škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2020 superb 1.5 tsı prmium mu? 1.6 tdı elite mi?

Bios · 32 · 15641

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bios

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 13
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: smsener;655713
Fazla yol yapmiyorsaniz dizel + D segment bir arac almayin derim. Combi yada SW bir benzinli arac alabilir, diger kalan butcenizi bu zor gunlerde farkli sekilde degerlendirebilirsiniz.

Tabii ki de bunlar benim sahsi dusuncelerim olup, son karar sizindir.


Teşekkür ederim zaten dizel ile benzinli arasında kaldığım için karar veremedim ama araç geniş ve bagajı büyük olduğu için tercihim. Tavsiye ve öneriniz için tekrar teşekkür ederim


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bios;655640
Öncelikle herkese merhaba
 
Aranıza yeni katıldım. 2020 superb almaya karar verdim ama dizel mi benzinli mi karar veremedim. Biraz araştırdım ama kafam karıştı. Kullanan ve motor hakkında bilgisi olan abilerim ve kardeşlerimden tavsiye istiyorum. Bütçem dahiline model paketleri yazdım. Yılda 10 bin km yapar mıyım kesin değil ama genelde şehir içi kısa ve orta mesafe kullanacağım. Şimdiden herkese teşekkür ederim...


Ben 2016 TSI ve 2019 TDI superb kullanan birisi olarak kesinlikle TDI önermem. TDI ilk kalkışta hantal ve yakıt TSI'dan az değil. Ağırlıkla şehir içinde kullanacaksanız araç sürekli rejenerasyona giriyor ve yakıt katlanıyor. Şehir dışında TDI 5.0lt/100km yaktığı güzergahta TSI 5.4 yakıyordu. Şehir içinde TSI mevsime göre değişse de 6.5-7.5 arası yakıyordu, şuan TDI yakıt ortalaması aynı güzergahta 7.2.  
Bakım fiyatları ikisininde aynı.
Performans olarak 1.4 TSI 125 hp bile piyasadaki tüm C ve D segment dizellere toz yuttururken, ağırlık ve nispeten eski motor nedeniyle TDI superb ile kapışabildiğim bir dizel yok. Fakat TDI superb bu yönü ile size ağırbaşlı sürüşü öğretiyor. Çünkü tüm C segment dizellerin sizi tokatlayacağını bilip kimseye kafa tutmuyorsunuz. :)


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: Forever;655740
Ben 2016 TSI ve 2019 TDI superb kullanan birisi olarak kesinlikle TDI önermem. TDI ilk kalkışta hantal ve yakıt TSI'dan az değil. Ağırlıkla şehir içinde kullanacaksanız araç sürekli rejenerasyona giriyor ve yakıt katlanıyor. Şehir dışında TDI 5.0lt/100km yaktığı güzergahta TSI 5.4 yakıyordu. Şehir içinde TSI mevsime göre değişse de 6.5-7.5 arası yakıyordu, şuan TDI yakıt ortalaması aynı güzergahta 7.2.  
Bakım fiyatları ikisininde aynı.
Performans olarak 1.4 TSI 125 hp bile piyasadaki tüm C ve D segment dizellere toz yuttururken, ağırlık ve nispeten eski motor nedeniyle TDI superb ile kapışabildiğim bir dizel yok. Fakat TDI superb bu yönü ile size ağırbaşlı sürüşü öğretiyor. Çünkü tüm C segment dizellerin sizi tokatlayacağını bilip kimseye kafa tutmuyorsunuz. :)


10 gün kadar 1.6 TDI Superb kullandım ikame araç olarak. İstanbul içindeki tespitlerim aynen yukarıdaki gibidir  :ok:


