škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

EFB akü yerine AGM akü kullanıyorum. Kodlama veya sakıncası varmıdır ?

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Merhaba beyler,

Malum araç 2016 olunca 4 yıl sonunda akü zayıf uyarıları kışın başladı ve bende Varta AGM 60ah akü taktırdım.

EFB sulu tip akü iken AGM ler cam elyafı bulunan kuru tip aküler ve soğuk havada daha verimli çalışıyorlar.

AGM aküye geçtikten sonra "Start/Stop" sistemi pek verimli devreye giremedi 4-5 kez sorunsuz şekilde arka arkaya devreye girerek düzgünce çalıştı ama 1 haftadır StartStop ekranına girdiğimde " Araç enerji ihtiyacı yüksek" uyarısı tek başına kalıyor ve devreye girmiyor.

Araç çalıştığında 14.3 14.4 volt ile başlıyor ve araç ısınıp devir 900 devire düşünce 12.3 12.6 aralığında gidip geliyor ancak 90la giderken ayağımı gazdan çektiğimde ve tüketim 0.00LT olduğunda tekrar 14.3 14.4 lere çıkıyor gaza tekrar basınca yine düşüyor.

Ne yapmam lazım kodlama mı gerekiyor ? Veya sistem AGM ile sağlıklı çalışamıyor mu sizce ? :confused:

Teşekkürler.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Akü değişimi sonrası kodlama ile alakalı bazı yorumlar okumuştum, ancak çok etken olacağınız sanmıyorum.
Yeni almış olduğunuz akü tam dolu olmayabilir. Bekleme anında akü voltajı kaç?
(aracı kilitleyin, tavan lambası kapansın, 2-3 dakika sonra voltaj ölçümü yapın)

Bu arada aracınız kaç km'de?
Günlük haftalık ne kadar km geçiyorsunuz?
Geçlien mesafeler kısa mı uzun mu?
Aracı aktif kullanmıyorsanız, yeni akü de alsanız akü sağlıklı kalamaz ve s/s devreye girmez.
Takipteyim, diğer arkadaşlar da yorum yaparlar.


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Levcho;655303
Akü değişimi sonrası kodlama ile alakalı bazı yorumlar okumuştum, ancak çok etken olacağınız sanmıyorum.
Yeni almış olduğunuz akü tam dolu olmayabilir. Bekleme anında akü voltajı kaç?
(aracı kilitleyin, tavan lambası kapansın, 2-3 dakika sonra voltaj ölçümü yapın)

Bu arada aracınız kaç km'de?
Günlük haftalık ne kadar km geçiyorsunuz?
Geçlien mesafeler kısa mı uzun mu?
Aracı aktif kullanmıyorsanız, yeni akü de alsanız akü sağlıklı kalamaz ve s/s devreye girmez.
Takipteyim, diğer arkadaşlar da yorum yaparlar.


Aracım 53500 de. Günlük kullanırım sadece pazar günleri evde olduğumdan araç yatıyor. İş yerim 16km yani 32km falan günlük kullanıyorum.

Bir dediğiniz gibi ölçüm yapalım. Araç kapalıyken bakalım ne durumda.

Arka park sensörüm bozuldu aküden olduğunu düşünüyorum eski bitik akü sanırım az voltaj verdi ve park sensör beyni arızalandı.(orjinal değil sonradan takıldı.)


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;655306
Aracım 53500 de. Günlük kullanırım sadece pazar günleri evde olduğumdan araç yatıyor. İş yerim 16km yani 32km falan günlük kullanıyorum.
Bir dediğiniz gibi ölçüm yapalım. Araç kapalıyken bakalım ne durumda.
Arka park sensörüm bozuldu aküden olduğunu düşünüyorum eski bitik akü sanırım az voltaj verdi ve park sensör beyni arızalandı.(orjinal değil sonradan takıldı.)
Siz bence voltaj ölçümü ile başlayın ve akünüzü şarj ettirin, yeni olarak aldığınız akü rafta çok beklemiş olabilir ve derin deşarja girmiş olabilir.
Tecrübe edindiğimiz kadarıyla beklemede 12.4 volt ve altındaki voltaj çok tercih edilmiyor. Ayrıca, günlük kısa sürüşler, günlük basılan marşların enerjisini geri koyamıyor. Kısa sürüş yapan veya uzun süre sürülmeyen araçların akülerini takip etmekte fayda vardır.

