škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kumanda pili değişimi (2014 Octavia)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı makiftaskirmaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.
2014 model Octavia aracımın kumanda pili geçen yıl uyarı verdi. Kumandanın içinde CR2025 vardı. Ben de aynısından taktım. Kumanda kapıları açmamaya başladı. Daha sonra yedek kumandayla kapıları açıp asıl kullandığım ile arabayı çalıştırdım. Birkaç gün sonra asıl anahtarın kumandası da kendiliğinden çalışmaya başladı.
Daha 1 yıl geçmeden yine düşük pil uyarısı verdi. Yine değiştirdim ve kumanda yine çalışmadı. Ama bu sefer hiç çalışmadı. Hani senkronizasyon işlemi vardı: anahtarın tuşuna basıp, şoför kapısını anahtarla manuel olarak açıp arabayı çalıştırınca senkronize oluyordu. O da çalışmadı. Yaklaşık 2 ay önce oldu. Ben de yine senkronize olur diye yedek anahtarla açıp asıl anahtarla arabayı çalıştırıp öyle kullandım. Yine senkronize olmadı. 1 ay önce yedek anahtar da düşük pil uyarısı verdi. Baya korktum bu da çalışmayacak diye değiştirmedim. Ama sonunda dün değiştirdim onu da ve o da çalışmadı. Zaten çok zaman harcadım bilgisayar başında yabancı forumlar falan.
Dün İngiltere'de bir forumda okuduğun CR2032 pil takmayı denedim ve hemen çalıştı. Yedek anahtar direkt çalıştı. Asıl anahtar da yukarıda bahsettiğim senkronizasyon sonrası çalıştı.
Çok uzun yazdım ama sonunda hallolduğu için mutluyum. Başka problem yaşayan olursa en azından sinir harbi yaşamasın diye yazdım. Neden aynı marka model yazıyorsun kullanım kılavuzuna? İçinden çıkanın aynısını takınca neden çalışmıyor bu? Koskoca firmaya yakıştıramadım. Bir tık düştü gözümden.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Yaşamış olduğunuz olaya mantık çerçevesinde bakılırsa, teknik açıklaması var ve kesinlikle serzeniş yapılacak bir durum yok.
Aldığınız 2025 bataryaların gerilim ve akım ölçümlerini yapabilmiş olsaydınız ve fiziki teması gözlemlemiş olsaydınız, belki sorunu anlamış olurdunuz.

2025 ve 2032 piler, 3V gerilim verir. Aralarında akım farkı vardır. ( 2025 yaklaşık 150mah / 2032-220mah) Gerilim açısından kesinlikle muadiler kendi içinde, anahtarı çalıştrabilmek için esas olarak gerilimdir. Akım farkı da değiştirme aralığını etkiler. Örnek olarak CR2025 üç yıl dayanırsa, CR2032 dört yıl dayanır.

Yenilemiş olduğunuz 2025 batarya yeni üretilmiş ve sağlamsa, kesinlikle anahtarı çalıştırması gerekiyor.
Olasılıkların kuvvetli olanı, aldığınız cr2025 eski ve raf ömri bitmiş olabilir.
Veya, anahtarınızın batarya yuvasında temassızlık vardı ve fena temastan dolayı daha ince olan cr2025 pil kontaklarına sağlıklı temas edemedi.
2.5mm kalınlıkta olan CR2025 yerine, 3.2mm kalınlıktaki CR2032 takılınca pil, yuva içinde sıkışmış ve kontaklardaki temâsı sağlamıştır.

  Bunların dışında farklı düşünecek ve serzenişte bulunulacak bir durum yok.