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Benim aracım dızel manuel,ben malesef sizin gibi düşünmüyorum.İstanbul şehiriçindeki yakıtı beni fazlasıyla mutlu ediyor.Uzun yolda ise,özellikle uzun rampalarda 5.vites efsane.Rampalarda tokatladıklarım:520i (Benzinli Bmw),Otomatik 1.4 Benzinli 150 bg.Superb,yeni 120 Bg dizel Fokus,Hunday Tuscon.vs.Yeni İzmir otobanında uzun rampalar var.Bu rampaları 5.Vıteste 170 km hızla çıkıyorum.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Polemik yaratmak için söylemiyorum ama aracı rampada taşıyan tork ise bahsettiğiniz araçların hepsi en az 250Nm torka sahip. Tork/ağırlık oranı neredeyse hepsinde superbden daha iyi. Güç/ağırlık oranı zaten karşılaştırılacak düzeyde değil. 0-100 değerleri dizel focus haricinde superbden %20-30 daha iyi.
125 hp TSI kullandığım halde tecrübelerim bu şekilde ise inanın siz 150hp TSI kullansanız fikriniz değişirdi.
Ben bir kez bir rampada 1.5lt 3 silindirli motora sahip 3.18i ile kapışma gafletinde bulundum, 1 km mesafede 150 metre fark attı, erkekliğe b.k sürmemek için ''ezilmedim ben zaten dönecektim'' diye yavaşlayıp bir ara sokağa girdim. 5.20i olsa ne yapardı düşünemiyorum. O yüzden bu araçlara temkinli yaklaşmak lazım, içindeki deli birisiyse hiç affetmez.


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
arabamı alırken çok düşünmüştüm TDI mı TSI mı diye, en son TSI alayım diye niyetlendim ama bayilerde araba yoktu, renk bile seçemedim ankaradan kalkıp konyaya gidip aldım. Eğer benim durum başınıza gelmeyecekse yaptığınız az km de göz önünde bulundurulunca TSI daha mantıklı.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Herkesin bir tecrübesi var fakat bu tamamen sizin sürüş profilinize göre değişecek bir durum yakıt olarak. Ben aynı şehirde aynı güzergahta aynı sürüş profiliyle 6.8 yaktığım yerde TDI motorla 125 TSI ile 8.6 litre ortalama yapabildim. Burda konuşulması gereken olay TSI motorun birçok benzinli motora göre gayet tasarruflu olması. Yoksa yüksek hızlarda düz yolda sabit 160km hız ile giderken TDI 6 litre yakarken TSI 10 litrelerin üzerine çıkıyor anlık olarak sabit yüksek hızda düz yolda. Tabi diyorsanız kardeşim o hızlarda neden gideyim sabit bu beni ilgilendiren bir olay değil kaç kere 150 160 la yol gideceğim o da mantıklı. Motor sessizliği performans olarak konuşmaya gerek yok TSI zaten benzinli ve bu konuda daha iyi güç olarakta öyle. Ancak bakım maliyetleri olarak TSI benzinli olmasına rağmen dizelden aşağı kalır bakım maliyetleri yok. Dediğim gibi herkesin tecrübesi farklıdır ben az yaksın diye asla araç sürmem o an bana lazım olan sürüş ne ise öyle kullanırım ve benim tecrübem ortalama olarak genel ortalamada TDI 1.5 litre kadar daha az veri sunuyor bana ortalama tüketim de bu da benim sürüş karakterimle alakalı. Şoför vardır yeşil ışık yanar ağır ağır 70 e çıkar sabit gider şoför vardır 70 e bi an öncr ulaşıp sabit gider. Olay böyle olunca TSI  ile tdı arasında ki makas açılıyor. Özetle az yaksın diye araç sürerseniz yakıta dikkat eden biriyseniz yukarda söylenenler doğru TSI az yakıyor dizeli de aratmıyor ama yok ben ortalama takip etmem kafamda yakıt ne oldu kaç yaktı diye düşünmek istemiyorum diyorsanız TDI alacaksınız. TSI tabiki daha seri ve güçlü ancak dediğim gibi sert kullanımda ne kadar ekmek o kadar köfte olayı oluyor TDI den çok daha fazla yakıyor ortalama bir sert kullanımda. Mersin den Kayseri ye 5 kişi bagaj full klima açık 140-150 bandında nadiren gişelerde yavaşlayarak bazen 110 120 ye düşerek Superb ile 5.1 lt ortalama ile gittim. Aynı yolu Leon gibi Superb ten çok daha hafif ve tek kişi ile 120 sabit hızla 5.3 litre ile gittim size benim tecrübem ile söyleyebileceğim bu. Aynı şekilde Leonu sürseydim 7 litreden aşağı asla inmeyeceğini de çok iyi biliyorum çünkü Mersin den Kayseri ye rakım çıkılıyor ve dizel zaten motor olarak daha az yakan bir motor bunda tartışılacak bir durum yok. Hani ben aynı şekilde sürüyorum tsı tdı gibi yakıyor olayları benim gözümde hayal ürünü ben yaşadığım tecrübeyi baz alırım ve tdı ye yakın yakıyor az yakıyor demek için aracı sakin ve ağırbaşlı süren birisi olmalısınız. Aksi takdirde daha sportif ara hızlanmaları seven yüksek hızlara çıkan yakıtı düşünmeden gaz pedalını ezen biriyseniz benim tecrübemle çok rahat 1.5 litre yakıt farkı olur ortalama olarak. Performans olarakta daha önce bindiğiniz araçla alakalı size neyin yeteceği. Superb tdı de ara hızlanmalarda bana gayet yetiyor yüksek hızlara gayet rahat çıkıyor ve yalıtımı da gayet iyi motorun ve eski dizellere göre zaten motorun kendini sessiz. Araca binipte bu benzinli mi diye soran birçok arkadaşım oldu. Benim tecrübelerim ve görüşlerim bu şekildedir saygılar.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Alıntı yapılan: Forever;655764
Polemik yaratmak için söylemiyorum ama aracı rampada taşıyan tork ise bahsettiğiniz araçların hepsi en az 250Nm torka sahip. Tork/ağırlık oranı neredeyse hepsinde superbden daha iyi. Güç/ağırlık oranı zaten karşılaştırılacak düzeyde değil. 0-100 değerleri dizel focus haricinde superbden %20-30 daha iyi.
125 hp TSI kullandığım halde tecrübelerim bu şekilde ise inanın siz 150hp TSI kullansanız fikriniz değişirdi.
Ben bir kez bir rampada 1.5lt 3 silindirli motora sahip 3.18i ile kapışma gafletinde bulundum, 1 km mesafede 150 metre fark attı, erkekliğe b.k sürmemek için ''ezilmedim ben zaten dönecektim'' diye yavaşlayıp bir ara sokağa girdim. 5.20i olsa ne yapardı düşünemiyorum. O yüzden bu araçlara temkinli yaklaşmak lazım, içindeki deli birisiyse hiç affetmez.


