škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

İç lamba sönmüyor.

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba;
En son ön iki kapıdaki kilitleri söktüm ve tamir ettim. Birinde soğuk lehim vardı ayaklarında. Diğerini zaten kablo ile direk olarak bağlamışlar. Aylardır sıkıntı yoktu. Fakat bugün tüm kapıları kapatmama rağmen iç kapı uyarı lambası sönmedi. Hep tanık kaldı.
Kapılara lamba taktım ve açıldığında yanıyor. Switch'lere bağladım. Ön iki kapıda sıkıntı yok gibi lambaları sönüyor. Fakat arka kapılardan emin değilim.
Var mı böyle bir durum ile karşılaşan. İç kapı uyarı ışığı hiç sönmesin...


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar tamam o iş. Sağ arka kapı switchinde sıkıntı varmış. Switche basan plastik aşındığından dolayı Switche basamadığından switch herzaman açık kalıyordu. Switch ve kilit komple söküldü. Lehimleri tazelendi. Switch in de tırnakları kırılıp biraz daha aşağı montaj yapıldı japon yapıştırıcı yardımı ile. Topladım ve yerine taktım. Çalıştı çok şükür.
En büyük sıkıntı perçinleri delme olayı ve büzme somun takmanın zorluğu 1 vida ve 2 somun yardımı ile büzme somunu büzmek hiç kolay olmuyor.
Tam oldu derken bu sefer EPC ışığı yandı. Şimdilerde onun ile uğraşıyorum. Fren müşürünü söktüm ve kontaklarını elden geçirdim. Şu an çalışıyor switch. Yarın yerine takıp deneyeceğim bakalım EPC ışığı sönecek mi diye. Of of bu arabadan arızanın biri bitip diğeri başlıyor. Eliniz elektroniğe ve mekaniğe yatkın değil ise bu arabayı almayın arkadaş. O kadar net.
Saygılarımla...
« Son Düzenleme: 18 Mayıs 2020, 02:01:56 Gönderen: varadin »


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar merhaba;
EPC arıza ışığı şimdilik tamam bakalım. Fren switch'ini yenisi ile değiştirdim. Ona rağmen EPC ışığı sönmedi. Cihaza bağladılar ve de söndürdüler. Şu anda sıkıntı yok. Hatalara baktıklarında fren sensör ve de egr hatasını görmüşler. Fren switcini daha önce değiştirmiştim. EGR ise iptal. Motor arıza ışığı tekrar yanabilir. Fakat EPC hatası fren switchinde gözüküyor. Şu hiçbir arıza ışığı yanmıyor. Fakat rolantide sıkıntı olmuştu. O yüzden EGR'yi iptal etmişlerdi. Yarın öbürgün motor arıza ışığı yanar sadece inşallah.
Hoşçakalınız...


Çevrimdışı laswidow

  • YMÇ.P. Pilot
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 620
    • Profili Görüntüle
İyi günler hocam,
Ne yazık ki ülkemizde doğru dürüst işini yapan usta yok. Geneli sök takçı olmuş. Ellerinde cihaz var cihaz arızayı gösterdiği halde gidip abuk subuk yerleri söküyorlar. Haliyle arabanın elektroniğine de zarar veriyorlar.

2000 li yıllardan sonra üretilen araçlar daha elektronik olduğu için ve bu elektronik aksamlar birbirine bağlantılı olduğu için birinin düzgün monte edilmemesi veya hatalı tamir edilmesi halinde bütün aksam etkileniyor. Bu olay sadece skoda için geçerli değil. Özellikle kore- japon gurubunda eskiye nazaran switch jak bağlantısı çok fazla dolayısıyla sıcak soğuk gevretmesi sonucu belli bir süre sonra plastikler dökülüp şaseye sebebiyet veriyor dolayısıyla aracın arıza vermesine sebebiyet veriyor.