İlave olarak ;

cr2032, yuvaya daha sıkı oturmuştur ve pil-yuva üstündeki anahtar  kapağına temas ediyor olabilir. Zamanla yine sorun yaşamanız olasıdır.  İhtimal çerçevesindedir, kontrol edilmesinde fayda vardır.
Bu durumda 2025 takmak da riskli olabilir, 2032 kalınlık  itibariyle yuva tırnaklarını genişletmiş olabilir ve yine sorun  yaşamanız olasılık içindedir.
 

https://comparisonarena.com/batteries/cr2025-vs-cr2032/


« Son Düzenleme: 17 Nisan 2020, 09:15:38 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı makiftaskirmaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Cevabınız için teşekkürler.
Bahsettiğiniz tüm detayları zaten bildiğimden kontrol ettiğimden yaşadıklarımı burada yazmak istedim. Kendim pil de satıyorum, raf ömrü zaten ilk elime alınca baktığım bir şey. Akım ve gerilim konusunda da CR2025 ile CR2032 arasında voltaj farkı olsa kesinlikle takmazdım. Taktığım pil çalışmayınca (üzerinde son kullanma tarihi 2027 gibi çok ileri olsa da) hemen voltajını ölçtüm. Gayet iyi durumdaydı. Ayrıca kendim dükkanda gelen aletlere pil de taktığım için üzerinde yağ tabakası olması, bol ya da dar gelmemesi hususlarında da tecrübem var.
Benim serzenişim şu, aracı sıfır aldım. Kumandayı hiç açmadım. İlk defa açıp içindeki pili aynısıyla değiştirince neden çalışmıyor. Ben özellikle de kullanım kılavuzlarını okumadan işlem yapmam. Orada yazan her şeyi fazla fazla kontrolle yapıyorum. Ayrıca, dükkana gelen araç kumandalarına (yakın model yıllarında) bakınca benim aracıma çok çok iyi baktığımı görüyorum.
Tabiki CR2032 pilin yuvaya daha sıkı oturması ileride dezavantaj da oluşturabilir. Ama söylediğim gibi CR2025 ile çalışmıyor ki. Ne yapacağım mecburen CR2032 ile devam edeceğim. Bu süreçte bir çok araç kumandası taktım, VW golf, Passat, Focus, Fiat, vs. Ne taktıysam çalıştı direkt. Bu anlamda sanırım serzenişim çok da haksız değil.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: makiftaskirmaz;655860
Cevabınız için teşekkürler.
Bahsettiğiniz tüm detayları zaten bildiğimden kontrol ettiğimden yaşadıklarımı burada yazmak istedim. Kendim pil de satıyorum, raf ömrü zaten ilk elime alınca baktığım bir şey. Akım ve gerilim konusunda da CR2025 ile CR2032 arasında voltaj farkı olsa kesinlikle takmazdım. Taktığım pil çalışmayınca (üzerinde son kullanma tarihi 2027 gibi çok ileri olsa da) hemen voltajını ölçtüm. Gayet iyi durumdaydı. Ayrıca kendim dükkanda gelen aletlere pil de taktığım için üzerinde yağ tabakası olması, bol ya da dar gelmemesi hususlarında da tecrübem var.
Benim serzenişim şu, aracı sıfır aldım. Kumandayı hiç açmadım. İlk defa açıp içindeki pili aynısıyla değiştirince neden çalışmıyor. Ben özellikle de kullanım kılavuzlarını okumadan işlem yapmam. Orada yazan her şeyi fazla fazla kontrolle yapıyorum. Ayrıca, dükkana gelen araç kumandalarına (yakın model yıllarında) bakınca benim aracıma çok çok iyi baktığımı görüyorum.
Tabiki CR2032 pilin yuvaya daha sıkı oturması ileride dezavantaj da oluşturabilir. Ama söylediğim gibi CR2025 ile çalışmıyor ki. Ne yapacağım mecburen CR2032 ile devam edeceğim. Bu süreçte bir çok araç kumandası taktım, VW golf, Passat, Focus, Fiat, vs. Ne taktıysam çalıştı direkt. Bu anlamda sanırım serzenişim çok da haksız değil.
Son yazdıklarınızı başlangıçta paylaşmıs olsaydınız, farklı yorum yapardım, ya da hiç yorum yapmazdın. ;)

Tecrübe paylaşımı için teşekkürler. :ok:



Ancak; Kesinlikle mantıksız bir durum var !!