Tabiki burada sohbet ediyoruz,polemik bizlere yakışmaz.Araçların motor yapıları kağıt üzerinde yazıldığı gibi değil malesef.Aynı torka sahıp benzinli araç ile dizeli rampa yukarı test etmenizi öneririm.Dizelden de insıgnayı örnek vereyim.Motor gücü 136 bg,Tork 300 yanılmıyorsam,ama malesef bu güç yazıda kalıyor,tekerlere ulaşıncaya kadar güç buhar oluyor,kullanıcı yorumlarını okursanız bunu net görebilirsiniz,superb yolda ınsıgnaya kafa tutuyor.Örnek verdiğim bmw 520İ İzmir yolunda ki rampada geçtim,çok zorladı ama olmadı,kasa ağır çekmiyor.Düz yolda da o beni tokatladı.Benim iddiam rampada.Düz yolda yeni Honda cıvıclede kısa süreli kapıştık,190 da geçtim.Düz yolda son hızım 215...Aslında hızlara ve kapışmalara hiç gerek yok  ama uzun yolda kısa süreli uyku ve uyuşukluğu dağıtmak için yolda müsaitse kısa süreli adrenalin yaşıyorum.Araçlarımız aile arabası hız için tasarlanmamış bunun bilincindeyiz zaten..


