir devir çeviriyor, bende çok memnunum Petronas'tan.