Sevgili abiler kardeşler 2006 fabia1. 4 TDİ aracım hiçbir şekilde 80i geçmiyor enjektör dediler yaptırdık düzelmesi bilindiği gibi usta abilerimiz de bişey söyleyemiyor daha önce başına gelen duyan bilen arkadaşlar var ise yardımlarınız beklenir devir 3500 oluyor 5. Vitesde maximum 80 yapıyor saygılar
Bir mühendis olarak çok tuhaf yorumlar görüyorum. Her ne kadar farklı sebepler olsa da hiç olmayacak sebepleri bilip bilmeden yazmayın arkadaşlar.
Öncelikle problemi çözmek için sorun ne onu tam anlamak gerek evet sorun araç 80'i geçmiyor ama sorun 80'i nasıl geçmediği. Doğru bir anlatımla araç 80 niye geçmez. Aracın 80'i geçmemesi için tek 1 sorun var: yaklaşık çevre uzunluğu 2 metre olan tekerleklerin saatte 80 km yapabilmesi için takribi 666 devri geçmesi gerekir.
Sorun lastiklerin yeterli hızda dönmemesi.
Bunun nedeni ne olabilir peki sorusunun cevabı:
Üretim ve aktarım elemanlarında olabilir.
Üretim elemanı = motor!
Aktarım elemanları: Sırasıyla: Baskı balata, Dişli kutusu, diferansiyel.
Kendi aracım da tdı ve nominal çalışma devri 1500 gibidir. 2000 devirde D de vites atar ve şimdiye kadar 3500 devri hiçbir zaman görmedim ta ki yüksek hızlara çıkmıyorsam.
Motorum 5. Viteste 3500 devri yapabiliyorsa motorda bir sorun yok gibi geliyor eğer yüke giremiyorsa. Buda demek oluyor ki zaten yüke giremiyorsa bu motor sorunu değil yine aktarımdaki bir sorundur.
Şayet araç yüke girip te sen devir yapamadan motor boğuluyor veya çöküyorsa o zaman motordaki yanma ve güç üretim problemlerini düşünmelisin.
Ama arkadaşım sen devir yapıyorsun. O ejektörlerde işlem yapan hırsız ya da cahil seni kullanmış. Gerek bilerek gerek bilmeyerek.
Aracın devir alamasa motoru düşüneceksin.
Gelelim aktarım sorunlarına:
1- bir arkadaş debriyaj demiş doğrudur. Ama bu sorun kısa sürelidir. Yani debriyajın sıyırıyorsa öncelikle yanar fena konu gelir. Bitmiş ise de bu sefer balata bitmiş baskıyı yakıyorsundur.
Şayet problemin çok yeni ise ve çok az km yaptınsa böyle hemen kontrol ettir balatalarını ki baskıyı yemesin.
Balatan bitmemiş ve debriyaj sisteminde bir sorun yoksa yay vs. gibi.
Baskı balata opsiyonunu geçelim.
2- Dişli kutusu yani vites sistemin. Aracın dişli kutusunda problem vardır. 5. Vitese geçmiyordur onun yerine 3’e geçiyordur, ama sen 5’e geçtiğini sanıyorsundur. Onun haricinde dişli kutunda başkaca bir problem olsa yine kısa sureli olur aksı durumda dişliler kırılır ya da hiç geçmez.
4. Viteste km yapmayı denedin mi? 3’te 80 üstüne çıkmayı denedin mi? 5.vitesin aksiyonları 3 ile aynı mı? Bunların hepsi aynı aksiyonları gösteriyor 4 ile de aynı sorunlar var mı? şayet hepsi aynıysa:
3- Sorun: Diferansiyel bu kısım da otomatik çekiş kontrol sisteminde vardır. Burada da bir kompleks dişli sistemi vardır ve ayrıca çekiş kontrol sistemin buraya bağlı bir elektronik sistemle çekiş kontrolü yapmaktadır.
1 anti patinaj sistemini yani çekiş kontrol sistemini kapat bir dene ama emin değilim ki güvenlik sebebiyle buna izin vermeyebilir bir sıkışıklıkta veya arıza varsa işlemi yapmayabilir.
Buradaki sorun su olabilir buzda kullandığını varsay. Sen ne kadar gaza basarsan bas araç kendini patinaj sekiyor gibi algılarsa torku lastiklere vermez ve motoru yüke bindirmez ona göre dağılım yapar vs. vs.
Sen devir saatinde 3000 4000 devirleri görse de lastiklere onu iletmez motoru yüke bindirmez.
Problemin kaynağı senin yasadığın problemin suresi veya bu şekilde yaptığın km’ye bağlı olarak bu sebeplerden hepsi olabilir.
Baskı balatayı kontrol ettirmek kolaydır. Önce ona bir baktır eğer orda sorun yoksa. Bence sorun diferansiyel ve çekiş kontrol sisteminde. Ama daha düşük bir ihtimal 5. Vites yerine 3’e geçiyordur.
Motorda doğulma, gaz yememe veya devir alamama gibi sorunlar olduğunda dikkatini motor ve motor elemanlarına ve de egost sistemine verebilirsin.
Hizli bir şekilde yazdığım için unuttuğum bir şey olabilir. Farklıca bir görüş çıkarsa üzerinde konuşuruz. Ama sorun şu an için TDI aracında ne aküde ne egzost nede motorda. akünde sorun olsa hatayı 80 ustune cikamamakta yaşamazsın emin ol.