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;655766
Herkesin bir tecrübesi var fakat bu tamamen sizin sürüş profilinize göre değişecek bir durum yakıt olarak. Ben aynı şehirde aynı güzergahta aynı sürüş profiliyle 6.8 yaktığım yerde TDI motorla 125 TSI ile 8.6 litre ortalama yapabildim. Burda konuşulması gereken olay TSI motorun birçok benzinli motora göre gayet tasarruflu olması. Yoksa yüksek hızlarda düz yolda sabit 160km hız ile giderken TDI 6 litre yakarken TSI 10 litrelerin üzerine çıkıyor anlık olarak sabit yüksek hızda düz yolda. Tabi diyorsanız kardeşim o hızlarda neden gideyim sabit bu beni ilgilendiren bir olay değil kaç kere 150 160 la yol gideceğim o da mantıklı. Motor sessizliği performans olarak konuşmaya gerek yok TSI zaten benzinli ve bu konuda daha iyi güç olarakta öyle. Ancak bakım maliyetleri olarak TSI benzinli olmasına rağmen dizelden aşağı kalır bakım maliyetleri yok. Dediğim gibi herkesin tecrübesi farklıdır ben az yaksın diye asla araç sürmem o an bana lazım olan sürüş ne ise öyle kullanırım ve benim tecrübem ortalama olarak genel ortalamada TDI 1.5 litre kadar daha az veri sunuyor bana ortalama tüketim de bu da benim sürüş karakterimle alakalı. Şoför vardır yeşil ışık yanar ağır ağır 70 e çıkar sabit gider şoför vardır 70 e bi an öncr ulaşıp sabit gider. Olay böyle olunca TSI  ile tdı arasında ki makas açılıyor. Özetle az yaksın diye araç sürerseniz yakıta dikkat eden biriyseniz yukarda söylenenler doğru TSI az yakıyor dizeli de aratmıyor ama yok ben ortalama takip etmem kafamda yakıt ne oldu kaç yaktı diye düşünmek istemiyorum diyorsanız TDI alacaksınız. TSI tabiki daha seri ve güçlü ancak dediğim gibi sert kullanımda ne kadar ekmek o kadar köfte olayı oluyor TDI den çok daha fazla yakıyor ortalama bir sert kullanımda. Mersin den Kayseri ye 5 kişi bagaj full klima açık 140-150 bandında nadiren gişelerde yavaşlayarak bazen 110 120 ye düşerek Superb ile 5.1 lt ortalama ile gittim. Aynı yolu Leon gibi Superb ten çok daha hafif ve tek kişi ile 120 sabit hızla 5.3 litre ile gittim size benim tecrübem ile söyleyebileceğim bu. Aynı şekilde Leonu sürseydim 7 litreden aşağı asla inmeyeceğini de çok iyi biliyorum çünkü Mersin den Kayseri ye rakım çıkılıyor ve dizel zaten motor olarak daha az yakan bir motor bunda tartışılacak bir durum yok. Hani ben aynı şekilde sürüyorum tsı tdı gibi yakıyor olayları benim gözümde hayal ürünü ben yaşadığım tecrübeyi baz alırım ve tdı ye yakın yakıyor az yakıyor demek için aracı sakin ve ağırbaşlı süren birisi olmalısınız. Aksi takdirde daha sportif ara hızlanmaları seven yüksek hızlara çıkan yakıtı düşünmeden gaz pedalını ezen biriyseniz benim tecrübemle çok rahat 1.5 litre yakıt farkı olur ortalama olarak. Performans olarakta daha önce bindiğiniz araçla alakalı size neyin yeteceği. Superb tdı de ara hızlanmalarda bana gayet yetiyor yüksek hızlara gayet rahat çıkıyor ve yalıtımı da gayet iyi motorun ve eski dizellere göre zaten motorun kendini sessiz. Araca binipte bu benzinli mi diye soran birçok arkadaşım oldu. Benim tecrübelerim ve görüşlerim bu şekildedir saygılar.