Siz sadece çözüm bulmuşsunuz ve sorunun kaynağını bulamamışsınız. Açıkçası ben sorunun kaynağını merak ettim şimdi.. :confused::o
Zaten bu iş sizin mesleğiniz ise, Siz bizden daha çok tecrübelisiniz.
Bence geriye şu kalıyor.
Her iki anahtarda da üretim hatası var ve zaman aşımından sonra, anahtarlar daha düşük akım değerli pillerle çalışmıyorlar. Başka da mantıklı bir açıklaması yok bunun.
CR2032 ile anahtarlarınız 3-4 yıl çalışırsa, çok şaşırırım.
İki model pilin arasında yaklaşık 70mah (%31) gibi bir akım değer farkı var.
Tahminen, CR2032 pillerin gücünün 1/3 tükendikten sonra, CR2025 akım değerine düşeceklerdir ve anahtarlar yine çalışmayı red edebilir. Yanılıyor muyum?
Veya, arada kaçırdığımız başka bir husus var. Temas problemi olmadığına ve anahtardaki batarya ayaklarının lehim problemi olduğuna bakmak gerek bence.


Servise sormayı düşündünüz mü?
Hatta bence, anahtarın birine orjinal CR2025 yerleştirin (çöpe atılmadıysa) ve servise gidin, onlar değişsin bataryayı bakalım ne olacak ve serviste nasıl sonuç çıkacak.


Konuyu merak ettim. Takipteyim.:gaz:


Çevrimdışı makiftaskirmaz

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim ilginiz için.
İnanın ben de aynı mantıksızlığa o kadar sinir oldum ki.. Bu nedenle buraya yazayım, insanlar aynı şeyi yaşamasınlar diye düşündüm.
Arabayı 2014 Kasım'da aldım. İçindeki pil için 2019 mayıs haziran gibi uyarı verdi. Yani orjinal pil 4,5 yıl götürmüş beni. İlk defa uyarı verdiği için hemen değiştirmeliyim diye stres oldum. Problem yaşayacağımı da düşünmediğim için hemen değiştirdim CR2025 pil ile. Dediğim gibi çalışmadı, senkronizasyon işlemini de yapmadı ama her ne olduysa ben yedek anahtarla açıp asıl anahtarla arabayı çalıştırıp kullandım ve 2 gün sonra baktım asıl anahtar da çalışıyor. O sıralarda yaptığım araştırmalarda bazıları "birkaç gün sonra kendiliğinden çalışacaktır" yazmışlardı. Dolayısıyla servise de gitmedim.
Aracın uzatılmış garantisi de kasım 2019'da bitti :(
Şimdi tekrar aynı problem olunca yine benzer şekilde atlatırım dedim. Olmadı. Ben de yedek anahtarla devam ettim. O arada da hem açmaması hem de çok kısa sürede pilin bitmesiyle ilgili araştırmaya başladım. Ayrı ayrı, yani senkronizasyon problemi ve pilin çabuk bitmesi problemleriyle ilgili farklı tecrübeler olmuş. İkisini de aynı anda yaşayan yok. Tecrübemle de şunu söyleyeyim: pil yuvası aslında gayet iyi bir yapıya sahip. değil CR2025 daha ince pil varsa o pil bile orada temassızlık yaşamaz. Ama şu da gerçek ki, ilk pil 4,5 yıl gidip aynı kullanım ve aynı kalitedeki 2. pil 10-11 ay gitmez. Diğer taraftan, hemen hemen bu günlere kadar hiç kullanmasam da yedek anahtardaki pilin bitmesi de gayet normal çünkü o pil yeni üretilip takılsa bile 5 yılda performansı ciddi düşerdi. Benim takıldığım iyi pil takmama rağmen çabuk bitmesi.
Ben açarken bir yerlerini mi kırdım diye düşünüyorum. Kılavuzdaki tanımda ve sayısını hatırlamadığım videolarda nasıl açıldıysa öyle açtım. Zaten zorlayacak kıracak bir yer yok. İnce bir şeyle dışarı çıkarıyorsunuz ve bu sırada sadece pil ve plastiğe temas oluyor. Diğer kumandaları görseniz, iki yandan çekiştirip ortadan ayırıyorsun. Parçanın birinin ortasına bir şey sokup iki yana açıyorsun falan..
İhtimal 1: Bendeki kumandalar bir şekilde tam performanslı değil ve ben ilk pil bitene kadar bunu anlamadım. Zaten pili değiştirdikten sonra ikinci pilin çabuk bitmesinin nedeni de belki bu. Bir yerlerdeki eksik temas, pil tüketimini arttıracaktır. Şimdi CR2032 bakalım ne kadar gidecek. CR2025 1 yılda bittiğine göre, bu pil 1 yıl 3 ayda biterse kumandada başka bir şey var demektir. Ölmez görürsem 5 sene gittiğini CR2032 ile temassızlık problemi ortadan kalktı demektir :)
İhtimal 2: Açınca içinde bir şey geri dönülemez şekilde değişiyor. Servise gelip değiştirsinler diye. Bu ihtimal de pek gerçekçi değil. Öyle olsa herkes aynı şeyi söylerdi.
Bu arada virüs falan olayı nedeniyle de servise gidemiyorum. İlçedeyim. Şehir merkezine gitmem lazım. Yolda polis çeviriyor. "Kumada pili değiştirmeye servise gidiyorum" desem inanmayıp ne ayak diye iyice irdelerler :)
« Son Düzenleme: 17 Nisan 2020, 16:04:00 Gönderen: makiftaskirmaz »


