Yanlış anlamayın fakat bu sistemleri yapanlar da birşeyler düşünüyorlar.kör nokta devresini sinyale bağlıyorsunuz buzzer ve sistem sinyal vermeden çalışmıyor hatta avrupada çoğu modelde şerit takiple birlikte çalıştığından sinyal vermeyince şerit takip direksiyonu düzeltip sollama yapmanızı engelliyor.Görüşünüzün aksine şoförden çok daha mükemmel sistemler.Benim görüşüm güvenlik için teknolojiyi kullanma yönünde hiçbir insan bir makineden daha iyi şoför olamaz. Full donanımlı tesla ve hybrid corollla kullanmış biri olarak yazıyorum.hiçbirimiz şeridi milimetrik ortalayıp 700 km otobanda süremeyiz mesela.otonom sürüş yapan araç çağı artık.güvenlik sistemleri amerikada yaya taşıt kazaşarını %39azaltmış ki hepsi güvenlik donanımlı araçlar sayesinde.old school yapınıza ve bütçe kaygınıza saygı duyuyorum fakat jant spoiler yerine güvenliğe para harcamayı tercih ederim. İmkanım olsa şerit takip ve çarpışma önleyici sistem de ekleyeceğim.maalesef ülke algısı olarak bu konuda en azından talep açısından boş tenekelere ses çıkarmıyoruz.amerikada 5 yıl garantisiz araç yasak. Avrupada bu güvenlik donamı olmayan araçlara bazı şirketler kasko dahi yapmıyor.
Teknolojiye güvenmek her zaman çare değil. Hiçbir makineden daha iyi şoför olunmaza kesinlikle katılmıyorum. Yolların tamamı, makinelerin sürüşüne uygun tasarlanmadığı gibi, tasarlanmış olan bir yolda meydana gelen herhangi bir değişim, sizin kazaya karışmanız ihtimalini de oldukça arttırıyor. Autopilot özelliği, sizi muntazam sürüş deneyimi sunar diye bir şey kesinlikle yok. Amerika'da otopilot yüzünden basit, ağır hasarlı veya ölümlü kazaya karışmış bir çok araç var. Hatta yol çizgileri muntazam düz olduğu halde görmeyebildiği gibi, yerdeki çizgi halindeki tozu şerit olarak algılayıp sola veya sağa giden Tesla'lar mevcut. Bu yüzden ölümlü kaza bile mevcut. Sağda veya solda bulunan emniyet şeridini, önündeki araç nedeniyle tespit edemeyen, bu yüzden bariyere toslayanlar çok. Güvenilen bu araçlar, sinek gibi yapışıyor bariyere. Üstelik, o süreçte sürücü eliyle müdehale etse kurtulma şansı da varken...
Niye Tesla'dan örnekliyorum? Çünkü Mercedes veya diğerleri henüz otonom sürüşte Tesla'nın yanına yaklaşabilecek araç piyasaya sunmadı. Önde veya arkada seyir halindeki araçları çok iyi tespit eden, mümkün mertebe dururken de dahil kazadan kaçınmaya çalışan, hatta olaya karışmasa dahi, kaza olacağını 2-3 sn önceden haber veren teknolojiyi sonuna kadar kullanan bir araç da olsa, hesaba katılmayan (katılamayan) problemler halen var.
Aracın sürücüsü sizsiniz. İçinde veya dışında insan faktörü olduğu müddetçe, makineye güven bir yere kadar. Siz etrafında olmazsanız, problem değil, makineler birbirini doğrayabilir.
Not: Oldschool severim, Tesla'ya da bayılırım.