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Ben 125 hp TSI 3,5 yıl kullandım, TDI ise 6 aydır kullanıyorum şuan 10.000km de. Mevcut aracımı haksız yere kötüleyecek de değilim. Ayrıca senede taş çatlasın 20K km yaptığım için ben az yada çok yakmasını önemsemiyorum. Burada ortaya koymak istediğim dizelin sanıldığı kadar az yakmadığı ve hatta şehiriçi fabrika verilerini TSI ile tutturabilirken dizelle tutturmanın mümkün olmadığı idi. Eşimde 1.2 TSI 110hp leon var ve TDI dan daha sessiz, pürüzsüz bir sürüşü olduğunu alt devirlerde turbo boşluğu olmadığını genel anlamda daha performanslı olduğunu net hissedebiliyorum.
Bir hastam nedeniyle TSI ile 150km yolu 55dk içinde gelmek zorunda kaldım, 10lt/100km yaktı. Aynı yolda, aynı süratte TDI denedim 9lt yaktı.
TDI almamın tek nedeni aslında forumlar oldu, herkes TDI araçları performans abidesi, rampa canavarı, yakıt cimrisi gibi anlattığı için aldım. Pişman mıyım? Bunu satıp TSI alacak kadar değil ama bugün araç alıyor olsam kesinlikle TSI alırım.

Alıntı yapılan: ringcep;655767
Tabiki burada sohbet ediyoruz,polemik bizlere yakışmaz.Araçların motor yapıları kağıt üzerinde yazıldığı gibi değil malesef.Aynı torka sahıp benzinli araç ile dizeli rampa yukarı test etmenizi öneririm.Dizelden de insıgnayı örnek vereyim.Motor gücü 136 bg,Tork 300 yanılmıyorsam,ama malesef bu güç yazıda kalıyor,tekerlere ulaşıncaya kadar güç buhar oluyor,kullanıcı yorumlarını okursanız bunu net görebilirsiniz,superb yolda ınsıgnaya kafa tutuyor.Örnek verdiğim bmw 520İ İzmir yolunda ki rampada geçtim,çok zorladı ama olmadı,kasa ağır çekmiyor.Düz yolda da o beni tokatladı.Benim iddiam rampada.Düz yolda yeni Honda cıvıclede kısa süreli kapıştık,190 da geçtim.Düz yolda son hızım 215...Aslında hızlara ve kapışmalara hiç gerek yok  ama uzun yolda kısa süreli uyku ve uyuşukluğu dağıtmak için yolda müsaitse kısa süreli adrenalin yaşıyorum.Araçlarımız aile arabası hız için tasarlanmamış bunun bilincindeyiz zaten..


