škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDI (120 ps) prestige--1.5 TSI (150 ps) prestige

Rache · 11 · 4715

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Rache

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 244
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar herkese merhaba,
malum bu konu daha önce tartışılmıştı fakat 1.5 tsi 2020 model olan motorun yeni 150 ps lik motoru genelde konuşulmamış. 125 PS lik araç konuşulmuş genelde.

Arkadaşlar öncelikle ben 2020 model bir araç almak istiyorum şu anda kullandığım araç 1.6 tdi fakat bana çok hantal geliyor ve araca extra güç bindirmek istemiyorum. bunun için sıfır TSİ almalıyım diye düşünmeye başladım.

İkisi arasındaki sadece beygir gücü farklı tork aynı 30 ps fazladan var tsi de. bu 30 pslik  arabada 5 kişi olunca rampada veya kalkışlarda yine 1.6 tdi gibi zorlarmı ?  yakıt olayına girmek istemiyorum o sürüşe bağlı birşey aslan yetiştiren yemine bakmicak misali.

bu iki araç arasında karşılıklı hız videoları var mı ? TDI belli bir hızdan sonra sürat ibresi yavaş yavaş ilerliyor. 1.5 TSI de bu durum varmı ? 120 km hızdan sonra TDI gibi yavasmı illiyor yoksa dahamı hızlı ?

saygılar


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Yanlış hatırlamıyorsam 1.5 TSI ile 1.6 TDI torkları aynı, 250 Nm.

Dizelin avantajı uzun yolda yakıt ekonomisi, litre fiyatı da ucuz nispeten. TSI olan motor daha sessiz ve seridir ara hızlanmalarda. Ekstra fazla bg aracın çekişine pek dokunmaz, daha ziyade son hızını artırır.

Ama nihayetinde bu beygirlerdeki araçlar performans aracı değil. Bu büyüklükteki kasada bir aracın ideal motoru minimum 2.0 TSI veya TDI. Naçizane tavsiyem bizzat kullanarak test etmeniz. Şahsi fikrimdir bunlar, kişisel deneyimlerime dayanarak.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Otopark.com'da TDI ve TSI motorlu 2 Octavia VRS'yi yarıştırıyorlar.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=MY6ZmYlz1tY

Superb için belki fikir verebilir. Yalnız kıyaslama yaparken şunu unutmayın. D segmenti gibi büyük araçlardan serilik bekliyorsanız motor 2.0 olsa dahi gücü fabrikasyon çok yüksek bulamazsınız. Güç/ağırlık oranını yeteri kadar karşılayamıyorlar. Süspansiyon ve şanzıman çok önemli. Keza araç arkadan çekiş değil. Seri olsun diye Superb bakacaksanız, Çek ve Rus arkadaşlar Superb'yi Mercedes C63s'ten bile daha seri yapıyorlar. Tam 515 beygir! Büyük bir turbo ve stage 4 yazılımla :D 0-100 hızlanması 4 saniye civarındaydı yanılmıyorsam. Biraz uç örnekler ama size fikir olsun.


Çevrimdışı goktasoktay

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 96
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;656326
Otopark.com'da TDI ve TSI motorlu 2 Octavia VRS'yi yarıştırıyorlar.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=MY6ZmYlz1tY

Superb için belki fikir verebilir. Yalnız kıyaslama yaparken şunu unutmayın. D segmenti gibi büyük araçlardan serilik bekliyorsanız motor 2.0 olsa dahi gücü fabrikasyon çok yüksek bulamazsınız. Güç/ağırlık oranını yeteri kadar karşılayamıyorlar. Süspansiyon ve şanzıman çok önemli. Keza araç arkadan çekiş değil. Seri olsun diye Superb bakacaksanız, Çek ve Rus arkadaşlar Superb'yi Mercedes C63s'ten bile daha seri yapıyorlar. Tam 515 beygir! Büyük bir turbo ve stage 4 yazılımla :D 0-100 hızlanması 4 saniye civarındaydı yanılmıyorsam. Biraz uç örnekler ama size fikir olsun.


Ruslar manuel araca yapıyorlar o zaman bu işleri? Dsg bu gücü kaldırmaz sanırım. Max tork daha düşük kalmıştı aklımda


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: goktasoktay;656327
Ruslar manuel araca yapıyorlar o zaman bu işleri? Dsg bu gücü kaldırmaz sanırım. Max tork daha düşük kalmıştı aklımda


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi


Manuel değil. Stock DSG mi yoksa Audi'den çıkma mı bilmiyorum ama stock'tur muhtemelen. Yorumlarda "DQ250" kodlu DSG'den bahsedilmiş.

