Lastiğin diş derinlikleri arasında, ortak bir sırt çizgisi var. Dönüş yönüne dik bir sırt çizgisi bu. Oraya kadar geldiyse baya aşınmış demektir. 3 veya 4 mm altını tavsiye edilmiyor. Michelin, 1 mm olsa dahi lastiklerinin güvenli olduğunu ve sürüş performansını kayda değer düşmediğini göstermek için avrupada bir test hazırlamıştı. Michelin ile diğer lastikleri kıyaslayanlar, kabak Michelin lastiklerin bile iyi tuttuğunu söylüyordu ama bizim ülkemiz için yol şartları malumunuz.
Frenleme mesafesi uzuyorsa, virajlarda araç salınımı dengesizleştiyse, kaymak gibi asfaltta uğultu veya vın vın vın diye tekrar eden bir ses geliyorsa, yanaklarda ve tabanda belirginleşmiş çatlaklar oluşmuşsa, değiştirin. 2. yıldan sonra lastikler daha hızlı yıpranıp, özelliklerini hızla kaybediyor.