škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 tdi gitmiyor 80 i geçmiyor

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Orhan şahin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Sevgili abiler kardeşler 2006 fabia1. 4 tdi aracım hiç bir şekilde 80 igeçmiyor enjektör dediler yaptırdık düzelmesi bilindigi gibi usta abilerimiz de bişey söyleyemiyor daha önce başına gelen duyan bilen arkadaşlar var ise yardımlarınız beklenir devir 3500 oluyor 5. Vitesde maximum 80 yapıyor saygılar


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Hava filtresi
Yakıt filtresi
Katalitik konvertör
Turbo ve bağlantıları

Bunları kontrol ettirdiniz mi?
Bunlar tamamsa, aküyü ölçtürün. Akü zayıfsa, şarj dinamosunda sıkıntı var demektir.


Çevrimdışı Engin E.

  • H u r d a c ı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 109
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Orhan şahin;655365
......... 2006 fabia1. 4 tdi aracım hiç bir şekilde 80 igeçmiyor ................. devir 3500 oluyor 5. Vitesde maximum 80 yapıyor saygılar

3500ü görüp hız artmıyorsa debriyaj şüphelidir...bir de onu kontrol ettirin..


Çevrimdışı Orhan şahin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655369
Hava filtresi
Yakıt filtresi
Katalitik konvertör
Turbo ve bağlantıları

Bunları kontrol ettirdiniz mi?
Bunlar tamamsa, aküyü ölçtürün. Akü zayıfsa, şarj dinamosunda sıkıntı var demektir.

Ustalar önce enjektör dediler sıfır enjetör takıp denedik olmadı sonra makineye baglatalım dediler  2 ve 3 nolu piston kollarının egik oldugunu görmüşler nasıl görmüşler bilmiyorum ama mantıga göre egik olsa kısa bisüre içinde silindir gömlegininn bir tarafını yiyyip sekmann kırma kopmresyon zayıflıgı bunun peşine üflemesi lazım gelir ama öyle bir durum da yok çıkamadık işin içinden


Çevrimdışı Orhan şahin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;655370
3500ü görüp hız artmıyorsa debriyaj şüphelidir...bir de onu kontrol ettirin..


Debriyajda kontrol edildi kavrama kısmında sorun yok


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Orhan şahin;655372
Ustalar önce enjektör dediler sıfır enjetör takıp denedik olmadı sonra makineye baglatalım dediler  2 ve 3 nolu piston kollarının egik oldugunu görmüşler nasıl görmüşler bilmiyorum ama mantıga göre egik olsa kısa bisüre içinde silindir gömlegininn bir tarafını yiyyip sekmann kırma kopmresyon zayıflıgı bunun peşine üflemesi lazım gelir ama öyle bir durum da yok çıkamadık işin içinden


Mazot filtresinin yakıt geçirgenliği iyiyse, hava filtresi temizse; katalitik konvertör çok kötü tıkanmış olabilir. Önce onu bir kontrol ettirin. Sıkıntı yoksa, akünüzü bir ölçtürün derim. Çünkü akü şarj olmuyorsa, şarj dinamosu şarj etmeye çalışıyor ancak yapamıyordur, haliyle sürekli devrede olabilir. Normalde akü seviyesi iyiyse (benden daha iyi bilen arkadaşlar var forumda, yanlışımı düzeltirler) motora yük bindirmiyor.

Turbo ise bambaşka bir masraf kapısı. Ona en son baktırın derim. Turbonun bağlantıları zayıflayıp bi yerinden kaçırıyor olabilir. Islık çalıyorsa da zaten ayrı cep yakar.


Çevrimdışı Orhan şahin

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 4
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655376
Mazot filtresinin yakıt geçirgenliği iyiyse, hava filtresi temizse; katalitik konvertör çok kötü tıkanmış olabilir. Önce onu bir kontrol ettirin. Sıkıntı yoksa, akünüzü bir ölçtürün derim. Çünkü akü şarj olmuyorsa, şarj dinamosu şarj etmeye çalışıyor ancak yapamıyordur, haliyle sürekli devrede olabilir. Normalde akü seviyesi iyiyse (benden daha iyi bilen arkadaşlar var forumda, yanlışımı düzeltirler) motora yük bindirmiyor.

Turbo ise bambaşka bir masraf kapısı. Ona en son baktırın derim. Turbonun bağlantıları zayıflayıp bi yerinden kaçırıyor olabilir. Islık çalıyorsa da zaten ayrı cep yakar.
akü de bi zayıflık yok gibi olsa sabahları marş yaparken zorlanır gibi ama baktırmak lazım dediginiz gibi katalizör olabilir bunu baktıracagım


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Orhan şahin;655365
Sevgili abiler kardeşler 2006 fabia1. 4 TDİ aracım hiçbir şekilde 80i geçmiyor enjektör dediler yaptırdık düzelmesi bilindiği gibi usta abilerimiz de bişey söyleyemiyor daha önce başına gelen duyan bilen arkadaşlar var ise yardımlarınız beklenir devir 3500 oluyor 5. Vitesde maximum 80 yapıyor saygılar

Bir mühendis olarak çok tuhaf yorumlar görüyorum. Her ne kadar farklı sebepler olsa da hiç olmayacak sebepleri bilip bilmeden yazmayın arkadaşlar.

Öncelikle problemi çözmek için sorun ne onu tam anlamak gerek evet sorun araç 80'i geçmiyor ama sorun 80'i nasıl geçmediği. Doğru bir anlatımla araç 80 niye geçmez. Aracın 80'i geçmemesi için tek 1 sorun var: yaklaşık çevre uzunluğu 2 metre olan tekerleklerin saatte 80 km yapabilmesi için takribi 666 devri geçmesi gerekir.

Sorun lastiklerin yeterli hızda dönmemesi.
Bunun nedeni ne olabilir peki sorusunun cevabı:
Üretim ve aktarım elemanlarında olabilir.
Üretim elemanı = motor!
Aktarım elemanları: Sırasıyla: Baskı balata, Dişli kutusu, diferansiyel.

Kendi aracım da tdı ve nominal çalışma devri 1500 gibidir. 2000 devirde D de vites atar ve şimdiye kadar 3500 devri hiçbir zaman görmedim ta ki yüksek hızlara çıkmıyorsam.

Motorum 5. Viteste 3500 devri yapabiliyorsa motorda bir sorun yok gibi geliyor eğer yüke giremiyorsa. Buda demek oluyor ki zaten yüke giremiyorsa bu motor sorunu değil yine aktarımdaki bir sorundur.
Şayet araç yüke girip te sen devir yapamadan motor boğuluyor veya çöküyorsa o zaman motordaki yanma ve güç üretim problemlerini düşünmelisin.
Ama arkadaşım sen devir yapıyorsun. O ejektörlerde işlem yapan hırsız ya da cahil seni kullanmış. Gerek bilerek gerek bilmeyerek.

Aracın devir alamasa motoru düşüneceksin.

Gelelim aktarım sorunlarına:
1- bir arkadaş debriyaj demiş doğrudur. Ama bu sorun kısa sürelidir. Yani debriyajın sıyırıyorsa öncelikle yanar fena konu gelir. Bitmiş ise de bu sefer balata bitmiş baskıyı yakıyorsundur.
Şayet problemin çok yeni ise ve çok az km yaptınsa böyle hemen kontrol ettir balatalarını ki baskıyı yemesin.
Balatan bitmemiş ve debriyaj sisteminde bir sorun yoksa yay vs. gibi.
Baskı balata opsiyonunu geçelim.

2- Dişli kutusu yani vites sistemin. Aracın dişli kutusunda problem vardır. 5. Vitese geçmiyordur onun yerine 3’e geçiyordur, ama sen 5’e geçtiğini sanıyorsundur. Onun haricinde dişli kutunda başkaca bir problem olsa yine kısa sureli olur aksı durumda dişliler kırılır ya da hiç geçmez.
4. Viteste km yapmayı denedin mi? 3’te 80 üstüne çıkmayı denedin mi? 5.vitesin aksiyonları 3 ile aynı mı?  Bunların hepsi aynı aksiyonları gösteriyor 4 ile de aynı sorunlar var mı? şayet hepsi aynıysa:

3- Sorun: Diferansiyel bu kısım da otomatik çekiş kontrol sisteminde vardır. Burada da bir kompleks dişli sistemi vardır ve ayrıca çekiş kontrol sistemin buraya bağlı bir elektronik sistemle çekiş kontrolü yapmaktadır.
1 anti patinaj sistemini yani çekiş kontrol sistemini kapat bir dene ama emin değilim ki güvenlik sebebiyle buna izin vermeyebilir bir sıkışıklıkta veya arıza varsa işlemi yapmayabilir.
Buradaki sorun su olabilir buzda kullandığını varsay. Sen ne kadar gaza basarsan bas araç kendini patinaj sekiyor gibi algılarsa torku lastiklere vermez ve motoru yüke bindirmez ona göre dağılım yapar vs. vs.
Sen devir saatinde 3000 4000 devirleri görse de lastiklere onu iletmez motoru yüke bindirmez.

Problemin kaynağı senin yasadığın problemin suresi veya bu şekilde yaptığın km’ye bağlı olarak bu sebeplerden hepsi olabilir.  
 
Baskı balatayı kontrol ettirmek kolaydır. Önce ona bir baktır eğer orda sorun yoksa. Bence sorun diferansiyel ve çekiş kontrol sisteminde. Ama daha düşük bir ihtimal 5. Vites yerine 3’e geçiyordur.

Motorda doğulma, gaz yememe veya devir alamama gibi sorunlar olduğunda dikkatini motor ve motor elemanlarına ve de egost sistemine verebilirsin.

Hizli bir şekilde yazdığım için unuttuğum bir şey olabilir. Farklıca bir görüş çıkarsa üzerinde konuşuruz. Ama sorun şu an için TDI aracında ne aküde ne egzost nede motorda. akünde sorun olsa hatayı 80 ustune cikamamakta yaşamazsın emin ol. :)
« Son Düzenleme: 27 Mart 2020, 19:22:55 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 877
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Orhan şahin;655365
Sevgili abiler kardeşler 2006 fabia1. 4 tdi aracım hiç bir şekilde 80 igeçmiyor enjektör dediler yaptırdık düzelmesi bilindigi gibi usta abilerimiz de bişey söyleyemiyor daha önce başına gelen duyan bilen arkadaşlar var ise yardımlarınız beklenir devir 3500 oluyor 5. Vitesde maximum 80 yapıyor saygılar


Naptın? Birşey yaptın mı? yoksa koronadan dolayı yatış mı?


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
Koray hocamın dediğine katılıyorum... 5. vites diye 3 e takıyor olabilirsiniz. Vitesler karışmış olabilir..
Motor 3 buçuk devire çıkıyosa motorluk bişey yok kavramada da sıkıntı yoksa  aktarma organlarına ayrıntılı bakmak lazım..