İyi günler hocam,
Ne yazık ki ülkemizde doğru dürüst işini yapan usta yok. Geneli sök takçı olmuş. Ellerinde cihaz var cihaz arızayı gösterdiği halde gidip abuk subuk yerleri söküyorlar. Haliyle arabanın elektroniğine de zarar veriyorlar.
2000 li yıllardan sonra üretilen araçlar daha elektronik olduğu için ve bu elektronik aksamlar birbirine bağlantılı olduğu için birinin düzgün monte edilmemesi veya hatalı tamir edilmesi halinde bütün aksam etkileniyor. Bu olay sadece skoda için geçerli değil. Özellikle kore- japon gurubunda eskiye nazaran switch jak bağlantısı çok fazla dolayısıyla sıcak soğuk gevretmesi sonucu belli bir süre sonra plastikler dökülüp şaseye sebebiyet veriyor dolayısıyla aracın arıza vermesine sebebiyet veriyor.
Symbol marka aracımda farlar açıkken kornaya basınca farlar sönüyordu, uzun farlar açıkken korna çalışmıyordu. Kronik bir sorunmuş, nedenide sinyal entegresinin fazla gelen voltajdan erimesi, fabia da 200 liralık arıza, ucuz bildiğimiz reno gurubunda 800-900 liraya patlıyor. Arızasız hatasız araba yoktur. Önemli olan arızası hızlı çözülen arabanın olmasıdır. Günümüzde planlı eskitme uygulandığı için özellikle 2005 yılı öncesi araçları tercih eden birçok insan var. Bilindiği üzere 5 er yıllık periyotlarda yapı itibariyle araçlar güncelleniyor. 2000 öncesi tamiri yapılabilen parçası kullanıldı, 2005 e kadar press baskı ürünler kullanıldı sök tak yapılması hedeflenerek yedek parçadan para kazanıldı, 2005-2010 arası sök tak yapılan yatağında presse dahili sağlandı dolayısıyla, parça değişecekken yatağıyla birlikte değişmeye başlandı. 2010 yılından itibaren motor aksamları set olarak değişmeye başlandı, setin içinden biri tamir görünce düzensiz çalışma sorunları ortaya çıktı ve ecu kabul görmedi. yani bunların hepsi ticari taktik. sırtımızdan para kazanmak için herşeyi yapıyorlar. O yüzden bindiğiniz aracın arızasının kolay ve ucuz yollu halledilmesi sizin lehinize bir durum...