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: makiftaskirmaz;655863
Teşekkür ederim ilginiz için.
İnanın ben de aynı mantıksızlığa o kadar sinir oldum ki.. Bu nedenle buraya yazayım, insanlar aynı şeyi yaşamasınlar diye düşündüm.
Arabayı 2014 Kasım'da aldım. İçindeki pil için 2019 mayıs haziran gibi uyarı verdi. Yani orjinal pil 4,5 yıl götürmüş beni. İlk defa uyarı verdiği için hemen değiştirmeliyim diye stres oldum. Problem yaşayacağımı da düşünmediğim için hemen değiştirdim CR2025 pil ile. Dediğim gibi çalışmadı, senkronizasyon işlemini de yapmadı ama her ne olduysa ben yedek anahtarla açıp asıl anahtarla arabayı çalıştırıp kullandım ve 2 gün sonra baktım asıl anahtar da çalışıyor. O sıralarda yaptığım araştırmalarda bazıları "birkaç gün sonra kendiliğinden çalışacaktır" yazmışlardı. Dolayısıyla servise de gitmedim.
Aracın uzatılmış garantisi de kasım 2019'da bitti :(
Şimdi tekrar aynı problem olunca yine benzer şekilde atlatırım dedim. Olmadı. Ben de yedek anahtarla devam ettim. O arada da hem açmaması hem de çok kısa sürede pilin bitmesiyle ilgili araştırmaya başladım. Ayrı ayrı, yani senkronizasyon problemi ve pilin çabuk bitmesi problemleriyle ilgili farklı tecrübeler olmuş. İkisini de aynı anda yaşayan yok. Tecrübemle de şunu söyleyeyim: pil yuvası aslında gayet iyi bir yapıya sahip. değil CR2025 daha ince pil varsa o pil bile orada temassızlık yaşamaz. Ama şu da gerçek ki, ilk pil 4,5 yıl gidip aynı kullanım ve aynı kalitedeki 2. pil 10-11 ay gitmez. Diğer taraftan, hemen hemen bu günlere kadar hiç kullanmasam da yedek anahtardaki pilin bitmesi de gayet normal çünkü o pil yeni üretilip takılsa bile 5 yılda performansı ciddi düşerdi. Benim takıldığım iyi pil takmama rağmen çabuk bitmesi.
Ben açarken bir yerlerini mi kırdım diye düşünüyorum. Kılavuzdaki tanımda ve sayısını hatırlamadığım videolarda nasıl açıldıysa öyle açtım. Zaten zorlayacak kıracak bir yer yok. İnce bir şeyle dışarı çıkarıyorsunuz ve bu sırada sadece pil ve plastiğe temas oluyor. Diğer kumandaları görseniz, iki yandan çekiştirip ortadan ayırıyorsun. Parçanın birinin ortasına bir şey sokup iki yana açıyorsun falan..
İhtimal 1: Bendeki kumandalar bir şekilde tam performanslı değil ve ben ilk pil bitene kadar bunu anlamadım. Zaten pili değiştirdikten sonra ikinci pilin çabuk bitmesinin nedeni de belki bu. Bir yerlerdeki eksik temas, pil tüketimini arttıracaktır. Şimdi CR2032 bakalım ne kadar gidecek. CR2025 1 yılda bittiğine göre, bu pil 1 yıl 3 ayda biterse kumandada başka bir şey var demektir. Ölmez görürsem 5 sene gittiğini CR2032 ile temassızlık problemi ortadan kalktı demektir :)
İhtimal 2: Açınca içinde bir şey geri dönülemez şekilde değişiyor. Servise gelip değiştirsinler diye. Bu ihtimal de pek gerçekçi değil. Öyle olsa herkes aynı şeyi söylerdi.
Bu arada virüs falan olayı nedeniyle de servise gidemiyorum. İlçedeyim. Şehir merkezine gitmem lazım. Yolda polis çeviriyor. "Kumada pili değiştirmeye servise gidiyorum" desem inanmayıp ne ayak diye iyice irdelerler :)
Hayırlısı. Aynen dediğiniz gibi, ömrümüz varsa, bir kaç ay veya bir kaç yıl sonra bu konuda tekrar lak lak yaparız. :D:o
Ben pek yorum yapamıyorum, benim araçta anahtarsız giriş ve çalıştırma var. Bendeki anahtarlarda da CR2025 var ve tam 2 yıl içinde piller bitiyor. Yedek anahtarı hiç kullanmasam dahi pili bityor 2 yılda. Bu da anahtarsız giriş sisteminin sürekli kontrol yapmasından kaynaklı olabilir. :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2434
    • Profili Görüntüle
Ben yedek anahtardaki bitmesin diye çıkartıp arasına yalıtım için bir parça naylon koyup kapattım.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1415
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Benim kumanda pilim 3 sene sonra bitti,komşum saatçiye götürdüm değişti pilini,10 TL para aldı,3 aydır kullanıyorum sorun çıkmadı