Aşağıdaki konuda çok tecrübe var, konu uzun ama isterseniz bi bakın.
http://skodaturkey.com/showthread.php?t=41429


Not : Üst konunun mudavimi olarak; Benim araç çok az kullanılıyor ve ben 2 haftada bir, 2 saat şarj ederim aküyü.
Orjinal akü agm'ydi ve 6 yıl dayandı. Yeni aldığım AGM akünün voltajını da 12.4 altına düşürmüyorum.
Voltaj 12.6 ve üstü olunca, marşı hemen alıyıor ve motor sarsıntısı olmuyor. Ne zaman ki voltaj 12.4 ve altına düşüyor, marş geç alıyor ve bi takım dengesizlikler mutlaka oluyor.
« Son Düzenleme: 20 Mart 2020, 10:17:15 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13958]SinirliSürücü[/MENTION]

Araçta enerji geri kazanım sistemi olduğu için normal kullanımda şarj dinamosu fazla direnç gösterip yakıt tüketimi yükselmesi için şarjı normal devre elemanları ihtiyacı olan 12 V seviyesinde tutuyor, fren ve araç kendi hızında süzülme esnasında şarjı maksimum seviyeye çıkarıyor çünkü zaten ekonomi yapıyor o esnada. Eğer akü iyice zayıflar ise normal kullanımda bile 14 V şarj yapar.  Ama s&s kısa kullanımlar yüzden çalışmıyor olabilir.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;655302
Merhaba beyler,

Malum araç 2016 olunca 4 yıl sonunda akü zayıf uyarıları kışın başladı ve bende Varta AGM 60ah akü taktırdım.

EFB sulu tip akü iken AGM ler cam elyafı bulunan kuru tip aküler ve soğuk havada daha verimli çalışıyorlar.

AGM aküye geçtikten sonra "Start/Stop" sistemi pek verimli devreye giremedi 4-5 kez sorunsuz şekilde arka arkaya devreye girerek düzgünce çalıştı ama 1 haftadır StartStop ekranına girdiğimde " Araç enerji ihtiyacı yüksek" uyarısı tek başına kalıyor ve devreye girmiyor.

Araç çalıştığında 14.3 14.4 volt ile başlıyor ve araç ısınıp devir 900 devire düşünce 12.3 12.6 aralığında gidip geliyor ancak 90la giderken ayağımı gazdan çektiğimde ve tüketim 0.00LT olduğunda tekrar 14.3 14.4 lere çıkıyor gaza tekrar basınca yine düşüyor.

Ne yapmam lazım kodlama mı gerekiyor ? Veya sistem AGM ile sağlıklı çalışamıyor mu sizce ? :confused:

Teşekkürler.



Akünü dogru duzgun sarjlamadan kısa sureli sarj ile takmıslardır. Umarım akü üretim zamanın da eski değildir yanı rafta cok beklememiştir.
iyi bir şekilde iyi bir sure akünü şarjlattır. düzelecegini dusunuyorum.
arac beklemiş haldeyken yanı bır gun beklemis haldeyken, kaput açık araç kilitlendikten sonra min. 10 dakika bekledikten sonra voltajı aküden ölçersen akü durumu hakkında bilgi edinebilirsin. sonra birde marşa bastıgında anlık voltaj dusumu min. nekadar ona bak.
kolay gelsin


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: SinirliSürücü;655306
Aracım 53500 de. Günlük kullanırım sadece pazar günleri evde olduğumdan araç yatıyor. İş yerim 16km yani 32km falan günlük kullanıyorum.

Bir dediğiniz gibi ölçüm yapalım. Araç kapalıyken bakalım ne durumda.

Arka park sensörüm bozuldu aküden olduğunu düşünüyorum eski bitik akü sanırım az voltaj verdi ve park sensör beyni arızalandı.(orjinal değil sonradan takıldı.)


Furkan Bey aküyü Mustafa Saatçi'den mi aldınız?


Çevrimdışı SinirliSürücü

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;655491
Furkan Bey aküyü Mustafa Saatçi'den mi aldınız?


O kimdir bilmiyorum ancak Etimesgut İstasyon mahallesindeki polis karakolunun yanındaki yerden aldım.