Videolardan manuel olmadığını görebilirsiniz:

520 HP: https://www.youtube.com/watch?v=kHPHzNGuL1o

560 HP: https://www.youtube.com/watch?v=FWotswktQ_8

404 HP: https://www.youtube.com/watch?v=vo4X7efG6Xo


Çevrimdışı smsener

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 340
    • Profili Görüntüle
Audi RS6 Station Wagon alacagima 2 milyona.

Superb alip 560 hp yapmak daha makul geldi bana :)



Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
D segmenti araçlar karakteristik olarak konfor odaklı oldukları için iyi ivmelenseler bile içerde ki yolcuya veya sürücüye bunu hissettirmiyor haliyle hantalmış gibi geliyor. Tanıdığım birkaç yakınımda b segmenti c segmenti araçlar var hızlanırken sanki uçuyormuşsunuz gibi geliyor çok performanslı gibi fakat iki Superb le yan yana hızlandığı zaman arkada kalıyor ve ben hızlandığını anlamıyorum fakat diğer  bahsettiğim araçları geçiyor. TDI 120 beygiri 3 bin devir civarında verirken TSI motor 5 bin devir üstünde veriyor yani siz aracı sürerken ikisiyle yan yana hızlanırken 3 bin devirde vites atarsanız TSI nın 30 beygir avantajını anlayamazsınız çünkü güç üst devirlerde kalıyor bu sadece TDI TSI değil turbo dizel ve turbo benzinli motorlarda geçerli olan bir durum düz yolda Superb 0-150 ivmelenmesi 23-24 saniye dipgaz. Leon Golf veya Accent blue de bu saniyelerde aynı hıza çıkıyor ancak sanki onlarda araba çok iyi gidiyormuş çok seri gibi gelse de gün sonunda veriler aynı düzeyde. Umarım demek istediğimi anlatabilmişimdir :)

Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Hem TSI hemde TDI superb kullandım. TSI şehir içinde bariz şekilde daha seri. Turbo boşluğu neredeyse yok. DSG'nin yüksek viteste kalma isteğiyle doğan kalkışlardaki isteksizlik kesinlikle hissedilmiyor.

Bir aracı sonradan güçlendirmek yazılım ve büyük turbo ile mümkün ama aracın soğutma sistemi yetersiz kalacağı için belli bir gücün üstüne pompa benzini ile çıkamazsınız. Isıyı düşürmek için > %80 etanol kullanmak gerekir. Ayrıca büyük turbo ancak 4000+ devirde devreye girerki, 500hp 2.0 TSI'ı şehir içinde turbosuz bir araç gibi kullanırsın. Araç drag yada rolling dışında iş görmez hale gelir.


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
Aşağıdaki videoda vw grubuna ait motorları karşılaştırmış.


https://youtu.be/h1Jk6e3kO-o


1.4 150 hp ve 1.5 150 hp arasında performans anlamında bir fark yok. Ben de forever gibi Superb  1.4 tsi 150 hp ve 1.6 tdi kullanmış biri olarak ikisinin bambaşka araçlar olduğunu söyleyebilirim. Gözlemlediğim kadarıyla sorunuza şöyle cevap vereyim. Araçta yalnız ya da 5 kişi olun , kalkışta ve özellikle  rampada tsi çok daha performanslı. Tdi arkadan biri çekiyor gibi hissettiriyor. Uzun yolda rampada hızlanmak istediğimde tdi az devir çevirebildiği  için 4. viteste bayılarak çıktığı yeri tsi ile 3. viteste daha canlı çıkabiliyorm. Zaten dsg tdi da mecburen 4. vitese erken geçiyor ama tsi de daha geç geçiyor.

Farkı en iyi bir araçtan inip hemen diğerine binince anlıyorsunuz ...

Daha önce bir konuda da belirtmiştim. Pejo reno motorlarında  dizel tercih ederim ama vw de tercihim bundan sonra  hep tsi den yana olur.


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
ben de aracı aldığımda her iki motoru da test etmiştim. tdi beni hiç memnun etmediğinden   10 bin tl daha az verip tsi almıştım. 0 gün on bin tl fazla vermem gerekse yine tsi alırdım. şimdi 100 bin km de  5 yıllık  tsi ile tdi nin fiyatı aynı.hatta yer yer tsi daha pahalıya gidiyor. bugün sıfır km deki tercihleri hiç kıyaslamıyorum bile.kanımca tdi artık bitmiştir,ağlayanı varsa onlar ağır vasıta sahipleridir. devir %100 elektrikli devridir. şu 1-2 yıl geçiş dönemindeyiz zorunlu olmadıkça elektrikli haricindekilere yönelmemek lazım.