İnsigniayı baz almak biraz yanlış çünkü o araçta performansı törpüleyen tam otomatik vites kutusu var. 2.0 dizel insignia yı bile Leon FR 150hp tokatlayabiliyor. Ben şunu anlamıyorum. Torku eşit benzinli ve dizel iki aracın rampadaki çekişi neden farklı olsun. Ayrıca aynı torkta benzinli araç daha fazla güç üretiyor. Benzinli aracı kullanmasını bilmek lazım, devir bandı geniş olduğu için devir düştüğünde tork olsada güç gelmediği için hızlanamazsınız.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION] dediğim gibi abi herkesin tecrübesi farklı oluyor ben TSI satıp TDI alıp dünya varmış yakıta para vermez oldum diyen de duyuyorum burda ki gibi TSI dizel gibi yakıyor diyen de benim tecrübem de dediğim gibiydi. Şu konuda bir gerçek var TSI motor piyasada ki birçok benzinli motordan daha tasarruflu ve az yakıyor. Özellikle otomatik şanzıman olunca olay tam otomatik benzinli araçların yakıtı DSG TSI ye göre fazla oluyor genel manada ancak yeni çıkan tam otomatikler de gerçekten hem hız hem verimlilik olarak gayet iyi olmaya başladı. TSI benzinli bir ünite olduğu için haliyle daha sessiz sarsıntısız ve akıcı oluyor dizele göre ancak TDI Superb de gayet sessiz ara hızlanmaları tatmin edici ancak olay dediğim yere varıyor benim için az yaksın diye araç sürüyorsanız TSI de dizel gibi veri sağlıyor ancak kafa rahat gaz pedalını eziyorsanız arada ki makas bir hayli açılıyor ki bunu birçok otomobil testi yapan kanalda da izliyorum aynı yolda aynı performanslı sürüşü 20 km yapıyor dizelin yaktığı 8-9 litre benzinli ile yapınca oluyor 12-13 litre. Tabi ki daha iyi gidiyor benzin güçlü oldığı için performans daha iyi ancak bırakın 1.6 TDI yi 2.0 TDI 190 beygir bir Superb kullanıyor olsam bile benim sürüşümle TSI yi geçmeyecek bir yakıt verim olacağından eminim çünkü 2.0 dizeller daha rahat kaldırdığı için kasayı 1.6 dizelden neredeyse hiç farklı yakıt yakmıyor.  Rampa muhabbetine de gelince  TSI ye göre de avantajı şu  daha doğrusu turbo dizelin turbo benzine göre avantajı şu zaten atmosferik araçları konuşmaya gerek yok. Dizel  motor ile 2000 devirde hızlanmaya çalışmakla benzinli araçta 2000 devirde hızlanmaya çalışmak aynı değil bunu yapacak olursanız dizel çok daha atik olur tork değeri aynı olsa bile çünkü devir bandı kısa ve maximum güce daha çabuk ulaşıyor. Bu sebeple TDI rampalarda çok iyi deniyor TSI de aynı ivmelenmeyi yaşamak için bu hızlanayı 2000 devir bandında değil 3500 devir bandında yapmanız gerekecek çünkü zaten maximum beygire ulaştığı nokta neredeyse 6 bin devir üstü ve 6700 6800 lere kadar devir çeviriyor dizel ise 4500 devir çeviriyor haliyle düşük devirlerde aynı tork olsalar bile beygir gücü fazla olsa da dizel düşük devirde rampada veya sollamarda daha atik olur bunu TSI ye de TDI ye de binen birisi olarak çok rahat söyleyebilirim 2 bin devir bandında rampa çıkarken yan yana basıldığında dizel rampa da çok daha akıcı ilerler bunun TSI de olması için 3000 devirin üzerinde olması gerekir haliyle daha çok yakar. Demin birisi yazmış ikisi de 250 tork ve TSI daha güçlü neden dizel daha iyi hızlansın demiş. Eğer aynı devir aralıklarını konuşursak dizel her türlü daha avantajlı olur ama TSI de devir çevire çevire gaz pedalını en dibe kadar ezerseniz tabi ki rampa da 150 beygir 250 tork daha iyi gider ancak 2500 devirde dizel çok daha atik bir hızlanma sağlar 2500 devirde ki TSI ye göre bu da motor yapıları devir bandı ve güç dağılımı ile alakalı. Zaten 125 TSI rampa da asla 1.6 TDI gibi gitmez benim kıyasladığım 150 beygir olanıydı çünkü 125 TSI de zaten tork 200 ve 25 beygir eksiği var rampa da dizele karşı bir iddiası 5 beygir fazla olmasından dolayı da yakalayacak değil zaten 50 tork eksikle  sadece düzde tapa gaz gidilirse biraz daha iyi gider benzinli olduğu için o da kâle alınacak bir fark olmaz çok az oluyor.  ben ara hızlanmalar da düşük devirler de 120 TDI nın performansını 125 TSI den çok daha iyi buluyorum

