Geçenlerde arkadaşın aracını VW servisinden ayrılan bir ustaya bakıma bıraktık. Araç 180binde idi, trigerinde değişmesini önerdiler, bu konuda biraz muhabbet ettik.
Söylediği şu şekilde: 2010 model öncesinde 4 yıl 120 bin km servis önerisi idi. 2010'dan sonra yıl sınırı kaldırıldı, km sınırı 180bine çıkarıldığını söyledi. Fakat araçlarda aynı marka ve modelde triger kayışı kullanıldığını belirtti.
Ayrıca bunlar yağ, lastik gibi araçla beraber eskiyen parçalar olduğu için garanti kapsamına girmez. Garanti süresi içinde gergi bilyasında, devirdaim pompasında sorun olursa garantiden set halinde değişim yapılabilir ama km ömrü dolan parça garantiden değişmez.
Servislerin yaklaşımı genelde müşteri çekme yönünde. Garanti kapsamındaki bir araçta triger seti değiştirecekseniz yüksek fiyat, garantisi bitmiş araca daha düşük fiyat veriyorlar. Eski passatın trigerini 6. yıl 90K km de serviste sanayiden daha ucuza değiştirmiştim.
Sanayide usta sahtekar değilse trigeri set halinde değiştirir zaten. Set deyince zaten iki parça, kayış ve gergi bilyası. Çoğu servis devirdaim pompasını da beraber değiştirir. Çünkü ilerde sorun çıkarırsa trigeri sökmeden devirdaim değiştirilemez. Sanayideki usta ise masrafı artırmamak için devirdaim bilyasını kontrol eder, sağlamsa değiştirmez. 180K km çalışmış bir devirdaimi değiştirip değiştirmemek size kalmış. Devirdaim bozulursa benzinli araç üst kapak contası ile kurtarır belki ama dizelde motoru yersiniz.