İkinci el aldığım tüm araçlarda km farketmeksizin ilk işim yağ bakımı yaptırmak ve triger setini değiştirmektir. İkisi de şakaya gelmez, en ufak sıkıntıda motora ciddi zarar verir veya aşınan bir kayışın sente atlaması motorun çalışmasını bozar, sonrada düzen tutturamaz araçtan soğursunuz. Yakıt, bakım vs özen gösterirken trigeri geciktirmenin anlamı yok.
Her endüstriyel ürünün bir ekonomik ömrü vardır ve üretim aşaması buna göre planlanır. Anladığım kadarı ile şanzuman yağı aracın ekonomik ömrü boyunca zarar görmüyor. Çünkü yağa en çok ihtiyaç duyan tork konvertörlü şanzumanlarda bile tam bir yağ değişimi sağlayan tapa yok. Alttaki tapa söküldüğünde şanzuman içinde 1 lt den fazla yağ kalıyor, üzerine eklemekle yağın sadece 4/5 ini yenilemiş oluyorsunuz. Alttaki tortular temizlenmiyor, zaten temizlemeye de gerek yok, filtre onları temizliyor. Türkiyede araçlar ekonomik ömürlerinden daha uzun kullanıldıkları için belki 10 yaşından sonra değişim gerekli olabilir.
2004 yılında aldığım 2 yaş 40K km'deki VW poloyu sanayide gösterdiğim ustalar yağın iyi olduğunu söylediler. Kullanılan yağ kalitesiz olduğu için 2K km sonra motor egzantirik sardı, 2004 yılında komple motor indi ve aracın fiyatının 10'da biri kadar para verip motor yaptırdım. 15-20K sonra motorda kalan tortular çözülüp tekrar yağ filtresini tıkadı. Motor açılıp yeniden elden geçti vs derken sattım kurtuldum.