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Çağrı kardeş aynı şeylerden bahsediyoruz aslında. Dizel düşük devirde gelen tork ve güçle daha iyi yürümeli ve az yakmalı. Belki benim araçta bir sorun var, Korona muhabbeti dolayısıyla servise gidemedim. Benim araç en geç 100km de bir rejenerasyona giriyor, bu yüzden aynı kullanım şartları ile -herkes garipseyecek belki ama- TSI dan fazla yakıyor. Dün mesela 10km yolu farklı zamanlarda 4 defa gidip geldim, son 10 km de sürekli 2000 devir üzeri kullanmama rağmen rejenerasyon bitmedi.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;655808
Çağrı kardeş aynı şeylerden bahsediyoruz aslında. Dizel düşük devirde gelen tork ve güçle daha iyi yürümeli ve az yakmalı. Belki benim araçta bir sorun var, Korona muhabbeti dolayısıyla servise gidemedim. Benim araç en geç 100km de bir rejenerasyona giriyor, bu yüzden aynı kullanım şartları ile -herkes garipseyecek belki ama- TSI dan fazla yakıyor. Dün mesela 10km yolu farklı zamanlarda 4 defa gidip geldim, son 10 km de sürekli 2000 devir üzeri kullanmama rağmen rejenerasyon bitmedi.
Abi bi servise gitmen güzel olur şu korona olayından kurtulduktan sonra. Son depoda 897 km yok ortalama hız 28 sürüş süresi 31.5 saat ile malum koronadan dolayı hiç şehir dışı ve uzun yol yapmadan en uzun gidebildiğim mesafe 9 km kontak kapatmadan 6.1 lt/100 km ortalamam var sadece şehir içi bu veri 19 jant aracımız. Yaşadığım ilçe büyük değil ancak araba kendine gelmeden kontak kapattığımız halde kısa mesafelere göre gayet iyi bir tüketim verisi yakaladım. Henüz yakıt ışığı yanmadan tekrar fulledik tam yandı yanacaktı :) ben rejenerasyon a denk geliyorum arada ancak ben bu olayı çok umursamıyorum zaten araç kaldığı yerden devam ediyor sıklığını da takip etmedim açıkçası 48 binde aracımız şu an 2016 Aralıkta sıfır almıştık

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cagri33;655809
Abi bi servise gitmen güzel olur şu korona olayından kurtulduktan sonra. Son depoda 897 km yok ortalama hız 28 sürüş süresi 31.5 saat ile malum koronadan dolayı hiç şehir dışı ve uzun yol yapmadan en uzun gidebildiğim mesafe 9 km kontak kapatmadan 6.1 lt/100 km ortalamam var sadece şehir içi bu veri 19 jant aracımız. Yaşadığım ilçe büyük değil ancak araba kendine gelmeden kontak kapattığımız halde kısa mesafelere göre gayet iyi bir tüketim verisi yakaladım. Henüz yakıt ışığı yanmadan tekrar fulledik tam yandı yanacaktı :) ben rejenerasyon a denk geliyorum arada ancak ben bu olayı çok umursamıyorum zaten araç kaldığı yerden devam ediyor sıklığını da takip etmedim açıkçası 48 binde aracımız şu an 2016 Aralıkta sıfır almıştık

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Benim ortalama hız 40 km/h son depoda 850km yol yaptım ve 61 lt mazot aldı. Yol bilgisayarı da 7.2lt gösteriyor. Tek kontakla sürekli 10 km mesafeye giderim. Evin çevresindeki daha kısa mesafe yerlere hanımın aracıyla gidiyorum onun ortalamasıda 7.2lt.
Neyse konuyu açan arkadaş hakkını helal etsin konuyu dağıttık, banada en kısa sürede servis yolu göründü.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
İstanbulda şehiriçi trafiği %30 lara düştü,imalat sektöründe faaliyet gösterdiğim için şuan % 50 kapasiteyle çalışıyoruz.Genelde İstanbul şehiriçinde Peogeot otomatik Rıfter aracımı kullanıyordum,bu sefer superble dolayaşayım  dedim gideceğim yerlere.Depoyu fulledim kilometreyi sıfırladım, tamamı şehiriçi E5 trafiğinde 125 kilometre yol yapmışım,ortalama yakıt 5.3 Lt.Rıfter aracım 130 bg EAT.Malesef bu verileri yakalayamıyorum.TSİ motorla bu verileri yakalamak çok zor gibi geliyor bana..


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle