[MENTION=8805]irfan[/MENTION] ve [MENTION=8231]Levcho[/MENTION],
cevaplarınız için teşekkürler
Aracımı en son dün yaklaşık 30 saat kadar önce , 15km gidiş, 15km dönüş toplam 30km kadar kullandım, yani 30 saattir kapalı otoparkta.
Şimdi aracın yanına indim, herhangi bir sorunla karşılaşmadım, kapı kolu algıladı, tavan lambaları yandı. Aracı çalıştırmadan kaputu açtım.
Elimde biri 30 yıllık, digeri de 1 yıllık iki adet multimetre var.
Direkt olarak akü kutup başlarından ölçüm yaptım. birinden 12.04 volt, diğerinden ise 12.10 volt değerlerini gördüm. Büyük ihtimalle aracı en erken 20 mayıs tarihinde kullanırken aracı çalıştırmadan önce ve eve döndükten sonra ayrı ayrı yine ölçüm yapmayı düşünüyorum.
Sizce 12.10 volt boşta akü gerilimi normal midir ?
[MENTION=8805]irfan[/MENTION] ın paylaştığı linkteki okuduğum bilgilere göre 12.00 ile 12.20 arasındaki bir değer, %25 - %50 arasında bir akü kapasitesini gösteriyor ki bu da akü nün artık riskli duruma geldiğini belirtiyor anladığım kadarı ile.
Bir de, aracın garantisi devam ediyor, akü garanti kapsamı dahilinde midir, sizce servis üzerinden değişim şeklinde bir çözüm denemeli miyim ?
Mevcüt akünün resmini de paylaşıyorum
Teşekkürler
Edit: Ek Bilgi
Konu ile ilgisi var mıdır bilmiyorum, forumda araştırma yaparken şimdi aklıma geldi
Son beş seferdir aracımı çalıştırdığımda, iki sefer " Manevra frenleme fonksiyonu şu anda devre dışı " şeklinde bir hata mesajı verdi