Symbol marka aracımda farlar açıkken kornaya basınca farlar sönüyordu, uzun farlar açıkken korna çalışmıyordu. Kronik bir sorunmuş, nedenide sinyal entegresinin fazla gelen voltajdan erimesi, fabia da 200 liralık arıza, ucuz bildiğimiz reno gurubunda 800-900 liraya patlıyor.  Arızasız hatasız araba yoktur. Önemli olan arızası hızlı çözülen arabanın olmasıdır. Günümüzde planlı eskitme uygulandığı için özellikle 2005 yılı öncesi araçları tercih eden birçok insan var. Bilindiği üzere 5 er yıllık periyotlarda yapı itibariyle araçlar güncelleniyor. 2000 öncesi tamiri yapılabilen parçası kullanıldı, 2005 e kadar press baskı ürünler kullanıldı sök tak yapılması hedeflenerek yedek parçadan para kazanıldı, 2005-2010 arası sök tak yapılan yatağında presse dahili sağlandı dolayısıyla, parça değişecekken yatağıyla birlikte değişmeye başlandı. 2010 yılından itibaren motor aksamları set olarak değişmeye başlandı, setin içinden biri tamir görünce düzensiz çalışma sorunları ortaya çıktı ve ecu kabul görmedi. yani bunların hepsi ticari taktik. sırtımızdan para kazanmak için herşeyi yapıyorlar. O yüzden bindiğiniz aracın arızasının kolay ve ucuz yollu halledilmesi sizin lehinize bir durum...


Çevrimdışı varadin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: laswidow;656429
İyi günler hocam,
Ne yazık ki ülkemizde doğru dürüst işini yapan usta yok. Geneli sök takçı olmuş. Ellerinde cihaz var cihaz arızayı gösterdiği halde gidip abuk subuk yerleri söküyorlar. Haliyle arabanın elektroniğine de zarar veriyorlar.

2000 li yıllardan sonra üretilen araçlar daha elektronik olduğu için ve bu elektronik aksamlar birbirine bağlantılı olduğu için birinin düzgün monte edilmemesi veya hatalı tamir edilmesi halinde bütün aksam etkileniyor. Bu olay sadece skoda için geçerli değil. Özellikle kore- japon gurubunda eskiye nazaran switch jak bağlantısı çok fazla dolayısıyla sıcak soğuk gevretmesi sonucu belli bir süre sonra plastikler dökülüp şaseye sebebiyet veriyor dolayısıyla aracın arıza vermesine sebebiyet veriyor.

Symbol marka aracımda farlar açıkken kornaya basınca farlar sönüyordu, uzun farlar açıkken korna çalışmıyordu. Kronik bir sorunmuş, nedenide sinyal entegresinin fazla gelen voltajdan erimesi, fabia da 200 liralık arıza, ucuz bildiğimiz reno gurubunda 800-900 liraya patlıyor.  Arızasız hatasız araba yoktur. Önemli olan arızası hızlı çözülen arabanın olmasıdır. Günümüzde planlı eskitme uygulandığı için özellikle 2005 yılı öncesi araçları tercih eden birçok insan var. Bilindiği üzere 5 er yıllık periyotlarda yapı itibariyle araçlar güncelleniyor. 2000 öncesi tamiri yapılabilen parçası kullanıldı, 2005 e kadar press baskı ürünler kullanıldı sök tak yapılması hedeflenerek yedek parçadan para kazanıldı, 2005-2010 arası sök tak yapılan yatağında presse dahili sağlandı dolayısıyla, parça değişecekken yatağıyla birlikte değişmeye başlandı. 2010 yılından itibaren motor aksamları set olarak değişmeye başlandı, setin içinden biri tamir görünce düzensiz çalışma sorunları ortaya çıktı ve ecu kabul görmedi. yani bunların hepsi ticari taktik. sırtımızdan para kazanmak için herşeyi yapıyorlar. O yüzden bindiğiniz aracın arızasının kolay ve ucuz yollu halledilmesi sizin lehinize bir durum...


Haklısınız beyefendi. Bazı ustaların geçim kaynağı bazen sizin arabanızın kronik sıkıntısı olabiliyor. O ustaların iki yakası bir araya gelmez de anlarlar biz nerede yanlış yaptık, kimin ahını aldık diye.
Hoşçakalınız...