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
2014 model aracımın yedek anahtarı neredeyse hiç kullanılmadı. Araç pil için zayıf uyarısı da vermedi. Casio marka bir dijital saatimin pili 10 seneden fazla gitti (saat kinetik özelliğe sahip değil). Bir pilin kalitesi uzun süre durduğunda anlaşılıyor. Sony A7 II fotoğraf makinemin pillerinden birini Sony diğerini Duracell aldım. Duracell'i şarj ettikten sonra aylarca dursa da kendini salmıyor. Orijinal Sony pil 1 hafta sonra yarıdan aşağıya iniyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2968
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;655910
2014 model aracımın yedek anahtarı neredeyse hiç kullanılmadı. Araç pil için zayıf uyarısı da vermedi. Casio marka bir dijital saatimin pili 10 seneden fazla gitti (saat kinetik özelliğe sahip değil). Bir pilin kalitesi uzun süre durduğunda anlaşılıyor. Sony A7 II fotoğraf makinemin pillerinden birini Sony diğerini Duracell aldım. Duracell'i şarj ettikten sonra aylarca dursa da kendini salmıyor. Orijinal Sony pil 1 hafta sonra yarıdan aşağıya iniyor.

Konuyu saptırmış olacağız ama. Bazı pil tipleri kısa sürede yüksek akim vererek çalışır ve dolu dayanma süresi kısadır.
Bazı pillerin akımı biraz daha düşük ancak şarj dayanım süresi çok uzundur.
Size bir öneri, uzun süre dayanacak pil gerekiyorsa, GP Recyko veya Panasonic Infinium pil tercih ediniz. Sarj ettikten sonra 3-4 ay boyunca kullanılır durumda oluyor.